Skip to content

קצין מג"ב ננשך ושוטרים נפלו מהגג בפינוי מאחז לא חוקי בשומרון

נערים שאכלסו מאחז בסמוך לכפר קליל מתחת להר ברכה בשומרון, התנגדו לפינוי, תקפו לדברי המשטרה, שוטרי מג"ב, ושיסו במפקד הכוח כלב תקיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כוחות של הצבא, שוטרי המשמר הגבול והמינהל האזרחי פינו הבוקר (ראשון) מאחז בלתי מורשה שנבנה על אדמות הכפר קליל, מתחת להר ברכה, סמוך לעין עמשא שבשומרון.
 בתגובה לפינוי הוצתו במהלכו עצי זית ככלל הנראה על ידי מתנחלים באזור. על פי דיווחים שהגיעו לידי מגפון,  הפינוי של המאחז הקטן לא עבר בשקט.

צילום - כרמל דאנגור הקול היהודי
צילום - כרמל דאנגור הקול היהודי

על פי הדיווח מפקד כוח מג"ב ש"חטף" פלאפון מידו של אחד המתנחלים, קטין שצילם את הפינוי, ננשך בידי כלב תקיפה של הנער, שתקף את הקצין, הפיל אותו לארץ ונשך אותו. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי והשוטרים עצרו את הקטין בטענה שנתן פקודה לכלב לנשוך את הקצין.
לאחר האירוע הפינוי התעכב למשך כשעה מאחר והכוחות חיכו להגעה של קצין חדש שיפקד על הכוח.
בהמשך, כך דווח, עלו שני נערים לגג אחד המבנים העשוי מפח איסכורית, עובדה שעיכבה זמן רב את המשך הפינוי. לאחר שהגיעו כוחות נוספים למקום, עלו שוטרי מג"ב לגג ובשלב זה הוא קרס, כאשר השוטרים והנערים נופלים יחד לתוך המבנה. לא נמסר כי בנפילה נפגעו שוטרים או הנערים למעט חבלות יבשות. אחד הנערים נעצר בידי השוטרים. עוד נודע כי בתגובה לפינוי המאחז הוצתו עצי הזית בידי מתנחלים אלמונים.
לפני כשבוע וחצי כרתו אלמונים 12 עצי זית השייכים לחקלאים מהכפר הסמוכים למאחז, ולמחצבה שבה רוססו בתחילת השבוע שעבר כתובות תג מחיר, בהן "מוחמד חזיר מנהלי".

עצי הזית שהושחתו (צלום: יש דין)
עצי הזית שהושחתו (צלום: יש דין)
עצי זית הועלו באש (צילום: יש דין)
עצי זית הועלו באש (צילום: יש דין)
צילום: הקול היהודי
צילום: הקול היהודי

ממג"ב נמסר כי כוחות הביטחון רואים בחומרה פגיעה מכל סוג שהיא בכוחות הממלאים את תפקידם ומגנים על תושבי האזור. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לאכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון.
מהמשטרה נמסר כי  מוקדם יותר היום הגיעו לוחמי מג"ב, ואנשי המנהל האזרחי לפינוי מבנה לא חוקי.  במסגרת הפינוי התמודדו הכוחות עם מכשולים שהוצבו, הצתות בשטח ואלימות מצד עשרות המתפרעים שהיו באזור כאשר השיא היה בכלב שנשלח ע"י אחד המתפרעים לעברו של קצין מג"ב שנכח במקום. הקצין שננשך ברגלו פונה מהשטח לבית החולים בילינסון לקבלת טיפול רפואי. לאחר מרדף רגלי הביאו הכוחות למעצרו של החשוד בשליחת הכלב לעבר הקצין.  במקום נעצר חשוד נוסף בגין תקיפת שוטרים.  שני לוחמים נוספים קיבלו טיפול רפואי במקום ולא נזקקו לפינוי רפואי. בסיומו של דבר סיימו הכוחות את הפעילות והביאו לפינוי המבנה ולפירוקו.
במג"ב מדגישים כי "כוחות הביטחון רואים בחומרה פגיעה מכל סוג שהיא בכוחות הממלאים את תפקידם ומגנים על תושבי האזור. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לאכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון."

פירוק המאחז (צילום: כרמל דאנגור הקול היהודי)
פירוק המאחז (צילום: כרמל דאנגור הקול היהודי)
המאחז לפני פירוקו (צילום: יש דין)
המאחז לפני פירוקו (צילום: יש דין)

עו"ד נתי רום אשר מייצג את שני העצורים מטעם ארגון חוננו, טען כי הקטין אשר נפגע לא קיבל טיפול רפואי, בנוסף אומר רום כי המשטרה לא אפשרה להורי הקטינים להיות נוכחים בחקירה כמתחייב בחוק הנוער.  "לצערי הרב משטרת ישראל לא מפנימה כי החוק הנוער חל גם על קטינים  ביהודה ושומרון, המשטרה לא אפשרה להורי הקטינים להיות נוכחים בחקירתם כמתחייב בחוק", אמר רום.
מארגון חוננו נמסר כי בנוסף לכך השאירה המשטרה לילה במעצר קטין כבן 15 שחשוד בהפרת צו בלבד, לא בכל עבירת אלימות או בהפרעה לפינוי. "הקטין נפצע תוך כדי פינוי המבנה  בעקבות קריסת גג על ראשו כתוצאה מעומס של שוטרים רבים אשר עלו לגג, חרף פניות חוזרות ונשנות שלנו הקטין לא קיבל כל טיפול רפואי עד כה." סיפר הפרקליט.


 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן