Skip to content

מעל ל-6,000 איש הגיעו לפסטיבל כדורים פורחים בצפון הנגב

החום העז לא הרתיע את באי הפסטיבל, שנהנו ממופע לילה ססגוני בפארק הבשור ומלינת שטח וחזו בהפרחת הכדורים הפורחים עם שחר.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מ-6,000 איש הגיעו לפארק הבשור כדי לחזות בפסטיבל כדורים פורחים הבינלאומי, שהתקיים בימים חמישי ושישי, ה-10-11.8. למקום הגיעו 16 טייסי כדורים פורחים מכל רחבי העולם, עם כדורים בצורות ובצבעים שונים. האירוע כלל מופע "Glow Night", ששילב בין אש ומוזיקה כאשר הכדורים הפורחים מחוברים לקרקע, לינת קמפינג בשטח הפארק וגולת הכותרת – מטס שחר שבו הופרחו כל הכדורים הפורחים עם אור ראשון. אטרקציה נוספת הייתה קפיצת צנחנים בגובה נמוך מתוך כדור פורח (BASE JUMP).

כדור וינסנט ואן גוך,עלותו למעלה מחצי מיליון יורו (צילום: דן בר-דוב)
ואן גוך מתעורר (צילום: דן בר-דוב)
כדור פורח "ברונו הליצן" (צילום: דן בר-דוב)

 בין הכדורים הפורחים שעלו לאוויר ניתן היה לראות את הבלון "ואן גוך" אחד מהבלונים המפורסמים ביותר בעולם שמעיר לחיים את דיוקנו העצמי של האומן ההולנדי המפורסם וינסנט ואן גוך. הבלון hopper Cloud  הוא ייחודי מאוד בכך שמדובר בבלון בלי סל בכלל, כאשר הטייס יושב בתוך רתמה כשרגליו באוויר ומבערי הבלון מעל ראשו, והבלון "פנדה" שהוא בלון עם מטרה להעלאת המודעות למיני בעלי חיים בסכנת הכחדה ושלמירה על איכות הסביבה. טייס הכדור הוא אייק וויסר, אחד הטייסים המפורסמים בעולם והראשון לחצות את הקוטב הצפוני בכדור פורח. טייס נוסף בפסטיבל הוא לובור לבוביץ' מסלובקיה, שעיצב את הבלון "ברונו הליצן", בלון ייחודי בצורת ראש ליצן שמטרתו לשמח את האנשים.

הכדורים טרם צאתם למטס עם שחר (צילום: דן בר-דוב)
הכדורים טרם צאתם למטס עם שחר (צילום: דן בר-דוב)
הכדורים טרם צאתם למטס עם שחר (צילום: דן בר-דוב)
הכדורים טרם צאתם למטס עם שחר (צילום: דן בר-דוב)

את תחום התעופה של הפסטיבל ניהלה חברת "סקיי טרק כדורים פורחים" הישראלית שגם הציגה את הבלון הצורני הראשון בישראל "זולו הקוף המעופף" לצד שני כדורים נוספים אשר הוטסו על ידי טייסים ישראליים. השנה, לראשונה ובמיוחד לפסטיבל- עוצבו גם בלוני הליום ענקיים בצורות חיות – הגדולים ביותר שנראו בארץ והיוו חלק מהחגיגה הצבעונית בפארק.

הבלון hopper Cloud, בלון בלי סל (צילום: דן בר-דוב)
וינסנט ואן גוך תופס גובה (צילום: דן בר-דוב)
חגיגה צבעונית של כדורים (צילום: דן בר-דוב)

לבנת גינזבורג מנהלת עמותת התיירות שקמה-בשור, שמארגנת זו השנה השישית את הפסטיבל בשיתוף עם מועצה אזורית גלבוע, מספרת שגם השנה התקיים הפסטיבל בחופש הגדול לא בחול המועד סוכות, מתוך כוונה לחזק את התיירות בחודש זה. לדבריה, למרות שהנגב נתפס כחם מדי לביקור בקיץ, הפסטיבל הצליח למשוך מעל ל-6,000 איש מכל קצוות הארץ שרכשו כרטיסים מראש ולנו בפארק ובאתרי הלינה באזור ובדומה לשנים קודמות כל הכרטיסים אזלו. השנה הביקושים אף גדלו ושבוע לפני הפסטיבל הופסקה המכירה. "האירוע נועד לקדם את התיירות והחשיפה לאזור ואינו למטרות רווח", מוסיפה לבנת. "הפסטיבל הביא לחשיפה תקשורתית גדולה מאוד לאזור כולו וכבר הפך למסורת למשפחות רבות. מדובר באירוע יקר, מסובך ומורכב, והיחידי מסוגו המתקיים בארץ – והוא מתקיים כאן אצלנו באזור. זו בהחלט  סיבה לגאווה".

בלונים בשמי הנגב (צילום: דן בר-דוב)
בלונים בשמי הנגב (צילום: דן בר-דוב)

"אנו רוצים להודות לשותפים שלנו שנתנו חסות לאירוע-שלבעדיהם האירוע לא יכול היהי להתקיים- המשרד לפיתוח הנגב והגליל והרשות לפיתוח הנגב, משרד התיירות, רשות הטבע והגנים וחברת נובל אנרג'י שנתנה חסות לגז לכדורים הפורחים.

האחות הגדולה של הדבורה מאיה ,כדור פורח מברזיל (צילום: דן בר-דוב)
צנחני הבייס גאמפ מתכוננים לקפיצה (צילום: דן בר-דוב)
זולו הקוף המעופף (צילום: דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן