Skip to content

6 צעירים יהודים מואשמים בפעולות טרור כנגד ערבים

הצעירים, ביניהם 2 חיילים וקטינים, מואשמים כי תקפו ערבים באמצעות סכינים, אלות, מוטות ברזל וחפצים קהים אחרים ממניעים לאומניים גזעניים. המטרה: "למנוע התבוללות של יהודיות עם ערבים בבאר שבע". עוד עולה כי החשודים הושפעו לא מעט מארגון הימין הקיצוני לה"בה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז דרום תגיש היום (ראשון) לבית משפט השלום והמחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד שישה תושבי העיר שמואשמים בתקיפת ערבים על רקע לאומני. השישה מואשמים בין היתר בעבירות שהן "מעשה טרור", בהתאם להגדרתו בחוק המאבק בטרור.
הבוקר הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל – ומפלג הפשיעה הלאומנית בימ"ר מחוז ש"י, נעצרו לאחרונה שישה חשודים, תושבי באר שבע, בביצוע המעשים, והועברו לחקירה בשב"כ ובמשטרת ישראל, בחשד לביצוע המעשים. בין העצורים גם שני חיילים בשירות סדיר וקטין.
מפרסום עולה כי החל מחודש דצמבר 2016 בוצעו ברחבי העיר באר-שבע מספר מעשי תקיפה אלימים כלפי בני מיעוטים, כאשר החמור שביניהם היה פיגוע דקירה שהתרחש ב – 21 פברואר 2017 בשעות הלילה. במהלך אירועים אלו נעשה שימוש בכלי תקיפה מסוכנים, בהם סכין, אלות, מוטות ברזל וחפצים קהים אחרים. במהלך החקירה התבררה מעורבותם של החשודים במיוחס להם ובשורה של אירועי תקיפה נוספים, בהם, תקיפות אלימות וחמורות של בני מיעוטים בחמש הזדמנויות שונות והשחתת רכב של בן מיעוטים. לדברי המשטרה  נאספו בחקירה ראיות נוספות, נסיבתיות וישירות, אשר קושרות את החשודים לביצוע המעשים. חקירתם של המעורבים חשפה פרטים רבים אודות פעילותם, ובמסגרתה נתפסו כלים ששימשו למעשי התקיפה, בהם מספר רב של סכינים קפיציות, אלות ומוטות ברזל. החקירה, כך נטען,  חשפה כי אירוע התקיפה בוצעו ממניע לאומני  – גזעני, במטרה ״למנוע התבוללות של יהודיות עם ערבים בבאר שבע".

תקפו ערבים ממניע לאומני וגזעני - איור: דודי שמאי (זמן ירושלים)
תקפו ערבים ממניע לאומני וגזעני - איור: דודי שמאי (זמן ירושלים)

עוד עלה בחקירה, כי טרם ביצוע התקיפות, נקטו החשודים בפעולות שונות כדי לוודא כי אכן מדובר בבני מיעוטים.  כמו כן התברר בחקירה כי חלק מהחשודים צפו בסרטון של ארגון להב"ה שעסק ״בחילוץ יהודיה שנישאה לערבי.״ אחד החשודים הגדיר עצמו כתומך להב"ה וחשב להצטרף ולפעול בארגון, אך לבסוף לא עשה זאת. כתבי אישום הוגשו כוללים בין היתר אישומים בעבירות שהן "מעשה טרור", בהתאם להגדרתו בחוק המאבק בטרור.
לטענת עו"ד סימה כוכב ועו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו, המייצגים חלק מהנאשמים, "החקירות נעשו תוך רמיסת זכויות אדם והפרת זכויות". מארגון חוננו נטען עוד כי אחד מהקטינים הנאשמים ניסה במהלך חקירותיו בשב"כ לשים קץ לחייו. ב"חוננו" טוענים כי  הנאשמים, חלקם קטינים נחקרו בשבועות האחרונים בשב"כ, כאשר חלקם שהו תקופות ארוכות בצו חריג של איסור מפגש עם עו"ד.
עו״ד אורי דייגי שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אחד מהחיילים החשודים בפרשת התקיפה על רקע לאומני מסר לגבי מרשו כי ״מדובר בלוחם בחטיבת חי״ר. החייל מכחיש מעורבות או קשר לפרשה. בניגוד לפרסומים הוא לא חלק מפרשה וכתב האישום שהוגש נגדו לבית משפט השלום מייחס לו אירוע בודד של תקיפה ולא מייחסים לו רקע לאומני אן גזעני. החייל כאמור מכחיש את האישום. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט״.

עו"ד סימה כוכב מסרה המייצגת חלק מהקטינים מסרה: "מצער שבמדינת ישראל 2017 מוצאים עצמן נערים צעירים נכנסים לחקירה בריאים ולאחר מספר ימים בשב"כ נדרשים לטיפול תרופתי ולאחר ניסיון התאבדות. מדובר בחקירה שרמסה זכויות אדם, כללה  שימוש בכח שלא כחוק, שימוש בצווים בלתי דמוקרטיים של מניעת מפגש עם עו"ד ועוד. נראה כי שמדובר ביהודים אשר חשודים כי התקוטטו עם ערבים, נשכחות הזכויות, נרמסים סדרי הדין ואנו מגלים כללים חדשים בדיני המעצרים, מישהו סימן מטרה וכל האמצעים כשרים. אני מודאגת קודם כל כאזרחית ואח"כ כמשפטנית. אנו נלמד את חומרי החקירה ונגיב לחשדות".

עו"ד אביחי חג'בי הוסיף כי "דומה כי זכויות עצורים בסיסיות נחסמות בדלתות הברזל של מרתפי השב"כ. חקירת מרשי נעשתה תוך פגיעה והפרה של כל זכות בסיסית שמקנה לו החוק תוך שנמנע ממני להיפגש ולשוחח עימו. בימים הקרובים נחשף לחומר החקירה ונשיב לחשדות בדרכים המקובלות."

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), חברה בוועדת החוץ והביטחון, התייחסה הבוקר להאשמות כנגד השישה המייחסות להם תקיפת ערבים ממניע לאומני ואמרה: "טוב שמשטרת ישראל וכוחות הביטחון התעוררו ופעלו בנושא לאחר תרדמת ארוכה מדי. למעלה משנתיים אני מתריעה בפני ועדת החוץ והביטחון בנושא פעילות ארגון להב"ה בערים השונות ובמעורבות חיילי צה"ל בפעילות הארגון המסוכן. חרף המלצותיי, פעם אחר פעם סוכלו ניסיונותיי לקיים דיוני עומק סגורים בנושא למען טיפול מעמיק בתופעה. הלגיטימציה של חוליות טרור כגון אלו לפעול בשטח, נובעת מהרוח הגבית של ממשלת הימין שמלבה את אש הלהב"ה באמצעות הסתה יומיומית ורדיפת האחר. זו התוצאה של ההתעלמות המכוונת – חוליות טרור לאומניות. ליבוי רוחות השנאה חודרת באופן הבוטה ביותר לאוכלוסייה האזרחית וגם, בין היתר, לצה"ל. אבדן הבושה של ממשלת הימין משחית אותנו מבפנים והגיע העת שהממשלה תסתכל למציאות בפנים, תפעל לעקור את שורשי השנאה ותחדול מדרכה הקלוקלת"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן