Skip to content

בניזרי משתחרר הבוקר מוקדם מהצפוי

שלמה בניזרי, היה אמור להשתחרר באפריל השנה (אחרי ניכוי שליש ממאסרו) ושחרורו הוקדם להיום בעקבות שחרורם של 600 אסירים מוקדם מהצפוי. ביום שני השבוע אישרה ועדת הכנסת תיקון לחוק השחרור המנהלי, שמאפשר שחרור גורף. את התיקון יזם ח"כ מש"ס, אמנון כהן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלמה בניזרי היה אמור להשתחרר באפריל השנה (אחרי ניכוי שליש ממאסרו) ושחרורו הוקדם להיום בעקבות שחרורם של 600 אסירים מוקדם מהצפוי. ביום שני השבוע אישרה ועדת הכנסת תיקון לחוק השחרור המנהלי, שמאפשר שחרור גורף. את התיקון יזם ח"כ מש"ס, אמנון כהן

מאת אליק מאור

בניזרי (צילום: אתר הכנסת)
איך אפשר להתעלל בי. בניזרי (צילום: אתר הכנסת)

השר והח"כ לשעבר, שלמה בניזרי (ש"ס), שוחרר מהכלא הבוקר סמוך לרבע לתשע והתקבל על ידי קהל מברכים ואוהדים מש"ס. בצאתו מהכלא תקף את מערכת המשפט: "המערכת תפרה לי תיק, אני זכאי לחלוטין. העדות הסתמכה על עדים מפוקפקים". בניזרי הודיע כי לא ישוב לפעילות פוליטית. בניזרי היה אמור להשתחרר באפריל השנה (אחרי ניכוי שליש ממאסרו) ושחרורו הוקדם להיום, בעקבות שחרורם של 600 אסירים


מוקדם מהצפוי, בשל ההחלטה להפחית את כמות האסירים בבתי הכלא, על פי תקן מחמיר חדש שנקבע לאחרונה. כך הודיע נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר אהרון פרנקו, שחתם על צו השחרור המנהלי.

בשב"ס טענו, כי שחרורו של בניזרי לא נובע מהלחץ לשחרורו המוקדם, שהפעילו פוליטיקאים על השב"ס. פקודת בתי הסוהר קובעת, כי כאשר תפוסת האסירים עולה על התקן, רשאי נציב שירות בתי הסוהר לפעול לשחרור אסירים על פי שיקול דעתו. ביום שני השבוע אישרה ועדת הכנסת תיקון לחוק השחרור המנהלי, שמאפשר שחרור נרחב וגורף, מעבר למאושר בתקנות עד כה. את התיקון החקיקה יזם ח"כ מש"ס, אמנון כהן. פרנקו פעל בהתאם לכך וחתם על צו מנהלי שאפשר את השחרור.

עונשו של השר לשעבר קוצר בחודש שעבר בשליש על ידי ועדת השחרורים, לאחר שנפסקו לו ארבע שנות מאסר על קבלת שוחד והפרת אמונים. בראשית 2010 הוא הגיש בקשת חנינה שנדחתה על ידי נשיא המדינה, שמען פרס. בניזרי המשיך וטען, גם מתוך כתלי הכלא כי הוא נרדף שנים ארוכות בגלל עמדתו, מוצאו ופעילותו הפוליטית וכי הוא זכאי וחש כקורבן שנענש על לא עוול בכפו.

לאחר שחרורו תקף בניזרי את כול המעורבים במשפטו, השופט, התקשורת ונשיא המדינה שלא חנן אותו: "השופט אדמונד לוי שילש את עונשי על תג מחיר? מה אני, תגית בסופרמרקט? איך אפשר להתעלל בי, בהוריי, באשתי. היכן החמלה. אחנו סובלים בארץ מקניבליזם תקשורתי. ראיתי מה עשו לכבוד הנשיא לשעבר ומה עשו לי. היום מסתיימת אחת העוולות החמורות ביותר שנעשו בישראל. לא זכיתי להיות ברגותי, שזכה לתמיכת חכי"ם ושרים מהשמאל לאחר שרצח יהודים. אני לא איש עסקים שנעצר בגרוזיה ונשיא מדינת ישראל רץ לשחררו. למה לא התייחסת אלי?", שאל והפנה את השאלה לנשיא פרס. בניזרי הוסיף כי לא יחזור לחיים הפוליטיים.

בין 600 האסירים ששוחררו יישלח הביתה גם השוטר שחר מזרחי, שהורשע בהריגת גנב רכב ונידון לשלושים חודשי מאסר. לאחרונה הוחלט על קיצור מאסרו.

תנועת ש"ס פרסמה הבוקר (חמישי) הודעה רשמית, בה היא מברכת את "השר לשעבר מטעמה, שלמה בניזרי, על שחרורו מהכלא לאחר מאסר של כשנתיים וחצי. הרב בניזרי הקדיש והקריב את כל חייו למען הציבור ותרם רבות לחברה בישראל, התנועה מתפללת שימשיך במעשיו הגדולים למען הכלל", נאמר בהודעת ש"ס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן