Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 05 יולי 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה בתגובה לניסוי הטיל הבליסטי: ארה"ב ודרום קוריאה ערכו תרגיל שיגור טילים (חוץ) * משרד האוצר בוחן תכנת דמוית ליסינג לדירות מגורים: "תשלמו שכר דירה 18 שנה – ותוכלו לרכוש את הדירה" (נדל"ן) חדשות קצין מודיעין נעצר בחשד שהכה עצורים אזוקים, שישה שוטרים נחקרו כי היו במקום ולא דיווחו * לפי החשד, השוטרים עצרו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

בתגובה לניסוי הטיל הבליסטי: ארה"ב ודרום קוריאה ערכו תרגיל שיגור טילים (חוץ) * משרד האוצר בוחן תכנת דמוית ליסינג לדירות מגורים: "תשלמו שכר דירה 18 שנה – ותוכלו לרכוש את הדירה" (נדל"ן)

חדשות

קצין מודיעין נעצר בחשד שהכה עצורים אזוקים, שישה שוטרים נחקרו כי היו במקום ולא דיווחו * לפי החשד, השוטרים עצרו שלושה ואזקו אותם, והקצין הכה אותם במוט ובעט בהם. חקירת מח"ש נפתחה בעקבות תלונה של אחד העצורים (הארץ)

חשד: ביקשו לפרוט כסף וחטפו ארנקים מקשישים * שני צעירים תושבי המרכז נעצרו בחשד שהפעילו עוקץ מתוכנן ושיטתי, במסגרתו נגנבו מאות אלפי שקלים מקשישים בירושלים * על פי החשד, נהגו לדפוק על דלתות קשישים, לבקש מהם לפרוט שטר של 200 שקלים וכאשר הקורבנות חיפשו שטרות – חטפו את ארנקיהם ונמלטו * עד כה ידוע על יותר מ-20 מקרים

צרפת העניקה צל"ש לעמותת אליפלט המסייעת לילדי מבקשי מקלט * העמותה, המטפלת בכאלף ילדים של אזרחי אריתריאה וסודאן בדרום תל אביב, קיבלה את הפרס הכי חשוב של צרפת לזכויות אדם. * לפני שנה הורה ליברמן לצה"ל להפסיק התנדבות של חיילים בעמותה (הארץ)

פוליטי

ח"כ יחימוביץ': ניסיונות החבירה האין-סופיים לנתניהו פגעו באמון המצביעים

ניסנקורן צפוי להודיע על תמיכתו בעמיר פרץ לראשות העבודה

ח"כ עמיר פרץ ערך מסיבת עיתונאים בעקבות ניצחונו בסיבוב הראשון בבחירות לראשות מפלגת העבודה: "אנחנו מתכוונים ביום שני הבא להשלים את המערכה ולנצח באופן ברור ואני אהפוך כמועמד לראשות הממשלה כבר מיום שני הבא. מיום שני אין לי ספק שאף אחד בתוך המפלה לא ייקח פסק זמן, כולם יהיו מלוכדים. מי שצריך להיות מודאג זה בנימין נתניהו"

בטחוני

חייל נפצע קל מהתפוצצות רימון בידו במהלך פעילות מבצעית  בקלנדיה

מדיני

דיווח: מצרים ביטלה ביקור של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע

הנושא שלא יככב בשיחות בין נתניהו למודי: לקראת הביקור ההיסטורי, התייחסו בישראל להתנהלות ההודית בחקירת הפיגוע האיראני נגד השגרירות בניו דלהי כמו לפסולת רדיואקטיבית. הרצון להימנע ממחלוקת על יחסי הודו ואיראן מכתיב סדר יום אזרחי (הארץ)

חוץ

ראש ממשלת קנדה: יש מחלוקות בין ארה"ב למדינות ה-G-20 * לקראת הפסגה שתיערך ביום שישי השבוע בגרמניה. אמר ראש ממשלת קנדה ג'סטין כי קיימות מחלוקות ברורות בין מדינות ה-G-20 לארצות הברית

דיווח בטורקיה: בוטל איסור העלאת מחשבים ניידים לטיסות לארה"ב

נציגי מדינות ערב ייפגשו לקראת פקיעת האולטימטום על קטר

ארה"ב: מפרסם התיעוד שבו טראמפ "מכה" את CNN פרסם הודעת התנצלות והביע חרטה על המעשה

ונצואלה: התובעת הכללית המתנגדת לנשיא תפוטר

סין: חמישה הרוגים בפיצוץ צינור גז בצפון-מזרח המדינה

קוריאה: ארה"ב ודרום קוריאה ערכו תרגיל צבאי משותף בתגובה לשיגור הראשון של טיל בין-יבשתי מצד צפון קוריאה – "לא נהסס להשתמש בכל הכלים שברשותנו כדי להגן על בעלות בריתנו מפני האיום המתפתח מצפון קוריאה" * צפון קוריאה טענה שהטיל שניסתה יכול לשאת ראש נפץ גרעיני גדול * טילרסון קרא לפעולה בינלאומית, ואמר שהניסוי מבטא הסלמה באיום הגרעיני מצד פינוגיאנג. * האו"ם יתכנס לישיבת חירום

– צפון קוריאה: נמשיך לשלוח "מתנות" לאמריקנים

– דרום קוריאה: סיכוי רב שצפון קוריאה תערוך ניסוי גרעיני נוסף

תחבורה

שוק הרכב מתקרר: חודש חמישי ברציפות של ירידה במסירות * מספר מסירות המכוניות החדשות ירד ביוני ל–25.1 אלף, לעומת 26.4 אלף ביוני 2016, בשל הקשחת התנאים לקבלת הלוואות * עם זאת, החציון נסגר בצמיחה של 1.6% הודות למספר המסירות בינואר, שהיה הגבוה ביותר אי פעם בשוק (דה מרקר)

נדל"ן

משרד האוצר בוחן תכנת דמוית ליסינג לדירות מגורים * במסגרת התכנית הנבחנת על ידי כחלון ובכירי משרדו, ניתן יהיה להציג הון ראשוני בעשרות אלפי שקלים, לשלם שכ"ד 18 שנים ואז לרכוש את הדירה בתוספת פרמיה * סגן שר האוצר: "אנחנו בוחנים את מודל 'שכירות רוכשת' מזה מספר חודשים, הצגנו לשר האוצר את המספרים, אך הוא לא קיבל את ההצעה הראשונה לפיה צעירים יידרשו להציג הון ראשוני של 80 אלף שקל – שמצא אותו גבוה מדי, ואנו בוחנים כעת מודל עם מספרים נמוכים יותר. אבל הרעיון הוא שזוג צעיר שמשלם שכר דירה, זה יהיה כמו ליסינג: בתום 18 שנה הדירה הופכת להיות שלו, בתוספת פרמיה קטנה".

כלכלה

סין מהדקת רגולציה כדי למנוע מקרה "ליהמן ברדרס" מקומי * הרשויות בסין פתחו בחקירה נגד כמה מהחברות הפרטיות הגדולות במדינה במטרה למנוע מסין להפוך "המזרח הפרוע" של שוק הפיננסים * הרגולטורים בודקים איך ענקית הביטוח הסינית אנבנג הגדילה את פרמיית הביטוח פי 19, ורכשה חברות ב-17 מיליארד דולר (פייננשל טיימס)

סין הקפיאה את נכסיו של טייקון שהתמנף מעבר ליכולותיו: בית משפט בשנחאי הקפיא נכסים בשווי 182 מיליון דולר של יו"ר חברת הטכנולוגיה הסינית לה-אקו (LeEco), לאחר שאחת מהחברות הבנות שלה החמיצה את מועדי הפירעון של הלוואות שלה. * חברת לה-אקו של טייקון הטכנולוגיה הסיני ג'יה יואטינג לקחה הלוואות בשווי של 6 מיליארד דולר לפחות כדי לממן את התרחבותה (ניו יורק טיימס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן