Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 03 אוקטובר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     באישור נאור: השופט סולברג נכח בטקס היובל לשחרור יהודה ושומרון (פוליטי)     אבו מאזן: בסוף תהליך הפיוס, כל הנשק של חמאס חייב להיות כפוף לשלטון החוק – חמאס יהיה חייב לקבל את עקרונות אש"ף כאשר יצטרף אליו (מדיני)     הטבח בלאס וגאס: מניין ההרוגים עלה ל-59 (חוץ)     ארה"ב: רוסיה התקדמה ביכולתה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    באישור נאור: השופט סולברג נכח בטקס היובל לשחרור יהודה ושומרון (פוליטי)

    אבו מאזן: בסוף תהליך הפיוס, כל הנשק של חמאס חייב להיות כפוף לשלטון החוק – חמאס יהיה חייב לקבל את עקרונות אש"ף כאשר יצטרף אליו (מדיני)

    הטבח בלאס וגאס: מניין ההרוגים עלה ל-59 (חוץ)

    ארה"ב: רוסיה התקדמה ביכולתה להילחם על אדמת אירופה (חוץ)

    עיראק: הכורדים יערכו בחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט בעוד פחות מחודש (חוץ)

    מחאת הנכים נמשכת: הכניסות הראשיות לנמל אשדוד נחסמו למשך 5 שעות  (חדשות)

חדשות

מחאת הנכים נמשכת: הכניסות הראשיות לנמל אשדוד נחסמו למשך 5 שעות

לאחר שאיימו כי יחסמו יעד אסטרטגי למדינה שבשו הנכים את הכניסה של משאיות לנמל למשך 5 שעות. לאחר הידברות בין המשטרה לנכים המפגינים הפסיקו הנכים את חסימת הכביש (מגפון ניוז)

שיא בגביית המס: יחצה את רף 300 מיליארד השקלים

היקפי הגבייה ב־2017 היו גבוהים מהתחזיות המוקדמות, שעמדו על 294 מיליארד שקל. רשות המסים תשגר מכתבי התראה ל־20 אלף בעלי שתי דירות, כדי לוודא את תשלום המס עבור השכירות (מעריב)

    אלימות המשטרה: ראש מח"ש: יש גורמים המעוניינים להחליש את המחלקה (וואלה)

    הסוף לוויזה? התקדמות במגעים בין ישראל לארה"ב * התקדמות משמעותית הושגה במתן פטור לוויזה לישראלים שמבקרים בארה"ב, לאחר שישראל הגיעה להבנות מול הגורמים האמריקאים הרלוונטיים סביב סוגיית מאגר טביעות האצבע.

פוליטי

באישור נאור: השופט סולברג נכח בטקס היובל לשחרור יהודה ושומרון

נשיאת בית המשפט העליון אסרה על נציגי הרשות המחוקקת להגיע לטקס הממלכתי שנערך בשבוע שעבר בגוש עציון. מי שדווקא בחר להגיע הוא השופט הסרוג תושב גוש עציון. לדבריו עשה זאת כאדם פרטי ולא כנציג רשמי * לשכת הנשיאה: "הדבר הובא לידיעתה והיא אישרה על כך"

בטחוני

    דיווח: חיילות האוויר של ישראל, מצרים ויוון יערכו תרגיל משותף * על התרגיל המתגבש הודיע שר ההגנה היווני, פאנוס קמנוס, במסגרת חגיגות העצמאות ה-57 לקפריסין (nrg)

כלואה בת 19, בכלא 4, חיילת שהתלוננה אתמול על כאב בחזה ופונתה לבית החולים במצב קשה, מתה הלילה בבית החולים. החיילת  ספורטאית בעברה נכלאה בשל שימוש בסמים קלים (הארץ)

הלילה חולקה הודעה על כוונה להריסת בית המחבל מהכפר בית סוריכ אשר ביצע את הפיגוע במחסום הסמוך לישוב הר אדר.

ההודעה כוללת אפשרות לפנות את המבנה תוך 72 שעות או להגיש השגה טרם הריסת המבנה.

בנוסף, במהלך סריקות כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ״יהודה״ בשיתוף מג״ב ומשטרת ישראל במרחב העיר חברון נמצא נשק מאולתר * הכוחות שפעלו במרחב הכפר אידנא תפסו אלפי שקלים המיועדים לטרור * במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב ומשטרת ישראל באיו״ש שמונה מבוקשים. שבעה מהמבוקשים חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט * המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט

מדיני

אבו מאזן: בסוף תהליך הפיוס, כל הנשק של חמאס חייב להיות כפוף לשלטון החוק – חמאס יהיה חייב לקבל את עקרונות אש"ף כאשר יצטרף אליו

ראש הממשלה הפלסטינית הגיע לרצועת עזה באישור ישראל וניהל פגישת קבינט, כחלק ממאמצי הפיוס בין הפת"ח לחמאס. * ראש הממשלה הפלסטיני: נחושים לקבל אחריות מלאה על רצועת עזה

– בראיון שהעניק יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס לתהליך הפיוס הפנים פלסטיני ואמר כי כל הנשק של חמאס חייב להיות כפוף לשלטון החוק, וכי חמאס יהיה חייב לקבל את עקרונות אש"ף כאשר יצטרף אליו – "אין בכוונתנו לשחזר את מתווה חיזבאללה בלבנון ברצועת עזה. אנחנו מדברים על מדינה אחת, שלטון אחד, חוק אחד ונשק אחד"

– השליח האמריקני על רקע הפיוס הפלסטיני: "כל ממשלה צריכה להכיר בישראל"

– ארדן על הפיוס הפלסטיני: "נראה כמו תרגיל של אבו מאזן"

חוץ

הטבח בלאס וגאס: מניין ההרוגים עלה ל-59

בפשיטה על ביתו של הרוצח, מצאה המשטרה 18 כלי נשק, אלפי כדורי תחמושת וחומרי נפץ. גם במלון נמצאו כלי נשק רבים

– על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, העשן הרב שנוצר בשל הירי סייע לכוחות למצוא את חדרו של פאדוק, מתוך 3,300 חדרים במלון

– פחות מיממה לאחר שלפחות 58 אנשים נרצחו בטבח בלאס ווגאס – הוויכוח על הזכות לשאת נשק חוזר למרכז השיח האמריקני: חברי קונגרס דמוקרטים: להקשיח את המגבלות על רכישת נשק * שניים מניצולי הירי אמרו לכלי תקשורת שלמרות ששמעו את הכדורים של סטיבן פאדוק שורקים להם מעל הראש, להם דווקא מפריע שלא היה מי שיירה בחזרה

ארה"ב: רוסיה התקדמה ביכולתה להילחם על אדמת אירופה

ניתוח התמרון הצבאי רחב ההיקף שערכה רוסיה בחודש שעבר גילה שהיא מסוגלת לנהל מלחמה מודרנית – אך גם חשף ממה היא פוחדת: הפחד מפני היתרון הטכנולוגי ועליונותו האווירית של המערב (ניו יורק טיימס)

ההתרחשויות המסתוריות בקובה פגעו בעיקר במרגלים אמריקאים

עד כה תיאר ממשל טראמפ את הנפגעים כ"חברים בקהילה הדיפלומטית", אך כעת מתברר כי רבים מהם סוכני מודיעין אמריקאים המוצבים בשגרירות בקובה. ארה"ב מגדירה את המצב "מתמשך" (AP)

– ארה"ב תבקש מקובה לקצץ בכמות העובדים של השגרירות בוושינגטון

    מצרים: "ספינת הנשק הצפון קוריאנית שנחשפה בסואץ לא הייתה מיועדת לצבא"

    בצל החשש מצפון קוריאה: אוסטרליה תציב מערכות נגד טילים על תשע ספינות קרב

    בימ"ש בארה"ב: איראן תפצה אמריקני שנכלא באשמת ריגול ב-63.5 מיליון דולר

    ספרד: נשיא המועצה האירופית לספרד: להימנע מהסלמה (ערוץ7)

    ·- עיר בהפסקה: שביתה לאחר משאל העם בקטלוניה * תושבי חבל הארץ משבשים את תנועת הרכבות, את שירותי הרפואה ואת מערכת החינוך במחאה על האלימות המשטרתית במשאל העם (חדשות10)

    עיראק: הכורדים יערכו בחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט בעוד פחות מחודש

    – ארדואן: נטיל סנקציות נוספות על הכורדים בעיראק

צרכנות

    שופרסל מנסה לקדם את הקולה שלה – גם במחיר רצפה

    הרשת פנתה לעובדיה כדי שיפיצו למכריהם קופון לרכישת ארבעה בקבוקי קולה שופרסל ב-10 שקלים * בשבוע האחרון צמח נתח השוק של שופרסל קולה בסניפי הרשת ל-16% * שופרסל: "אנחנו מרוצים מתוצאות המוצר ומבינים את ההתרגשות אצל חלק מהשחקנים" (דה מרקר)

כלכלה

    לקראת ההפרדה: הפיקוח על הבנקים מקים פורום של מנכ"לי חברות כרטיסי אשראי * במסגרת הפורום החדש ידונו הצדדים בסוגיות הקשורות להוראות בנק ישראל בנוגע לפעילות החברות * הבנקים וחברות כרטיסי האשראי החלו לגבש את ההסכמים ביניהם לגבי הנפקת כרטיסי אשראי בנקאיים בהתאם לרפורמה * גורמים בענף מחכים להחלטה על שיעור העמלה הצולבת (דה מרקר)

    על רקע חקירת מס בארה"ב – בנק הפועלים מחסל את הפעילות בשווייץ * הבנק מוכר את תיק נכסי הלקוחות האירופאים והישראלים במדינה לקבוצת ספרא ב-120-98 מיליון שקל * עלות הפסקת הפעילות בשווייץ: כ-110 מיליון שקל (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן