Skip to content

סין העמידה לדין חברי רשת שסחרו באיברי אדם

רשת סוחרי האיברים הקימה חדר ניתוח, שבו פעלו רופאים שהסירו כליות מאנשים בריאים. הכליות נמכרו ללקוחות שנזקקו להשתלה במחיר גבוה פי שמונה מהמחיר ששולם לתורמים מאת אורי קציר סין הפכה בשנים האחרונות למרכז ענק לסחר באיברי בני אדם. המסחר הבוטה באיברים, שלעתים היה כרוך בקצירתם מנדונים למוות טרם הוצאתם להורג, עורר עליה ביקורת בינלאומית קשה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת סוחרי האיברים הקימה חדר ניתוח, שבו פעלו רופאים שהסירו כליות מאנשים בריאים. הכליות נמכרו ללקוחות שנזקקו להשתלה במחיר גבוה פי שמונה מהמחיר ששולם לתורמים

מאת אורי קציר

תעשייה משגשגת של איברים להשתלה. נשאמי רשת הסחר באיברים

סין הפכה בשנים האחרונות למרכז ענק לסחר באיברי בני אדם. המסחר הבוטה באיברים, שלעתים היה כרוך בקצירתם מנדונים למוות טרם הוצאתם להורג, עורר עליה ביקורת בינלאומית קשה. אבל רק אתמול החלו להתברר אישומים נגד אנשיה של רשת למסחר כזה.

מדובר בתריסר נאשמים, שהיו מעורבים במסחר שבו נמכרו 51 כליות אנושיות תמורת סכום מצטהר כל כעשרה מיליון יואן (כ-1.6 מיליון דולר). הרשת, שבראשה עמד ז'נג וויי, דאגה ש"לקוחותיה" יקבלו את הכליות מתורמים עניים שלהם שילמו ז'נג וחבריו כ-25 אלף יואן לכליה. יומון העם, העיתון הרשמי של ממשלת סין, מדווח כי לאחר קצירתן נמכרו הכליות ללקוחות ב-200 אלף יואן ליחידה. מלבד חברי הרשת הועמדו לדין בפרשה זו גם כמה רופאים שעבדו בבתי חולים ממשלתיים וסייעו לפעילותה.

על פי הדיווחים, הקימו חברי הרשת חדר ניתוחים בתוך בית חולים באחת הערים שבמחוז ג'ינגסאו, והמקום פעל בין מרץ ליוני 2010. יותר מ-20 כליות הוצאו מגופם של "מוכרים" ונשלחו ללוחות בבייג'ינג שסבלו ממלות כליות ונזקקו להשתלה. ביוני 2010 החליט ז'נג להעביר את מרכז הפעילות לבייג'ינג עצמה, הן כדי לקצר ולהוזיל את העברת הכליות למושתלים והן כדי למנוע מצב שבו תיפגמנה הכליות בדרך ולא תהיינה ראויות עוד להשתלה. בדצמבר אותה שנה חשפה המשטרה את פעילות הרשות וחבריה נלכדו ונעצרו.

"מעורבותו של צוות רפואי בפעולות בלתי חוקיות מסוג זה משקפת כשלים ניהוליים בבתי החולים", אמר זאו זיז'ון, פרופסור בבית הספר לרפואה ציבורית באוניברסיטת בייג'ינג, "חשוב להעצים את נושא האתיקה המקצועית בקרב רופאים כדי למגר את המסחר הבלתי-חוקי הזה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן