Skip to content

פסטיבל "ימים של קולנוע" בבנימינה – גבעת עדה

מגוון סרטים דוקומנטריים, הופעות חיות סדנאות לילדים וחווית צפייה יוצאת דופן • הכניסה לכל האירועים חופשית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ימים של קולנוע" הוא פסטיבל סרטים המציג סרטים מישראל וממדינות האיזור אשר יתקיים בלב המושבות בנימינה וגבעת עדה ויביא לצופיו חגיגה של סרטים, תרבות וטבע.

פסטיבל ימים של קולנוע: הסרט "הממלכה מופלאה של פאפא אלייב" (צלם: זוהרון)

בפסטיבל יוקרנו מגוון סרטים דוקומנטריים המספרים סיפורי חיים אנושיים של דמויות ייחודיות ואנשים החיים את המורכבות היום יומית של המזרח התיכון. הפסטיבל יכלול סרטים המתאימים לקהל רחב החל מילדים ובני נוער, סרטים לכל המשפחה וסרטים למבוגרים.

הסרטים בפסטיבל יוקרנו בשטחים הירוקים של המושבות, בבתי הקולנוע המקומיים, ב"קולנוע ביתי" שבו תושבי בנימינה-גבעת עדה פותחים את בתיהם לקולנוע איכותי ומזמינים את הקהל ליהנות מאווירה ביתית ואינטימית הכוללת יין מקומי, כיבוד מעשה ידיהם של עסקים מקומיים ואירוח חם ומזמין.

לצד הקרנות הסרטים, יתקיימו  מפגשים עם יוצרי קולנוע וגיבורי הסרטים מהארץ וממדינות האיזור, פעילויות לילדים ומופעים מוזיקליים.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום שלישי, ה-15 באוגוסט, 2017, בשעה 19:00 עם פתיחת הדלתות של הפסטיבל בחאן זרעוניה, אשר פותח את שעריו ויקרין את הסרט הדוקומנטרי: "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב" בשעה 20:00 –  התשובה הבוכרית למשפחת ג'קסון. 21:30 משפחת אלייב תופיע עם מופע גרוב בוכרי של המשפחה.

יום רביעי, 16 באוגוסט, 2017

15:00 בית קולנוע לילדים: סדנה ליצירת סרטי אנימציה עם אלון גור אריה בבית התרבות בגבעת עדה- אירוע חווייתי ומצחיק.

17:00 בית קולנוע: הקרנת "הנסיך הירוק" בספריית בנימינה – סרטו הדוקומנטרי של נדב שירמן.

19:00 קולנוע ביתי: הקרנת הסרט הדוקומנטרי "נון וזייתון" בבית פרטי בגבעת עדה + מפגש עם יוצרת הסרט, אימתיאז דיאב, ועם גיבור הסרט, מוראד איסמעיל; הקרנת סרטה הדוקומנטרי של מיכל אביעד "דימונה טוויסט" בבית פרטי בבנימינה – העוסק בשבע נשים שהגיעו מהאנייה בשנות החמישים והשישים היישר אל דימונה, עיירה שרק הוקמה; הקרנת הסרט הדוקומנטרי "שאריות" בבית פרטי בבנימינה – משרטט את המסע שעושים החפצים המשומשים שאנחנו משליכים מדי יום לרחוב, הקרנה ומפגש עם יוצר הסרט, אורן רייך.

 20:30 קולנוע מהסרטים: הקרנת הסרט העלילתי "הלהקה האחרונה בלבנון" ביקב בנימינה.

יום חמישי, 17 באוגוסט, 2017

15:00 בית קולנוע לילדים: סדנת קולנוע לילדים, נוער ומבוגרים עם שרון ישראל: "בואו להפוך מצופים ליוצרים"!

17:00 בית  קולנוע: הקרנת "החולמים מבבילון" בבית התרבות בגבעת עדה, ומפגש עם יוצר הסרט, רומן שומונוב.

19:00 קולנוע ביתי: הקרנת סרטו הדוקומנטרי של היוצר אלעד דוידוביץ, "שובר שמירה", בבית פרטי בגבעת עדה ומפגש עם היוצר; הקרנת "עיר בעין הסערה" בבית פרטי בבנימינה ומפגש עם היוצר, אורי רוזנוווקס; הקרנת "רחל אגמון" בבית פרטי בבנימינה ומפגש עם היוצר, יאיר אגמון.

20:30 קולנוע מהסרטים: הקרנת סרטו של הבמאי הטורקי פאטי אקין: "לחצות את הגשר" ביקב בנימינה: חגיגה של מוזיקה, צבעים וחום אנושי.

22:00 מופע מיוחד לפסטיבל – "הקלרניטן" ביקב בינימינה – ראמאזאן ססלר, בנו של סלים ססלר המנוח, אחד מגדולי הקלריטנים בעולם מארח את הססלר בנד למופע שהוא חגיגה של מוזיקה טורקית.

הפסטיבל "ימים של קולנוע" הוא פרי שיתוף פעולה של המשרד לשיתוף פעולה אזורי עם המועצה המקומית בנימינה – גבעת עדה ומתנ"ס בנימינה גבעת עדה.הכניסה לכל אירועי הפסטיבל חופשית.

לפרטים נוספים ורשימת הפעילויות המלאה ניתן להיכנס לעמוד הפייסבוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן