Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 22 במרץ, 2017

SS-BG, האפ ולנארד 2, מגידו, קיקי, טראנס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

SS-BG, סלקום TV 

מה היה קורה אילו גרמניה הנאצית היתה מביסה את בריטניה במלחמת העולם השנייה? המותחן הבריטי מבית ה-BBC, המבוסס על הרומן הבריטי, ספרו של לן דייטון מ-1978 (שמתאר מציאות אלטרנטיבית דיסאוטופית שבה הובסה הממלכה האנגלית בקרב על בריטניה ונכבשה בידי גרמניה הנאצית), מנסה לתת מענה לשאלה המחרידה הזאת במיני סדרה בת חמישה פרקים, שבה צלבי קרס מעטרים את כיכר טרפלגאר, ארמון בקינגהם כמעט הרוס לחלוטין ו-ווינסטון צ'רצ'יל הוצא להורג. השנה בסדרה חדשה זו היא 1941, כאשר במרכז הסדרה נמצא בלש משטרתי בריטי בשם דגלאס ארצ'ר (סם ריילי, "מליפיסנט", "גאווה ודעה קדומה וזומבים"), אלמן ואב לילד, תחת הכיבוש הנאצי, שמנסה לשרוד בעולם שבו הבוסים שלו הם אנשי אס. אס. ועמיתיו ככל הנראה הם כולם חברי המחתרת. בתחילת הסדרה הוא עוד לא בוחר צד; הבוס החדש שלו שהגיע הישר מגרמניה, אוסקר הות (לארס איידינגר), נחוש לחסל את המחתרת הבריטית, ואילו אנשיה מנסים לשכנע את ארצ'ר להצטרף לשורותיהם. חקירת מקרה רצח הקשור לעסקי השוק השחור מוביל את ארצ'ר לברברה בארגה (קייט בוסוורת', "עדיין אליס", "סופרמן חוזר"), עיתונאית אמריקנית מיסתורית שמחוברת במובהק לאחד הצדדים. ככל שהוא מעמיק בחקירה הוא נחשף לפרטים אפלים של מאבקים פוליטיים גלויים ותת-קרקעיים, שיאלצו אותו בהמשך לקבוע עמדה מוסרית. את המיני סדרה ביים פיליפ קדלבאך ("דור מלחמה").

21:00 האפ ולנארד 2 | Hap and Leonard 2, ערוץ AMC 

קומדיית פשע שחורה, המבוססת על רומן מאת ג'ו לנסדייל, בכיכובם של מייקל קנת ויליאמס ("הסמויה") וג'יימס פיורפוי ("האויב שבפנים"). בעונה השנייה האפ ולנארד מוצאים את עצמם מעורבים בתעלומת רצח שהולכת ומסתבכת.

21:00 מגידו, ערוץ Yes דוקו 

מה מתרחש בין חומותיו של הכלא הנפיץ ביותר בישראל? עם למעלה מ-1,000 אסירים ביטחוניים – בעיקר מחמאס, פתח והחזית העממית – ו-300 סוהרים ששומרים עליהם – כלא מגידו הינו אחד מבתי הכלא הביטחוניים הגדולים ביותר בעולם. חיי היומיום הדרמטיים בכלא הזה משקפים בבהירות מדהימה את ההוויה הכואבת והמתמשכת של שני העמים החיים בארץ ישראל. גיבורי הסדרה: גונדר משנה בֵּני תייאר, סוהר קשוח וכריזמטי, המשמש כמפקד הכלא; ועבּד אל-בֵּאסֶט, מנהיגם הנערץ של אסירי החמאס בכלא: שניהם גברים באמצע חיים המכתיבים להם גורל אחד, שזור ונעול האחד בשני, תלוי באינטרסים משותפים או מנוגדים, והכול כדי להגשים את כמיהתם – כל אחד אל החופש שלו. במשך למעלה משנה, עם גישה חסרת תקדים, תיעד הבמאי איציק לרנר ("כן, המפקדת", "שליחי האל") את ההתנגשות החזיתית בין סוהרים ישראלים לבין אסירים פלסטינים בין קירות הכלא, כאשר כל העת נדמה שנדרש רק גפרור אחד כדי להצית בו תבערה גדולה. ישראל, 2017.

22:00 קיקי Kiki, ערוץ Hot8 

גיבורי וגיבורות הסרט הם צעירים להט"ביים, מרביתם אפרו אמריקנים, המתכוננים לנשף ה-Voguing בניו יורק. אותם צעירים, שרבים מהם נזרקו מבתיהם, הם חלק מקהילת 'קיקי' – קהילה המציעה מערכות משפחתיות חלופיות, מקיימת מסעות הסברה ומודעות ל-HIV ומארגנת אירועי צדקה. אם לפני 25 שנה התחרויות היו מחתרתיות, כיום הן מאורגנות על ידי ארגוני רווחה למען נוער להט"בי. הגיבורות והגיבורים של הסרט מדברים בצורה ישירה ללא מסננים על קשיי היום-יום, כגון התמודדות עם HIV, אפליה של בחורות טרנסג'נדריות והתמכרות לסמים. חלק ממשפחות הצעירים נחשפות ומספרות על יחסיהן ליציאה מהארון של ילדיהן. ארה"ב / שבדיה, 2016.

22:00 טראנס Trance, ערוץ Hot גולד 

מותחן פסיכולוגי צבעוני, רב תפניות ודימויים בסגנון זרם התודעה, שבוים על ידי דני בויל ("טריינספוטינג" ו-"נער החידות ממומבאי"). סיימון (ג'יימס מקאבוי, "כפרה", "אקס-מן"), עובד גלריה יוקרתית שעוסק במכירות פומביות של יצירות אמנות, מחליט להרוויח כסף קל ומהיר בגניבת ציור של גויה. הוא חובר לכנופיית שודדים בראשות פרנק (וינסנט קאסל, "מחיר הבגידה", "ג'ייסון בורן"), אך מסתבך ברגע האמת. כשבמהלך השוד הוא מבצע מהלך לא צפוי, פרנק הולם בחוזקה בראשו כדי לשתקו. סיימון מאבד את זכרונו, אין לדעת היכן הציור יקר הערך, ושום עינויים לא מחלצים מפיו מה אירע. הפושעים מחליטים להפגישו עם מומחית להיפנוזה, ומכאן מתחיל מסע רב ריגושים, חושני ומפחיד בנבכי מוחו. בריטניה / ארה"ב, 2013. מותחן פסיכולוגי קצבי על גבול הפורנו הרך, שנפתח היטב, אבל מסתבך שלא לצורך ומותיר את הצופים מבולבלים. לא לבעלי לב רגיש. ציון: 


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן