Skip to content

עו"ד ברק כהן: קובלת נגדי אישה שנחשדה באותה מכונת שוחד "פישר-מלכה-רות דוד"

דיון בנושא קובלנה ללשכת עורכי הדין בתל אביב שהגישה אושרה אסף, י"ור ארגון למען זכויות שוטרים כנגד כהן, הסתיים ונקבע להמשך בחודש ספטמבר השנה. דיווחים שהגיעו לידי מגפון מתוך הדיון העלו דיון ייצרי בו כעסה הקובלת על בית הדין למשמעת: "אתם לא מגינים עלי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דיון בקובלנה שהגישה אשרה אסף, יו"ר הארגון למען זכויות שוטרים כנגד עו"ד ברק כהן, עורך דין פלילי ופעיל חברתי (באים לבנקים), בה נטען כי כהן פגע באמצעות פוסטים ופליירים שחילק בשני שוטרים, סער שיי ויורם אוחיון, הסתיים היום  (שלישי) אחר הצהרים בתום חקירתה של הקובלת על ידי ע"ד כהן. הדיון היה יצרי ואסף התפרצה לא פעם כלפי כהן וגם כלפי בית הדין למשמעת בלשכת עורכי הדין. לשכת עורכי הדין, כמו בדיון קודם מול ברק כהן, הציבה מאבטח שמנע מהתקשורת להיכנס. המשך הדיון נקבע ל 6 בספטמבר 2017.
בקובלנה שהגישה אסף באמצעות עורכת דינה, אשרת כהן, טוענת אסף כי כהן השמיץ ופגע בשני שוטרים בהתבטאויותיו ברשתות החברתיות ובפייסבוק. כהן, שמגן ומיצג את עצמו הסביר לבית הדין כי הקובלנה נעשית מטעמים שונים שאינם קשורים לטענות הקובלת. "היא מספרת על מה ששמעה או  קראה בפייסבוק", טען העורך דין, "ולא על משהו שחוותה ונפגעה ממנו אישית. מדוע השוטרים עצמם לא הלינו? מדוע הם לא כאן כעדים?",  עורכת דינה של אסף ענתה כי השוטרים לא זומנו מטעם לקוחתה וגם לא יגיעו או יעידו בהמשך.

אשרה כהן וידידה, עו"ד רונאל פישר (צילום מדף הפייסבוק)
אשרה כהן וידידה, עו"ד רונאל פישר (צילום מדף הפייסבוק)
ברק כהן (צילום: ציפי מנשה)
ברק כהן (צילום: ציפי מנשה)

כששאל כהן את אסף על קשריה עם עו"ד רונאל פישר (ייצג את הארגון שבראשו אסף עומדת), ענתה לו  ע"פ עדות הנוכחים בדיון, אסף בזעם: "היית רוצה להיות חבר שלו…של נעליך מעל רגליך, אינך מגיע לקרסוליו" .
ברק לא הרפה ביקש לשאול אותה על שוטר נוסף שפוטר מהמשטרה, ניצב ירון בארי, ואסרף התפרצה כלי בית הדין: "אושרת אסף ״אני מרגישה מכוסחת, אבל אף אחד לא מגן עלי״. בית הדין הסביר לה שמי שמגיש תלונה צריך להשיב על השאלות בחקירה נגדית. לגבי עו"ד רונאל פישר, הורה לה בית הדין שלא לענות לשאלותיו של כהן בטענה כי פישר איננו קשור לקובלנה.

אושרה אסף בתום הדיון (צילום: ציפי מנשה)
אושרה אסף בתום הדיון (צילום: ציפי מנשה)

בתגובה לשאלות ברק הנוגעות לכך שהיא הגישה קובלנה על בסיס עדויות שמיעה ענתה הקובלת: ״אני מרחמת עליך״, ״אסור להטיל ספק בשוטרים״ ״האג'נדה שלי זה שוטרים״.
ואכן בראיון שנתנה לערוץ 7 בנוגע לפיטוריו של ניצב ניסו שחם בשל פרשיית מין עם כפופה לו, הסבירה אסף כי "אשה שמנהלת רומן בתוך המשטרה, לא יכולה להפוך את זה לכפייה או אונס. ליבי ליבי על אותו קצין משכמו ומעלה שעשה דברים טובים למדינת ישראל", השדרן שאל אותה : אם כך, מה דעתה על משה קצב, שהואשם בפרשות מין  שעשה עובדות שלו. "אני טוענת שגם הנשיא קצב לא אנס אף אחת. גם הנשים צריכות לקחת אחריות ואם אישה מחליטה ליצור קשר עם מישהו, בפרט אם היא נשואה, היא צריכה לקחת אחריות לתוצאות ולא להשתמש בזה אח"כ כנגד הגבר", בהמשך הסבירה כי זו האג'נדה שלה. היא עומדת לצד שוטרים, נקודה.

אתמול פרסם כהן בדף הפייסבוק שלו פוסט לא פחת חריף בו כתב: "בצד ימין – מחולל אחת מפרשות השחיתות החמורות ביותר שנראו בארץ, עו"ד רונאל פישר. מי שנאשם כי יחד עם העבריין ערן מלכה הפכו את משטרת ישראל לעסק פרטי רווחי. חבורה שהפעילה מכונת שוחד מפלצתית.

בצד שמאל – אושרה אסף, מי ששימשה כיו"ר העמותה למען זכויות השוטרים ומי שבעצמה נחקרה כחשודה באותה מכונת שוחד "פישר-מלכה-רות דוד". נחקרה כחשודה בגין תיווך לשוחד. ניתן גם להניח שהיחסים הקרובים בין רונאל פישר לאושרה אסף לא פגעו בעסקיו. נגד רונאל פישר היא כנראה לא הגישה תלונה ללשכת עורכי הדין.

לעומת זאת, מחר, בשעה 16:30, תעמוד אושרה אסף ותעיד נגדי בלשכת עורכי הדין. על מה הפעם ? זה הרי אותו הדבר כל הזמן ; ביקורת פוליטית שפרסמתי לפני מספר שנים. במקרה הזה בקשר להתנהגות פסולה של שני שוטרים. היא, המעורבבת חברתית, אישית, מקצועית ואף כחשודה בפרשת השחיתות הכי מסריחה בהיסטוריה של משטרת ישראל (שנחשפה עד כה) ; מגיעה להעיד נגדי בגין ביקורת על מעשים פסולים של שני שוטרים.

שוטר אחד, שבדה ראיות נגד פעילה פוליטית והמציא כי תקפה אותו במהלך הפגנה (אפילו בית המשפט דחק בתביעה למחוק את גרסתו מכתב האישום) ; שוטר שגם נגדי הגיש תלונת סרק שנסגרה בחוסר אשמה.

שוטר שני, ששאל שתי פעילות פוליטיות במהלך הפגנה אם הגיעו למקום בכדי לחפש בולבולים ; ובהמשך, גם תקף אותן יחד עם חבריו תוך שחיבל במצלמה שהחזיקה אחת מהן."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן