Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 25 יולי 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה חוק שיזם בנט יאפשר לחלק את ירושלים ולהעביר שכונות לרשות מוניציפלית חדשה (פוליטי) * למרות הסרת המגנומטרים: מוסלמים סירבו להיכנס להר הבית (בטחוני) * הקבינט החליט על הסרת המצלמות המותקנות בשער השבטים בהר הבית (בטחוני) * דיווח: ממשל טראמפ בוחן מחליפים לתובע הכללי ג'ף סשנס (חוץ) * נערכת למלחמה: סין מתגברת את כוחותיה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

חוק שיזם בנט יאפשר לחלק את ירושלים ולהעביר שכונות לרשות מוניציפלית חדשה (פוליטי) * למרות הסרת המגנומטרים: מוסלמים סירבו להיכנס להר הבית (בטחוני) * הקבינט החליט על הסרת המצלמות המותקנות בשער השבטים בהר הבית (בטחוני) * דיווח: ממשל טראמפ בוחן מחליפים לתובע הכללי ג'ף סשנס (חוץ) * נערכת למלחמה: סין מתגברת את כוחותיה בגבול עם קוריאה הצפונית (חוץ)

חדשות

דוח: ישראל היא מהמדינות המזוהמות בעולם המערבי * על פי מסמך שבדק את 38 המדינות המפותחות, המדינה שלנו מדורגת מקום אחד לפני הסוף, עם זיהום של פי 2.5 מהתקן של ארגון הבריאות העולמי (מעריב)

הכנסת בוחנת: תמרוץ עובדים לעבור לתחבורה ציבורית * על פי ההצעה, תתאפשר המרת סעיף אחזקת רכב בתלוש המשכורת – בסעיף "הגעה ירוקה לעבודה", וביטול התניית הבעלות על כלי רכב לצורך מתן או קבלת ההטבה (דה מרקר)

למרות החשד לפלילים – המשרד להגנת הסביבה מקדם הגעת אוניית אמוניה לחיפה * הפתרון תואם את האינטרס הכלכלי של חיפה כימיקלים – אך נבלם בשלב זה על ידי משרד המשפטים, המעכב חתימה על אישור רעלים לחברה * המשרד להגנת הסביבה: זה צירוף מקרים שהאינטרס הכלכלי של החברה והשיקולים הבטיחותיים של הממשלה משתלבים (דה מרקר)

פוליטי

חוק שיזם בנט יאפשר לחלק את ירושלים ולהעביר שכונות לרשות מוניציפלית חדשה * השינוי בחוק, שאושר טרומית בשבוע שעבר בכנסת, שובר את הטאבו סביב גבולות ירושלים והדיון בחלוקתה. * התיקון יאפשר את המשך פעילות מחנה הפליטים שועפט וכפר עקב תחת ריבונות ישראל אך הם לא יהוו חלק מירושלים (הארץ)

בטחוני

אמו של המחבל שביצע את הפיגוע בהתנחלות חלמיש נעצרה בחשד להסתה, עקב קריאותיה מהימים האחרונים לפגוע ביהודים.

למרות הסרת המגנומטרים: מוסלמים סירבו להיכנס להר הבית * על אף שהקבינט קבע שגלאי המתכות לא יישארו באתר הקדוש, לא הסכימו מוסלמים להתפלל במקום. * המשטרה: "לא ניכנע לתכתיבים שלהם". (מעריב)

הוואקף: מתנגדים למצלמות בהר הבית * בעקבות הסרת המגנומטרים וההחלטה על אמצעי מעקב חכמים, אנשי הוואקף מבהירים כי "אם הרחוב יתנגד לצעדי ישראל, גם אנחנו נתנגד" (חדשות2)

הקבינט החליט על הסרת המצלמות המותקנות בשער השבטים בהר הבית ולהשיב את המצב לקדמותו * לדברי מקור בישיבה, בשונה מעמדת צה"ל ושב"כ, נציגי משטרה אמרו כי השארת המצלמות בכניסה להר הבית לא תפגע בניסיונות להרגיע את השטח. אך נתניהו, ליברמן וארדן תמכו בהסרתן והשיגו רוב, בנט, שקד ואלקין * גורמים שנכחו בדיון: ברור שהסיפור הירדני השפיע.

מדיני

מנגנון המודיעין הירדני: חקירת תקרית הירי הסתיימה, הנער תקף את המאבטח * בסוכנות הידיעות הרשמית של הממלכה ההאשמית נכתב כי פועל נוסף ושומר הבניין אישרו את גרסת איש האבטחה הישראלי, על כך שהותקף. הוויכוח אירע על רקע עיכוב במסירת חדר השינה (מעריב)

חוץ

המשבר במפרץ: מדינות המפרץ החרימו תשע חברות בעלות קשר עם קטאר

אפגניסטן: תיעוד חושף: "הרוסים מספקים נשק לטליבאן" *  הצבא האמריקני הציג שתי קלטות בהן נראה נשק לא מזוהה מגיע לאנשי הטליבאן בצפון ודרום אפגניסטן. כלים דומים כבר סופקו בעבר על ידי הרוסים. אך אין הוכחה ברורה לכך שמדובר בנשק רוסי

ארה"ב: הצעת חוק בארה"ב: הממשל לא יוכל לשכור חדרים במלונות שבבעלות טראמפ (ערוץ7)

– למרות מחלתו: מקיין ישתתף בהצבעה בסנאט על רפורמת הבריאות

– מישיגן: שופט עצר את גירושם של 1,400 אזרחים עיראקים בחודש האחרון

– דיווח בארה"ב: ממשל טראמפ בוחן מחליפים לתובע הכללי ג'ף סשנס * ע"פ הדיווח כי פיטורי סשנס הם חלק מאסטרטגיה להדיח את החוקר המיוחד מולר. בין המועמדים להחליפו: הסנאטור טד קרוז, וראש עיריית ניו יורק רודי ג'וליאני (וושינגטון פוסט)

– הדמוקרטים החלו בקמפיין לבחירות הבאות: מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט מציג את המצע הפוליטי-כלכלי החדש של המפלגה הכוללת יותר הכשרות לעובדים, יותר עבודות, ויותר עזרה למעמד העובדים ולעסקים קטנים * עכשיו, הדמוקרטים מתכוונים להראות לעובדים שהם עומדים לצדם, בשלושה צעדים. להעלות את שכרם של העובדים; להפחית את ההוצאות היומיומיות שלהם; ולספק לעובדים את הכלים הדרושים להם לכלכלת המאה ה–21. * בחודשים הקרובים, הדמוקרטים יציגו שורה של הצעות שאם ייושמו, יהפכו את שלושת הצעדים האלה למציאות. כבר הצענו לייצר משרות בתוכנית תשתיות בשווי טריליון דולר; להגדיל את הכנסות עובדים באמצעות העלאת שכר המינימום ל–15 דולר לשעה; ולהפחית את ההוצאות של משקי הבית באמצעות מתן חופשת מחלה וחופשת לידה. (ניו יורק טיימס)

סוריה: רוסיה תשלח כוחות לאכיפת אזור החיץ בפרברי דמשק

– חיזבאללה פתח במתקפות נגד חמושים סונים בגבול לבנון-סוריה

– דיווח בסוריה: 8 הרוגים בתקיפה אווירית של הצבא באזור תחת הפסקת אש

– דיווח: טראמפ הסביר מדוע הופסקה תוכנית האימונים והחימוש של הבדלנים הסורים, שנלחמים כדי להדיח את משטרו של בשאר אל-אסד "הסיוע למורדים היה בזבזני ומסוכן"

– טראמפ: "וושינגטון פוסט פברק עובדות על הפסקת מימון המורדים בסוריה"

צרפת: שריפות פרצו בדרום המדינה, אחת מהן מאיימת לגרום נזק כבד לבתים

קוריאה: דיווח: גורם רשמי במשרד ההגנה האמריקני מסר כי צפון קוריאה מתכוננת לניסוי טילים נוסף (CNN)

– נערכת למלחמה: סין מתגברת את כוחותיה בגבול עם קוריאה הצפונית * הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי למרות קריאתה להרגעת הרוחות החצי האי הקוריאני, בבייג'ינג לא לוקחים סיכונים והקימו יחידת גבול חדשה ובנו בונקרים לאזרחים (מעריב)

כלכלה

טנזניה הטילה על חברת הכרייה אקשיה (Acacia Mining) מס של 40 מיליארד דולר וקנסות וריבית בסך 150 מיליארד דולר – שווי ההכנסות החברה במשך 200 שנה. * טנזניה טוענת כי המס הוטל בגלל הכנסות לא מוצהרות מיצוא זהב ממכרות בולונהולו ובוזוואגי בין השנים 2017-2000. (בלומברג)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן