Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 16 אוגוסט 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה שרת התרבות דורשת היועה"מ להגן על החלטותיה להפסיק תמיכה במוסדות תרבות  שאינם סרים למרותה, מאפשרים לארגונים זכויות אדם לפעול בתוכם ומעלים מופעי עירום, או מסרבים להופיע בשטחים הכבושים ( פוליטי) * יו"ר העבודה גבאי ושר הביטחון לשעבר יעלון נפגשו והסכימו לשתף פעולה;  דיווח: גבאי מתכוון לשריין את אהוד ברק ברשימת העבודה; האיחוד עם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

שרת התרבות דורשת היועה"מ להגן על החלטותיה להפסיק תמיכה במוסדות תרבות  שאינם סרים למרותה, מאפשרים לארגונים זכויות אדם לפעול בתוכם ומעלים מופעי עירום, או מסרבים להופיע בשטחים הכבושים ( פוליטי) * יו"ר העבודה גבאי ושר הביטחון לשעבר יעלון נפגשו והסכימו לשתף פעולה;  דיווח: גבאי מתכוון לשריין את אהוד ברק ברשימת העבודה; האיחוד עם לבני בסכנת פירוק (פוליטי) * בשיתוף איראן? מפעל טילי "סקאד" מתקדמים נבנה בסוריה (בטחוני) * בעיצומו של המשבר עם ארה"ב: אבו מאזן שלח ברכה למנהיג צפון קוריאה (מדיני) * שעות לפני שפג האולטימטום: קים ג'ונג און דחה את המתקפה על גואם; בהלה בגואם: תחנות רדיו בגואם שידרו בטעות אזהרת תקיפה והבהילו אלפים (חוץ) * מאלי: שבעה הרוגים בהתקפה על בסיס של האו"ם בטימבוקטו (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום – רביעי: מעונן חלקית וייעשה נאה ללא שינוי ניכר בטמפרטורות, אשר תהיינה רגילות לעונה.

חמישי: לא יחול שינוי של ממש במזג האוויר.

שישי: לא יחול שינוי של ממש במזג האוויר.

שבת: תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

חדשות

קריסת הגשר בכביש 4: המשאית נסעה עם מנוף פתוח במהירות גבוהה * נהג המשאית בן ה-58, נהרג. * נהגים שנסעו לידו אמש הבחינו כי הוא מתקרב לגשר עם מנוף פתוח וצפרו בניסיון לגרום לו לעצור. * נתיבי ישראל: הגשר שקרס נבדק לפני חמישה חודשים ונמצא תקין

ראש מועצת גוש עציון גר במאחז לא חוקי * מעיון במפות המינהל האזרחי עולה שכל מבני המאחז צור שלם הוקמו ללא תכנית בנייה וללא היתר בנייה. למבני המאחז, ובהם ביתו של ראש המועצה שלמה נאמן, אף הוצאו צווי הריסה על ידי המינהל (הארץ)

2 חשודים נעצרו לפנות בוקר בשכונת מאה שערים * משטרת ישראל הגיעה היום לפנות בוקר לביתו של תושב שכונת מאה שערים שכנגדו נאספו ראיות לפיהן לקח חלק פעיל בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו בשכונת מאה שערים בשבוע שעבר * הכוחות הגיעו לביתו כשבידיהם צו חיפוש ומעצר שהוצא על ידי בית המשפט, הוא אותר ונעצר * תוך כדי ביצוע המעצר החלו להתגודד במקום עשרות חרדים שקראו קריאות, ידו אבנים, השליכו חפצים לעבר השוטרים, ודרדרו פחים במטרה לחסום צירי תנועה ובכך לנסות לשבש ולסכל את פעולת השוטרים * השוטרים עצרו חשוד נוסף שהפר את הסדר וניסה למנוע את ביצוע המעצר (מגפון ניוז)

פוליטי

תכנית רגב לחיסול מגוון התרבות – פגישה שנערכה ביום ראשון האחרון בהשתתפות שרת התרבות מירי רגב, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, המשנים שלו — דינה זילבר ורז נזרי — והיועץ המשפטי למשרד האוצר אסי מסינג, היתה מתוחה וקולנית * מקורות תיארו ל"הארץ" כיצד התנהלה השיחה ומה היו חילופי הדברים בין הצדדים * הפגישה, שעל קיומה דווח לראשונה ב"ישראל היום", עסקה בקידום יוזמותיה של השרה רגב להפסיק את התמיכה התקציבית במוסדות תרבות המציגים מופעים שפוגעים לטענתה במדינת ישראל או כאלו המציגים עירום מלא. עוד התעמתו הצדדים על שלילת תקציבים מסינמטקים ותאטראות שמשכירים אולמות לאירועים של ארגונים כמו בצלם (הארץ)

חקירות נתניהו: עורך דינו של נתניהו: "עדותו של הרו לא תפיל את ראש הממשלה". לדבריו מקורבו לשעבר של נתניהו לא מדאיג אותו, כל עוד לא ישקר. (ג'רוזלם פוסט)

מפלגת העבודה: יו"ר העבודה גבאי ושר הביטחון לשעבר יעלון נפגשו והסכימו לשתף פעולה * אף שהייתה אווירה חיובית בפגישה, גבאי לא הציע ליעלון התמודדות משותפת בבחירות. יו"ר העבודה נפגש בחודש האחרון גם עם יו"ר יש עתיד לפיד וראש הממשלה לשעבר ברק (הארץ)

– דיווח: גבאי מתכוון לשריין את אהוד ברק ברשימת העבודה * חברי הכנסת במפלגה הביעו הערכה כלפי אהוד ברק, אולם ציינו כי החלטה של יו"ר המפלגה לשריין אותו – לא תתקבל בעין יפה, והוסיפו: "החלטה כזו צריכה להיעשות בהסכמה", "כאן זה לא כולנו" * ברק: "פייק ניוז'. לא היו דברים מעולם". גבאי: "הדברים יבחנו רק סמוך לבחירות"

– המשבר הבא בעבודה: האיחוד עם לבני בסכנת פירוק * גבאי מבקש לדרדר את לבני ברשימה ולצמצם את השריון לאנשיה. לבני זעמה השבוע על אנשי גבאי שהשתלטו על החדר שלה במפלגה. גבאי: השותפות עם לבני חשובה (nrg)

לוביסטים: בניגוד לתקנון: 41 לוביסטים השתתפו בדיוני ועדות הכנסת בלי להירשם * הלוביסטים מחויבים להירשם במערכת ממוחשבת לפני כניסתם לדיוני ועדות הכנסת * מזכירות הכנסת שלחה ללוביסטים שלא עשו זאת מכתב עם דרישה להסבר – לפני שתנקוט נגדם הליכים (הארץ)

ערכאות: שרת המשפטים איילת שקד: "כממשלה אנו לא יכולים לחיות עם פסיקת בג"ץ לפסול חוק" * לטענתה, "פסילת החוק בגלל הליך החקיקה אינה בסמכות של בית המשפט. יש פה 'מישפוט' של ההליך הפוליטי" * במשרד המשפטים חוששים שפס"ד לפסילתו של חוק מיסוי ריבוי נכסים עשוי להוביל לפסילת חוקים נוספים בגלל הליך החקיקה (דה מרקר)

ההסתדרות: המשטרה בודקת חשדות לזיופים בבחירות להסתדרות מצד ניסנקורן * כמעט שלושה חודשים עברו מאז הבחירות להסתדרות בהן ניצח אבי נינסקורן ברוב גדול את חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ויום לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב דלה את עתירתה של יחימוביץ לביטול תוצאות הבחירות, המשטרה בוחנת את החשדות לזיופים בבחירות. * היועמ"ש: "על פניו נשקפת חומרה מחומרי החקירה" * על הבדיקה, שנפתחה בתיאום עם פרקליט המדינה שי ניצן, אחראית יחידת להב 433

בטחוני

ירידה במוטיבציה לשירות ביחידות הקרביות – גיוס הקיץ רק הסתיים ובצבא גוברת הדאגה. "ידועות אחרונות" מפרסם הבוקר כי במחזור האחרון נרשמה בפעם השלישית ברציפות מגמת ירידה בביקוש לשירות בקרבי, שהגיע לשפל של עשור. בין הסיבות: שחיקת אתוס הלוחם והעדפה ליחידות טכנולוגיות שמעניקות מקצוע לחיים. הביקוש למג"ב דווקא בעלייה (Ynet)

הפלסטינאים מחריפים את הטון – הרשות הפלסטינית קוראת למתפ"ש (מנהל תאום פעולות בשטחים) "כיבוש קולוניאלי מערכתי" . שר המשפטים של הרשות הפלסטינית גינה אתמול (ג ') את המינהל האזרחי הישראלי, המוטל על ביצוע מספר רב של מדיניות ישראלית בשטחים הפלסטיניים הכבושים, על תפקידו בכיבוש המערב בן המאה וחצי בנק, מזרח ירושלים ועזה * הביקורת חריפה במיוחד, כפי שהודיעה הרשות הפלסטינית בחודש יולי כי היא השעתה את התיאום הביטחוני עם ישראל בעקבות תגובות ממשלת ישראל לתקרית הרג השוטרים במסגד אל אקצה ( סוכנות מען הפלסטינית)

האם אירן בונה מפעל טילים בסוריה? תמונות ראשונות של הלוויין הישראלי "ארוס בי" חושפות מפעל טילי "סקאד" מתקדמים שנבנה בסוריה. * מומחי מודיעין שפיענחו את התמונות טוענים שהדמיון למפעל אירני דומה מצביעים על מעורבות אירנית בבנייתו (חדשות2)

משלחת ביטחונית בראשות ראש המוסד תצא השבוע לשיחות בבית הלבן בנושא סוריה * ליוסי כהן יצטרפו ראש אמ"ן וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון. השיחות צפויות להתמקד בחשש של ישראל מהתבססות איראן בסוריה על רקע הסכם הפסקת האש בדרום המדינה (הארץ)

השייח ראאד סלאח נעצר לפנות בוקר בחשד להסתה לטרור בעקבות דרשה שנשא בשבח המחבלים בהר הבית; מעצרו הוארך בשלושה ימים * ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שנעצר הבוקר, חשוד כי בכמה הזדמנויות שונות, כולן לאחר הוצאת הפלג הצפוני של התנועה מחוץ לחוק, אמר דברי הסתה בפני קהל * במהלך מעצרו של סלאח בוצע חיפוש בביתו באום אל פחם, לאחר שהחקירה קיבלה את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה *  משפחתו: מדובר ברדיפה פוליטית * בית המשפט למשטרה: דבריו של ראאד סלאח בהלוויית המחבלים אינם נחשבים הסתה "אלה פסוקים מהקוראן". עם זאת קבע כי ישנו חשש לפגיעה בשלום הציבור ומעצרו של סלאח הוארך בשלושה ימים * ראאד סלאח על מעצרו: "מדובר ברדיפה פוליטית וניסיון לבלבל את התקשורת"

מדיני

הפלסטינים מודאגים: "מאבדים קולות אפריקאיים לישראל" * פעילים וארגונים פרו-פלסטיניים יצאו בקמפיין שנועד להניא מדינות אפריקאיות מלהשתתף במפגש פסגה ישראלי-אפריקאי ראשון מסוגו, שיתקיים באוקטובר הקרוב. "אובדן תמיכת המדינות עלול להוביל לדומיננטיות של הנרטיב הישראלי באו"ם" (nrg)

ראש הממשלה יקיים ביקור מדיני ב-3 מדינות בדרום אמריקה * נתניהו אמור לבקר באמצע ספטמבר בקולומביה, ארגנטינה ומקסיקו, ולהמשיך משם לעצרת האו"ם בניו יורק. הביקור באמריקה הלטינית הוא חלק מהמדיניות להרחיב את התמיכה הבינלאומית בישראל (nrg)

בעיצומו של המשבר עם ארה"ב: אבו מאזן שלח ברכה למנהיג צפון קוריאה * הנשיא הפלסטיני הזכיר את תמיכתה של פיונגיאנג במאבק העם הפלסטיני בברכה לרגל יום השחרור שצוין אתמול בצפון קוריאה. * בכיר באש"ף: מדובר במברק ברכה שהנשיא משגר כבר שנים ארוכות (הארץ)

מסתמן: שגרירות ישראל במצרים תיפתח בשבועות הקרובים * שמונה חודשים אחרי שהשגריר וצוותו פונו מחשש לפיגוע, הגיעה משלחת של נציגי אגף האבטחה בשב"כ ואנשי משרד החוץ לקהיר כדי לסכם את סידורי האבטחה בבניין השגרירות

נתניהו לא יבקש ממזכ"ל האו"ם לעצור את העבודות בארמון הנציב * תנועת 'רגבים' עתרה לעליון בבקשה לצו על תנאי לעצירת הבנייה הבלתי חוקית שמתקיימת בבניין האו"ם. היועמ"ש ורה"מ החליטו לבקש דחייה להצגת תגובת המדינה, ולפעול בדרכים דיפלומטיות אך בדיון חשאי, ממנו הודרו חברי הבית היהודי, החליט ראש הממשלה לדחות את הגשת התשובה. * רגבים: "ראש הממשלה החליט למסמס למעשה את ההליך המשפטי"

הרשות תשוב לשלם קצבאות לרבע מאסירי חמאס המשוחררים שקצבאותיהם הוקפאו * שלושה חודשים לאחר שהוקפאו על רקע המאבק בין חמאס לפתח, הקצבאות של 67 ממשוחררי עסקת שליט ישולמו שוב. כעת נבחנת האפשרות לשוב ולשלם גם ל-210 המשוחררים הנוספים (הארץ)

חוץ

איראן: נפרוש מהסכם הגרעין אם ארה"ב תמשיך להטיל עלינו סנקציות * נשיא הרפובליקה האסלאמית אמר בנאום בפרלמנט כי אם ארצות הברית תמשיך להטיל סנקציות חדשות, "טהרן מוכנה לחזור למצב הקודם". "נגיע במהירות לשלב מתקדם יותר מזה שהיינו בו לפני החתימה על ההסכם"

– ניקי היילי: "אסור שאירן תשתמש בעסקת הגרעין כקלף מיקוח"

הודו ופקיסטאן חוגגות 70 שנות עצמאות ומתיחות * הודו מציינת היום את אירועי יום העצמאות ודורשת ממוסלמים לצלם את שבועת הנאמנות של תלמידי בתי הספר. מעבר לגבול, בפקיסטאן, חגגו כבר אתמול ולא שכחו לשחרר איום, לכל אויב שלא יבוא (הארץ)

טראמפ הורה לחקור את מדיניות המסחר עם סין; בייג'ין: זו חשיפת שיניים * הנשיא אישר לנציג הסחר של ארה"ב לבחון האם סין גונבת קניין רוחני ומידע טכנולוגי מחברות אמריקאיות. הבדיקה תוכל להארך שנה, פרק זמן שנועד כנראה להחזיר את בייג'ין לשולחן המשא ומתן * בייג'ין: שתי המדינות ייפגעו מהצעד (הארץ)

ארה"ב: גובר הלחץ על טראמפ לפטר את היועץ הקיצוני סטיב בנון * הנשיא לא נפגש יותר משבוע עם מקורבו, שרבים בממשל דוחקים בו להדיחו. בוושינגטון העריכו כי טראמפ מפחד לפטר את מנהלו לשעבר של אתר הימין הקיצוני "ברייטבארט" מחשש שינקום בו (הארץ)

– טראמפ פרסם איור של רכבת דורסת את רשת CNN, ואז מחק אותו * נשיא ארה"ב חלק ברשת החברתית הודעה של אחד הגולשים, לצד הכיתוב: "חדשות כוזבות לא יכולות לעצור את רכבת טראמפ". * הנשיא מחק את הפרסום זמן קצר לאחר מכן

– טראמפ: אם נמשיך לייצר עבודות, תהיה לכך השפעה חיובית בנושא הגזענות (רויטרס)

·- נוטשים את טראמפ: שלושה מנכ"לים עזבו את צוות היועצים של הנשיא תוך שעות * מנכ"ל פייזר, מנכ"ל אינטל ומנכ"ל אנדר ארמור עזבו את צוות היועצים הכלכליים של הנשיא במחאה על התנהלותו במשבר בשרלוטסוויל, וירג'יניה * טראמפ על עזיבתו של קנת פרייזר מנכ"ל מרק: עכשיו הוא יוכל להתרכז בהוזלת מחירי התרופות (בלומברג)

בריטניה: לרגל שיפוצים: פעמוני מגדל הביג בן בלונדון יושתקו לארבע שנים * בניין אליזבת', בקצהו שוכן השעון המפורסם, ייכנס ביום שני הקרוב לתקופת שיפוצים שצפויה להסתיים ב-2021. הביג בן יחדל מלצלצל, מלבד באירועי השנה החדשה, והשעון עצמו ימשיך לפעול

ונצואלה: מדורו הורה לחקור תמיכת האופוזיציה באיומי ארה"ב
– בעקבות איומי טראמפ: נשיא ונצואלה קרא לתומכיו להצטרף לאימונים צבאיים * לאחר שנשיא ארה"ב איים בהתערבות צבאית לפתרון המשבר במדינה, הפציר ניקולאס מדורו באזרחים להצטרף לתרגיל צבאי שייערך בסוף החודש: "נראה איך האימפריאליסטים יקבלו זאת" (הארץ)
טורקיה: 30 נעצרו בחשד לקשרים עם המחתרת הכורדית
לבנון: ארה"ב שולחת נגמ"שים לצבא לבנון * התרומה של הנגמ"שים היא חלק ממהלך חימוש נרחב של צבא לבנון בהיקף של 100 מליוני דולרים בחודשים האחרונים מצד ארה"ב (nrg)
מאלי: שבעה הרוגים בהתקפה על בסיס של האו"ם בטימבוקטו * חמושים פתחו באש לעבר כוח שמירת שלום בעיר הצפונית במאלי, ארבעה מהם נהרגו בחילופי אש עם כוחות הביטחון. בתקרית אחרת נהרג משקיף נוסף של הארגון מירי חמושים (הארץ)
ניגריה: 27 הרוגים ו-83 פצועים בפיגוע התאבדות בצפון מזרח המדינה
סוריה: דיווח: המורדים הפילו מטוס קרב של משטר אסד בדרום מזרח המדינה סמוך לגבול ירדן

  • – איראן ורוסיה הפרו את החלטת מועצת הביטחון * על פי דיווח בוולט הגרמני, שני מטוסי בואינג איראניים נחתו בבסיס הרוסי חמיימים בסוריה כשעל סיפונם מערכות נשק, זאת בניגוד להחלטה 2231 של מועצת הביטחון, בה חברה גם רוסיה (מעריב
    חיל האוויר החל בהפצצת עיירה הנשלטת בידי דאעש
  • קוריאה –  שעות לפני שפג האולטימטום: קים ג'ונג און דחה את המתקפה על גואם * סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית KCN דיווחה הבוקר, כי "אחרי שהשליט קיבל תדרוך צבאי על תכנית שיגור הטילים, הוא החליט שהוא יעקוב עוד זמן מה אחרי ההתנהגות של ארה"ב לפני שיחליט אם להורות על השיגור" * מוקדם יותר דיווחה רשת CNN שלוויין של ארה"ב איתר תזוזה במשגר טילים נייד בצפון קוריאה
  • – בהלה בגואם: תחנות רדיו בגואם שידרו בטעות אזהרת תקיפה והבהילו אלפים * אחרי שצפון קוריאה איימה לשגר טיל לעבר האי באמצע אוגוסט, קצת אחרי 12 בלילה ב-15 בחודש נחרדו האזרחים לשמוע אזעקה המעידה על מתקפה או איום מיידי. אחרי זמן קצר התברר כי מדובר בטעות: "ההתרעה לא קשורה לשום סכנה"
    – מזכיר המדינה האמריקאי: "עדיין פתוחים למו"מ עם צפון קוריאה"
    – גורמים אמריקנים: צפון קוריאה יכולה לייצר לבדה מנועי טילים

    צרכנות

    מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% בחודש יולי; מדד המחירים ליצרן ירד ב-0.9% * המדד ללא דיור ירד ב-0.4%; מחירי הדירות עלו ב-0.1%; ירידות במדד המחירים לצרכן נרשמו בסעיפים: הלבשה והנעלה וירקות טריים; עליות נרשמו בסעיפי הפירות הטריים והדיור (ספונסר)

    כלכלה

    שערים יציגים (15/08/17): דולר = 3.589 ; ליש"ט = 4.6247 ; אירו = 4.2152 ; פרנק שוויצרי = 3.6924

    יקי ודמני יחליף את חיים אהרון בתפקיד מנכ"ל קופיקס * ודמני, לשעבר מנכ"ל אפריקה תעשיות ואלקטרה צריכה, יחליף בתפקיד את חיים אהרון שהודיע אתמול על התפטרותו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן