Skip to content

אבו מרזוק: "האיראנים אינם מרוצים מעמדתנו בעניין הסורי"

אחרי אישור הידיעות אודות עזיבת תנועת חמאס את דמשק, חשף סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס את אי-שביעות רצונה של איראן מעמדה זו של החמאס. האופוזיציה הסורית ממהרת לברך על שחמאס עשתה את הדבר הנכון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי אישור הידיעות אודות עזיבת תנועת חמאס את דמשק, חשף סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס את אי-שביעות רצונה של איראן מעמדה זו של החמאס. האופוזיציה הסורית ממהרת לברך על שחמאס עשתה את הדבר הנכון

מאת נמרוד זגגי

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס
כשהאיראנים לא מרוצים, הם מראים את זה. מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס

על פי דיווח של העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אוסט", לאחר אישור הידיעות אודות עזיבת הנהגת תנועת החמא"ס את דמשק הצהיר מוסא אבו מרזוק, מי שנחשב למספר שתיים בהנהגת החוץ של חמאס, כי "האיראנים אינם מרוצים מעמדתנו וכאשר הם לא מרוצים, הם מראים את זה". ייתכן שדבריו אלה של אבו מרזוק מרמזים על נכונות הדיווחים אודות קרע בין התנועה לבין ההנהגה באיראן ועל כך שהאחרונה הקפיאה את תשלומיה לחמאס.

בתגובה לעזיבת הנהגת התנועה את הבירה הסורית אמר סמיר נשאר, חבר הוועד הפועל של "המועצה הלאומית הסורית", ארגון אופוזיציה סורי שהוקם ב-2005 ומאגד בתוכו מספר ארגוני אופוזיציה: "חמאס עשתה את הדבר הנכון גם אם באיחור. הנסיגה ההדרגתית של מנהיגותה מסוריה מרמזת על כך שבסופו של דבר היא תומכת באופן פומבי במהפכה הסורית". נשאר המשיך ואמר: "כל ארגון שטוען שהוא פועל בשירות החירות וההתנגדות, חייב לעמוד לצד העם הסורי, וזה מה שעשתה תנועת החמא"ס היות והפנים של משטרו של אסד אינם אלא כפניו של הכיבוש" [הישראלי; נ"ז].

נשאר המשיך וטען כי עמדתה הנחרצת של סעודיה נגד הנעשה בסוריה נתנה מוטיבציה לחמאס והיא אחד הגורמים ששכנעו את התנועה לקבל החלטה ולפעול. כמו כן הוסיף שהוא  וחברים אחרים ב"מועצה הלאומית הסורית" נפגשו בדוחא בירת קטר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח'אלד משעל, והאחרון הצהיר בפניהם על תמיכתו "בדרישותיו הצודקות של העם הסורי ובמהפכה הסורית".

מה באשר לאפשרות שחזבאללה יחזור בו מתמיכתו במשטרו של אסד? על-פי נשאר, הסיכויים לכך קלושים. הסיבה לכך היא התלות הפוליטית והאידיאולוגית של הארגון באיראן ולכן "עמדת חזבאללה לא תשתנה אלא אם תשתנה עמדת טהראן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן