Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 02 יולי 2017 (מהדורת אחר הצהריים)

כותרות המהדורה עימות בין הבית היהודי לליכוד: נתניהו מנע עליית "חוק ירושלים" להצבעה, רה"מ ביקש לאפשר לו להטיל וטו בכל שלב של אישור החוק, אולם בנט סירב (פוליטי) * ישוב לחיים הפוליטיים? אולמרט הגיש לנשיא בקשה להסרת מגבלות השחרור (פוליטי) * דיווח: דחלאן ומנהיג חמאס נפגשו בתיווך מצרי (מדיני)  חדשות משבר הדסה: נבחנת הקמת מחלקה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

עימות בין הבית היהודי לליכוד: נתניהו מנע עליית "חוק ירושלים" להצבעה, רה"מ ביקש לאפשר לו להטיל וטו בכל שלב של אישור החוק, אולם בנט סירב (פוליטי) * ישוב לחיים הפוליטיים? אולמרט הגיש לנשיא בקשה להסרת מגבלות השחרור (פוליטי) * דיווח: דחלאן ומנהיג חמאס נפגשו בתיווך מצרי (מדיני)

 חדשות

משבר הדסה: נבחנת הקמת מחלקה המטו-אונקולוגית ילדים בהדסה הר הצופים * השר ליצמן הבהיר ביום שישי להורי הילדים החולים כי לא תוקם מחלקה חלופית בבית החולים שערי צדק. בינתיים, השיחות בין הצדדים נמשכות, וב-16:00 יציג המגשר את המסקנות לבית המשפט (הארץ)

פעילי איכות סביבה מזהירים: החוק שנועד לסייע לענף הדבש יפגע בדבורי הבר * החוק החדש יקל על הצבת כוורות חדשות לדבורי דבש, שדוחקות את מיני הבר בשל מספרן הרב. בחברה להגנת הטבע מבקשים להכניס בחוק שינויים שיגנו על דבורי הבר מתחרות על מקורות מזון (הארץ)

בית המשפט נזף בשב"כ על שפרסם תמונה של פעיל ימין למרות איסור מפורש * תמונתו של אלקנה פיקאר, שקיבל צו הרחקה מינהלי מהגדה, הוצגה כראיה בתיק נגדו. על אף שבית המשפט קבע כי אין לפרסם חומרי חקירה חסויים בעניינו, שב"כ הפיץ אותה (הארץ)

הכנסת מאשימה את משרדי המשפטים והבריאות: מעכבים את הורדת יוקר המחיה * סחבת בעבודת משרדי הבריאות והמשפטים מונעת הוצאה לפועל של 10 חוקים לרווחת הציבור * ח"כ אלאלוף: "זאת הזנחה ופגיעה בבריאות האזרחים. בחלק מהמקרים מדובר על עיכוב של למעלה מעשר שנים"

פוליטי

שקד מקדמת חוק שיאפשר לשרים לבחור את יועציהם המשפטיים * הצעת החוק נועדה לשנות את מכרז הבחירה של יועצים משפטיים לוועדת איתור. לדברי שרת המשפטים, שליטת השר הממונה על זהות היועץ המשפטי תשפר את קידום מדיניותו במשרד (הארץ)

עימות בין הבית היהודי לליכוד: נתניהו מנע עליית "חוק ירושלים" להצבעה, רה"מ ביקש לאפשר לו להטיל וטו בכל שלב של אישור החוק, אולם  בנט סירב. * לפי התיקון לחוק יסוד ירושלים שקידם השר בנט, מסירת אדמות תותר בתמיכת 80 ח"כים, ללא אפשרות לפנות למשאל עם. ראש הממשלה השתמש בסמכותו שלא להעלות את החוק להצבעה. * הבית היהודי: "את ירושלים מאחדים במעשים, לא בנאומים" * ח"כ מועלם-רפאלי: "פרס כבר לא יחלק את ירושלים, אולי נתניהו כן" * מקורבי נתניהו: בהצעות חוקי יסוד דרושה הסכמת כל הסיעות * בנט: נחושים להעביר את "חוק ירושלים" בשלוש קריאות

אחרי השחרור: אולמרט הגיש לנשיא בקשה להסרת מגבלות השחרור ; בית הנשיא: בקשת החנינה של אולמרט הוגשה ונמצאת בטיפול * שעות לאחר שחרורו מכלא מעשיהו, העביר כצפוי ראש הממשלה לשעבר לריבלין בקשה לחון אותו. מטרת החנינה היא ביטול המגבלות החלות עליו במסגרת היותו "אסיר ברישיון". במסגרת מעמד זה, נאסר על אולמרט לעזוב את המדינה ועליו להתייצב פעמיים בחודש בתחנת משטרה ולהיפגש עם עובד סוציאלי * במידה והבקשה תתקבל יוכל אולמרט לשוב לחיים הפוליטים

מדיני

דיווח: דחלאן ומנהיג חמאס נפגשו בתיווך מצרי * על פי הדיווח, בכיר פת"ח הגולה מוחמד דחלאן המנסה לשוב לפוליטיקה הפלסטינית ומנהיג הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה יחיא סנוואר נפגשו פעמיים בקהיר וסיכמו על שורת צעדים לפתרון המשבר הכלכלי ברצועה. על פי הדיווח, אבו-מאזן ידע על הפגישות הללו מראש * המצרים מעוניינים בתיווך על רקע המשבר ביחסים בינם לבין אבו מאזן (אל-חיאת)

התחממות ביחסים: בכירי חמאס צפויים לבקר בקהיר כדי לדון עם מצרים על הבנות בין הצדדים

חוץ

הפנטגון עשוי להחרים את חברת קספרסקי – רוסיה מאיימת בתגובה קשה * הסנאט מעוניין להחרים את חברת אבטחת הסייבר לאחר שפורסם דו"ח שקובע כי היא עשויה להיות נתונה להשפעת ממשלת רוסיה * שר התקשורת של רוסיה: "כל סנקציה פוליטית חד צדדית שתיעשה על ידי ארה"ב עשויה להיענות בתגובה של רוסיה" (בלומברג)

המשבר במפרץ: האולטימטום יפוג הערב: קטאר סירבה לדרישות המדינות המחרימות אותה * בעקבות סירובה לעמוד בדרישותיהן, המדינות עלולות להטיל על קטאר עיצומים נוספים. בין הדרישות שהעבירו: סגירת ערוץ אל-ג'זירה תוך עשרה ימים וניתוק היחסים עם איראן (הארץ)

איטליה: איטליה מאיימת לאסור כניסת מהגרים * בשבוע שעבר בלבד הגיעו אל חופי המדינה כ-12 אלף פליטים מאפריקה, והממשל האיטלקי מבהיר כי לא אינו יכול לשאת בעול לבדו. "מה שמתרחש לנגד עינינו באיטליה זה טרגדיה מתמשכת, הבעיה הזו לא יכולה להיות בעיה איטלקית בלבד", אומרים באו"ם (חדשות2)

ארה"ב: הצו של טראמפ ישיג את התוצאה ההפוכה: יותר פליטים בארה"ב * פליטים רבים בעלי קרובי משפחה בארה"ב יקבלו אישור להיכנס ולא יכללו במכסה, בעוד שמהגרים ממדינות אחרות שאינן תומכות טרור לא יוכלו להיכנס (בלומברג)

בריטניה: בית דירות עלה באש בלונדון, טרם נודע על נפגעים באירוע

טורקיה: 13 פעילי מחתרת כורדים חוסלו בדרום-מזרח המדינה

לבנון: שריפה פרצה במחנה פליטים סוריים במזרח המדינה

מאלי: חמושים חטפו שישה בני ערובה מצרפת ומדינות נוספות

מצרים: עונש מוות ל-20 תומכי "האחים המוסלמים" הנאשמים ברצח שוטרים

סומליה: שני הרוגים בפיצוץ ליד רכב הסעות מצפון לבירה

עיראק: כוחות הקואליציה מתקרבים לכיבוש סופי של מוסול מידי דאעש * דובר הקואליציה בעיראק אמר כי הכוחות קרובים לכיבוש מוסול מידי לוחמי דאעש. ראש ממשלת עיראק הכריז בסופ"ש על "קיצה של מדינת הרמייה של דאעש" (nrg)

– דיווח בלבנון: מחר יוכרז על שחרור מוסול מידי דאע"ש

תימן: דיווח: שני פעילי אל -קאעדה חוסלו בדרום המדינה

 (דה מרקר)

כלכלה

סוגת סוגרת את בית הזיקוק בישראל – ותחל לייבא סוכר * לפי הודעת החברה, ההחלטה נפלה כיוון שהשנה אירופה חוזרת לייצא סוכר ללא הגבלה אל מחוץ גבולותיה * לא מן הנמנע כי בטוווח הרחוק תחליט סוגת להפסיק גם את יבוא הסוכר, ותצא מתחום זה כליל * החברה תנסה לשמר חלק מעובדי בית הזיקוק ולשלב אותם בפעילות הקיימת שלה בקרית גת (דה מרקר)

כמות הגז בתמר גדלה ב-13% – מניות האנרגיה עולות עד 2% * לפי דו"ח המשאבים המעודכן, היקף העתודות במאגר, כולל מאגר הלוויין תמר SouthWest, גדל לכ-318 מיליארד מ"ק (BCM) ו-14.6 מיליון חביות קונדנסט (דה מרקר)

בתום חודשים ארוכים של משא ומתן: אל על תרכוש את ישראייר ב-24 מיליון דולר * חברת ישראייר צפויה להתמזג לתוך חברת סאן דור של אל על בעסקה ששוייה יותר מ-45 מיליון דולר. במסגרת העסקה, ישראייר עתידה גם למכור את המטוסים שבבעלותה בשווי של כ-70 מליון דולר בהם תשתמש, בין היתר, להחזיר הלוואה על סך 35 מליון דולר * העסקה תלויה, בין היתר, באישור הממונה על ההגבלים

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן