Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 20 ספטמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     מקסיקו: לפחות 248 הרוגים בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 7.4; עשרות בניינים קרסו בבירה (חוץ)     נתניהו פנה בפרסית לאזרחים האיראנים: "אתם לא האויב שלנו" (מדיני)     טראמפ בנאום תוקפני באו"ם: אם לא תהיה לנו ברירה, נשמיד את צפון קוריאה; "הסכם הגרעין הוא בושה לארה"ב, לא נשמעה המילה האחרונה בנושא" (חוץ)     סופת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מקסיקו: לפחות 248 הרוגים בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 7.4; עשרות בניינים קרסו בבירה (חוץ)

    נתניהו פנה בפרסית לאזרחים האיראנים: "אתם לא האויב שלנו" (מדיני)

    טראמפ בנאום תוקפני באו"ם: אם לא תהיה לנו ברירה, נשמיד את צפון קוריאה; "הסכם הגרעין הוא בושה לארה"ב, לא נשמעה המילה האחרונה בנושא" (חוץ)

    סופת ההוריקן "מריה" מתקדמת לעבר פגיעה ישירה בפוארטו ריקו עד למחר בבוקר (חוץ)

    הממשלה: אין תאריך יעד להפסקת פעילות הכור בדימונה, חרף גילו ומצבו (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית ויעשה נאה עם ירידה קלה בטמפרטורות. בבוקר יתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון ובמישור החוף. הלילה: מעונן חלקית.

    חמישי : נאה עם עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים.

    שישי : ללא שינוי של ממש במזג האויר.

    שבת: מעונן חלקית ויעשה נאה עם ירידה קלה בטמפרטורות.

חדשות

    הממשלה: אין תאריך יעד להפסקת פעילות הכור בדימונה, חרף גילו ומצבו * השר יריב לוין מסר בשם הממשלה ש"אין זמן מקסימלי שנקבע לעבודות הכור", שהתגלו בו 1,537 פגמים והוא נחשב הוותיק ביותר בעולם. זו הפעם הראשונה שהממשלה מצהירה על כוונותיה בנושא (הארץ)

    מספנות ישראל עתידה להתחרות על מכרז להפרטת נמל לרנקה בקפריסין * ממשלת קפריסין רוצה להפריט את ההפעלה של נמל לרנקה ואזור המרינה. על המכרז צפויות להשתתף שלוש חברות. לצד מספנות ישראל ישתתפו חברה סינית ובריטית (nrg)

    בג"ץ קבע: ילדים אלרגיים יתקבלו לצהרונים ללא התניה בסייעת מלווה * בית המשפט קיבל את העתירה שהגישו הורים, וקבע כי מפעילי הצהרונים יצטרכו להתאים אליהם את המסגרות. אם לילד אלרגי: "במדינה מתוקנת לא היה צורך לעתור לבג"ץ" (הארץ)

    אחרי כ-30 שנה: מכל האמוניה ריק * תשעה חודשים לאחר שוועדת מומחים קבעה כי מכל האמוניה ואוניית ייבוא הגז הנדיף עלולים להביא להרג מאות אלפי אזרחים, נסגר הגולל מעל המכל המיושן. * המפעל עצמו ימשיך לפעול תחת רישיון עסק והיתרי פליטה שונים  * השר אלקין: "הבטחנו וקיימנו"

    אלימות המשטרה: השוטר שתועד מעיף מפגין חרדי לרצפה נחקר באזהרה במח"ש * המחלקה לחקירות שוטרים החלה בבדיקת הטענות לאלימות משטרתית בהפגנות החרדים נגד הגיוס. בתום החקירה שוחרר השוטר לביתו בתנאים מגבילים: שוטרים נוספים יזומנו לחקירה בקרוב

    – 8 שוטרים נחקרו במח"ש בחשד לאלימות * 8 בלשי ימ"ר ירושלים חשודים כי נהגו באלימות מופרזת כלפי חרדים במהלך המבצעים הפרובוקטיביים, בהם הוחדרו חיילים מתחזים לשכונת מאה שערים בירושלים במטרה להתריס ולפגוע בתושבים * בנוסף חשודים השוטרים בשיבוש ראיות ועבירות נוספות

פוליטי

חשד – לבקשת מילצ'ן, נתניהו קידם יוזמת אזור סחר חופשי בגבול עם ירדן

המשטרה חושדת כי במסגרת שיתוף פעולה עם חברה הודית, מילצ'ן ביקש להקים אזור סחר חופשי בגבול ירדן. לפי החשד, נתניהו הבטיח לקדמו (חדשות10)

נתניהו ניסה לסייע למילצ'ן לרכוש חלק מחדשות 2 – בזמן שקיבל ממנו טובות הנאה

רה"מ ושר התקשורת נכח בפגישות שנועדו לקדם את תוכניתו של בעל ההון, להיכנס כשותף לזכיינית רשת ולקדם איחוד עם קשת – מהלך שהצריך התערבות רגולטורית * מנדלבליט התנגד לחקירתו של מילצ'ן בחשד למתן שוחד לנתניהו * נתניהו: פעלתי להבראת שוק התקשורת ולא לטובת איש (הארץ)

בניגוד למנדלבליט: יועמ"ש הכנסת יגן על חוק ההסדרה "נוצר כדי לתת פתרון למציאות מורכבת"

עו"ד אייל ינון פנה לבית המשפט העליון וביקש לדחות את העתירות שהוגשו נגד חוק ההסדרה. לדבריו, על בג"ץ להימנע מהתערבות בחקיקה "ולהותיר בידי הכנסת מרחב תמרון רחב של שיקול דעת בהסדרת הסוגיה" * בתגובה נכתב כי "לא ניתן למצוא פתרונות לסבך המשפטי שנוצר בכלים המשפטיים הקיימים". על פי היועמ"ש ינון הותרת המצב כפי שהוא תביא לחורבן על מתיישבים רבים

    חוזר לכנסת: סגן שר הפנים, משולם נהרי חזר לתפקד כחבר כנסת מטעם מפלגת ש"ס במקומו של חבר הכנסת יגאל גואטה שהתפטר מהכנסת

בטחוני

צה"ל הטיל עוצר על יציאת וכניסת פלסטינים מהשטחים נכבושים עד צאת החג ביום שבת

טיל פטריוט שוגר לעבר כלי טיס איראני שהופעל על ידי חיזבאללה

פיצוצים הרעידו את אזור הצפון לאחר שכלי טייס בלתי מאויש מתוצרת איראנית, יורט באמצעות טיל פטריוט כשחדר לאזור המפורז בין ישראל לסוריה לטובת משימת איסוף מודיעין * מטוסי חיל האוויר הוזנקו לעברו, ובמקביל הוא הופל באמצעות שיגור הטיל * בלבנון דווח שמטוסי חיל האוויר ביצעו שתי תקיפות מזרחית לשבעא

בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור במזרח ירושלים

במסגרת פעילות שנערכה בשבועות האחרונים בירושלים נחשפה חוליית טרור ממזרח העיר שתכננה לבצע פיגועי ירי ולפגע בבתי תושבים יהודים – 8 נעצרו. על פי החשד, ראש החוליה ביקש חסות ומימון מגורמים ברצועת עזה ולבנון (חדשות2)

 לראשונה: בסיס קבע של מדינה זרה נחנך בישראל * מתחם קבע של צבא ארה"ב נחנך בנגב. במתחם יפעלו ויגורו עשרות חיילים אמריקאים שככל הנראה מאיישים את מכ"ם ההתרעה שפרסה ארה"ב באזור. מפקד מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר: "זהו בסיס שנמצא כאן כדי להישאר"

מדיני

נתניהו פנה בפרסית לאזרחים האיראנים: "אתם לא האויב שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש בעצרת הכללית של האו"ם. במהלך נאומו פנה בפרסית אל העם האירני: "אתם חברינו, יום אחד תהיו חופשיים". במסר מאיים לחמינאי הוסיף: "כל עוד אירן מחפשת את השמדתנו, היא תתמודד עם אויב נחוש * נתניהו ציין כי: ישראל סיפקה מודיעין שמנע עשרות מתקפות טרור בעולם כולו. * על החלטות האו"ם נגד ישראל אמר נתניהו כי שערורייתיות

נתניהו נפגש אתמול לראשונה בפומבי עם נשיא מצרים א-סיסי בניו יורק, זאת לאחר שא-סיסי נפגש מוקדם יותר עם אבו מאזן

שני המנהיגים נפגשו במשך כשעה וחצי במלונו של נשיא מצרים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ודנו באפשרות של מו"מ מול הפלסטינים, בשת"פ המודעיני ובהתרחשויות האחרונות ברצועת עזה. * גורם ישראלי: "הנשיא א-סיסי הביע רצון לסייע במאמצים להשגת שלום בין ישראל לבין הפלסטינים ובאזור" * בהודעת שגרירות מצרים בוושינגטון נכתב כי השניים דנו בדרכים לחידוש תהליך השלום

נשיא מצרים באו"ם: "ניתן לשחזר את הצלחת השלום"

בנאומו באו"ם, הפציר א-סיסי בפלסטינים "לא לפספס הזדמנות לקבל דו קיום עם האחר", וקרא לישראלים "לעמוד מאחורי המנהיגות הפוליטית ולתמוך" (חדשות10)

דיווח: נתניהו וא-סיסי דנו בקיום פסגה אזורית

העיתון הלבנוני אל-אחבאר דיווח כי נתניהו ונשיא מצרים יפעלו לטובת ארגון מפגש פסגה לחידוש השלום במזרח התיכון, בהשתתפות סלמאן מלך סעודיה

דיווח: האמריקאים ביקשו לפרסם הצהרה משותפת, הפלסטינים סירבו

טראמפ ואבו מאזן נפגשו בשולי עצרת האו"ם, אולם לאחר מכן נתגלעו מחלוקות: הפלסטינים דרשו שההצהרה תכלול התייחסות לסיום הכיבוש ולפתרון שתי המדינות (מעריב)

    נשיא צ'כיה: על הדמוקרטיות המערביות להעביר את השגרירויות לירושלים

    מזכ"ל האו"ם על הסכסוך הישראלי-פלסטיני: צריך לקדם את פתרון שתי המדינות

    הרש"פ תמשיך את הקפאת התיאום הביטחוני * יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי בניגוד לשמועות הקפאת התיאום שהחלה מאז האירועים בהר הבית תימשך (אלקודס אל-ערבי)

    שליח ארה"ב לתהליך השלום: על העולם להתגייס להשבת השליטה בעזה לידי הרשות הפלסטינית * ג'ייסון גרינבלט תקף בחריפות את חמאס והאשים את הארגון בניצול תושבי עזה. בהתייחס לביקורת על סירוב טראמפ להביע תמיכה בפתרון שתי המדינות (הארץ)

    הנייה: "הממשל בעזה לא מתפקד יותר, מוכנים לקבל את ממשלת רמאללה" * מנהיג חמאס הצהיר במסיבת עיתונאים ברפיח כי שלטון ארגונו ברצועה הסתיים. "ההחלטה לפרק את הוועדה המנהלית כדי לאפשר את כניסתה של ממשלת הפיוס הלאומי היא נכונה", אמר (מעריב)

    חרף כוונת הפיוס, בחמאס וברשות לא דנים בסוגיות במחלוקת * הנייה ואבו מאזן שוחחו אתמול לאחר זמן רב. שאלת עתיד הזרוע הצבאית של חמאס עומדת בלב המחלוקת, כשהרשות מעוניינת לפרקה מנשקה (הארץ)

    רופאים מישראל יטפלו בתושבי פפואה גינאה החדשה * שגריר ישראל באוסטרליה חתם עם ארגון סיוע בינלאומי על מסמך שעיקרו שיתוף פעולה של צוותים ישראליים עם ספינה שמעניקה שירותי רפואה במדינה הענייה (מעריב)

חוץ

טראמפ בנאום תוקפני באו"ם: אם לא תהיה לנו ברירה, נשמיד את צפון קוריאה; "הסכם הגרעין הוא בושה לארה"ב, לא נשמעה המילה האחרונה בנושא"

טראמפ אמר כי זה רק עניין של זמן עד שהאנשים באיראן יבינו כי המשטר הזה לא טוב להם. היה לי את הזכות לדבר בסעודיה מול 50 ראשי מדינות ערביות. אנחנו נעצור את הטרור הערבי, בתנועה, במימון ונגרש אותם ממדינותינו.  * הכסף של איראן הולך לארגוני טרור שתוקפים חפים מפשע בישראל

– נתניהו על נאום טראמפ: "אמר את האמת על הסכנות" – "בלמעלה מ-30 שנות היכרותי עם האו"ם, לא שמעתי נאום יותר אמיץ ויותר חד"

מקסיקו: לפחות 248 הרוגים בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 7.4; עשרות בניינים קרסו בבירה

רעש חזק הורגש בדרומה של מקסיקו: תושבים דיווחו על בניינים שרעדו ועל המונים שיצאו לרחובות. * 21 ילדים וחמישה מורים נהרגו בקריסת בית ספר בבירה ועוד עשרות מוגדרים נעדרים * כלי תקשורת במדינה מדווחים על לכודים במבנים שקרסו במקסיקו סיטי * לפי דיווחים, דיירים נלכדו בבניינים בהם פרצו דליקות בעקבות רעש האדמה * מאמצי החילוץ נמשכים במטרה להציל כמה שיותר מהאנשים שנקברו חיים מתחת להריסות הבתים. מספר ההרוגים צפוי לעלות בשעות הקרובות * המדינה עדיין מתאוששת מרעידת האדמה החזקה שהתרחשה בתחילת החודש אז נהרגו כ-90 בני אדם

– נתניהו הורה לארגן משלחת סיוע שתצא למדינה

סופת ההוריקן "מריה" מתקדמת לעבר פגיעה ישירה בפוארטו ריקו עד למחר בבוקר

סופת ההוריקן התחזקה ומוגדרת כמסוכנת באופן קיצוני ונמצאת בקטגוריה 5. * בתוך 27 שעות התחזקה הסופה מרמה אחת לרמה 5 * אתמול הגיעה עין הסערה לאי דומיניקה שלא הספיק להתאושש מהוריקן אירמה, שם דווח על נזק רב. לפי דיווחיו של ראש הממשלה, שביתו שלו הוצף, "הסופה הרסה את ביתו של כמעט כל אדם איתו דיברתי"

– טראמפ: "ליבי עם תושבי פוארטו ריקו, שעומדים להיפגע מהוריקן מפלצתי נוסף"

    רוסיה: אספקת נשק לאוקראינה ע"י ארה"ב לא מקדמת יציבות

    ארדואן: משאל העם על עצמאות הכורדים בעיראק עלול להצית עימותים חדשים

    דיווח: שני עיתונאים נפצעו קשה מירי בשוגג של מסוק במהלך תרגיל צבאי ברוסיה * רוסיה מנהלת בשבוע האחרון את אחד התרגילים הצבאיים הגדולים בתולדותיה מאז פירוק ברית המועצות, בה משתתפים מסוקים, אוניות, טנקים ואלפי חיילים. * במסגרת התרגיל שני מסוקים מדגם "קמוב" KA-52 טסו מעל עמדת העיתונאים שסיקרו את התרגיל, אלא שתקלה טכנית באחד המסוקים הובילה לשיגור שני טילים לעברם. שני עיתונאים נפצעו * משרד ההגנה הרוסי הכחיש את הדיווח ואמר כי עקב תקלה, טיל נורה לעבר משאית ריקה

    האו"ם: 40.3 מיליון בני אדם היו קורבנות לעבדות מודרנית ב-2016, כרבע מהם ילדים * בנתונים, שנאספו לאורך חמש שנים, נכללו לראשונה נישואים בכפייה תחת הגדרת עבדות מודרנית. עוד מצא הדו"ח שחובות כספיים, לצד אלימות ואיומים, הם גורם מרכזי ביצירת עבדות בכפייה (הארץ)

    ארה"ב: מועמד טראמפ לשגריר במוסקבה: רוסיה התערבה בבחירות

    – דיווח: סגן התובע הכללי בארה"ב העיד בחקירת קשרי רוסיה

    טראמפ משלם על הגנה משפטית בחקירת רוסיה מכספי המפלגה הרפובליקאית * המפלגה העבירה באוגוסט כרבע מיליון דולר לכיסוי חלק מההוצאות המשפטיות של טראמפ, שנעזר גם בכספי תרומות מהקמפיין – הנשיא הראשון שעושה זאת לצורך טיפול בחקירה פלילית (הארץ)

    – דיווח: ה-FBI צותת לשיחותיו של מנהל קמפיין טראמפ * ע"פ הדיווח, החוקרים האזינו לשיחותיו של פול מנאפורט, בצעד יוצא דופן בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. ההאזנה החלה במהלך קמפיין הבחירות ונמשכה גם בשנה הנוכחית עקב החשד כי פול מנפורט עודד גורמי ממשל רוסים לעזור לטראמפ, חלק מהשיחות שהאזינו להם – עם הנשיא עצמו. (CNN)

    בריטניה: חשוד שלישי נעצר בקשר לפיגוע בלונדון * המשטרה הבריטית עצרה גבר בן 25 בווילס בחשד שהיה מעורב בהנחת המטען ברכבת התחתית "פארסונס גרין" בלונדון, אירוע בו נפצעו 30 בני אדם

    – דיווח: שר החוץ הבריטי איים להתפטר * ע"פ הדיווח בוריס ג'ונסון לא מרוצה מהתנהלות ר"מ בריטניה תרזה מיי בנוגע לברקזיט. השר ומשרדו הכחישו את הפרסום (טלגרף)

    וונצאולה: טראמפ: המצב בוונצואלה בלתי מתקבל על הדעת "אנו קוראים להשבת החופש במדינה"

    טוגו: הפלרמנט בטוגו יערוך משאל עם לשינוי החוקה

    מיאנמר: נשיא ניגריה: האלימות במיאנמר דומה לרצח העם ברואנדה

    – מנהיגת מינאמר על משבר הרוהינגה: מרבית הכפרים לא ניזוקו – "רוצים לסיים את הסבל של האנשים מהר ככל האפשר" – המעורבים בפשעים נגד חפים מפשע יישפטו * זוכת פרס נובל לשלום אונג סאן סו צ'י ספגה ביקורת עולמית עקב סירובה להתייחס למה שהאו"ם הגדיר טיהור אתני של בני המיעוט המוסלמי. בנאום היא טענה שהיא מודאגת ממספר הפליטים  * ראש צוות החקירה באו"ם טען כי אינו רשאי לבקר במינאמר

    סוריה: דיווח: הכורדים כבשו 90% משטח העיר א-רקה בסוריה

    ספרד: המשטרה עצרה עוזר לסגן נשיא חבל קטלוניה

    קוריאה: גורמי ביון ביפן: קוריאה הצפונית מפתחת צוללת גרעינית (וושינגטון פוסט)

    – דיווח: ארה"ב שוקלת ליירט טילים מצפון קוריאה שלא יאיימו עליה ישירות (ערוץ7)

צרכנות

    יינות ביתן יוצאת במיתוג מחדש – כדי להצדיק מחירים גבוהים * תחת מיתוג שונה של תת-רשת עירונית חדשה תהפוך 23 סניפים מתוך סניפי יינות ביתן לסניפי "יינות ביתן בסיטי", בכדי להצדיק את התמחור הגבוה יותר ביחס לסניפי הרשת מחוץ לערים

בריאות

    ארגון הבריאות העולמי: לא מפתחים די אנטיביוטיקה להתמודדות עם עמידות חיידקים * לפי הארגון, מתוך 51 תרופות אנטיביוטיות שנמצאות בפיתוח, רק שמונה מסווגות כטיפול משמעותי נגד חיידקים עמידים. בארגון מזהירים: "עמידות החיידקים היא מצב חירום בריאותי עולמי" (הארץ)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן