Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 06 נובמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     התפתחויות פרשת הצוללות: שמרון והמקורב לרה"מ ייחקרו שוב; איש סודו של נתניהו חשוד בהפרת אמונים; אברמוביץ': "נתניהו ייחקר בקרוב ויותר מפעם אחת על 4 תיקים" (פוליטי)     בצל גל המעצרים בסעודיה, אבו מאזן יצא לביקור לא מתוכנן במדינה (מדיני)     סעודיה נגד איראן: "חימשה את החות'ים בטיל שנורה לעבר ריאד"; איימו בתקיפה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    התפתחויות פרשת הצוללות: שמרון והמקורב לרה"מ ייחקרו שוב; איש סודו של נתניהו חשוד בהפרת אמונים; אברמוביץ': "נתניהו ייחקר בקרוב ויותר מפעם אחת על 4 תיקים" (פוליטי)

    בצל גל המעצרים בסעודיה, אבו מאזן יצא לביקור לא מתוכנן במדינה (מדיני)

    סעודיה נגד איראן: "חימשה את החות'ים בטיל שנורה לעבר ריאד"; איימו בתקיפה אווירית נגד טהרן (חוץ)

    טראמפ: לא שולל פגישה עם מנהיג צפון קוריאה "מוכן לשבת עם קים ג'ונג און, פגישה היא לא דבר רע" (חוץ)

    גורמים בישראל לאוקראינה: אפשרו העלאת קברו הקדוש של רבי נחמן מברסלב (חדשות)

חדשות
עציר מנהרייה התמוטט בתא מעצר ונפטר – משפחתו תובעת שופט חוקר
תושב נהרייה נעצר בחמישי האחרון לחקירה בתחנת נהרייה. אך בקום להגיע לאחר הארכת מעצר לבית מעצר קישון, הגיע לתחנת חיפה ושן מצא את  מותו (מגפון ניוז)

    ליצמן: התחרות בין הקופות פוגעת במבוטחים * אחרי חשיפת ישראל היום, אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק שאוסרת שיווק בזבזני של קופות החולים. בנוסף היא קובעת שמנהלי הקופה יואשמו בפלילים אם יעברו על החוק החדש (ישראל היום)

    הקואליציה תתמוך בתיקון לחוק שיאפשר לתבוע קוראים לחרם בלי להוכיח נזק * התיקון לחוק החרם יאפשר לתבוע פיצוי של עד 100 אלף שקלים, ובית המשפט יוכל לפסוק לתובע עד חצי מיליון שקלים. התיקון נועד להחליף סעיף שבג"ץ פסל ב-2015 כי לא הוגבל גובה הפיצויים (הארץ)

    ח"כ זוהר עם יוזמה חדשה: מעצר לחקירה – רק לבעלי עבר פלילי * חבר הכנסת מהליכוד הסביר כי "הרבה מאוד מהנחקרים, אלו שנעצרים בשש בבוקר, ללא עבר פלילי, מושפלים ומבוזים בבתי משפט ואחר כך מתברר שהובכו לשווא והרקורד הציבורי שצברו יורד לטמיון" (מעריב)

    כשמוסד הנשיאות שב לידי מפלגת העבודה ; סגן יו"ר הכנסת החליף את הנשיא ליום אחד וכבר טיפל בשתי בקשות חנינה * בעקבות יציאתו של ריבלין לביקור ממלכתי, נקרא ח"כ בר למלא מקומו למשך יממה. לאחר שהכריע בחנינות שהונחו לפניו סיכם: "שמחתי להשיב את מוסד הנשיאות לידי מפלגת העבודה" (מעריב)

    פרשת בזק: רשות ניירות ערך ממליצה להעמיד לדין את ראשי בזק ומנכ”ל משרד התקשורת * הרשות הגיעה למסקנה כי קיימת תשתית ראייתית, לכאורה, המבססת את מעורבות החשודים המרכזיים בתיק בעבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ושיבוש הליכים

    מתפוררת הפשרה במשבר האמוניה: חיפה כימיקלים ועיריית חיפה דוחות את המלצות הממשלה * חיפה כימיקלים טוענת שאינה שותפה להקמת הוועדה הממשלתית לפתרון המשבר – ולכן אינה מחויבת להמלצותיה. * עיריית חיפה מתנגדת למינוי נציג צה"ל בניגוד לסיכומים איתה (דה מרקר)

    משרד הבריאות מתנגד להקמת מועצה תעשייתית בחיפה: תקשה על פיקוח * משרד הפנים בוחן הקמת מועצה תעשייתית בתי הזיקוק בחיפה. נציג משרד הבריאות אמר בדיון בנושא כי אם הפיקוח על זיהום האוויר והזיהום הסביבתי יעבור לידי המועצה, יש חשש לניגוד אינטרסים (הארץ)
גורמים בישראל לאוקראינה: אפשרו העלאת קברו הקדוש של רבי נחמן מברסלב

נציגים ישראלים ממשרד החוץ, בשיתוף עם נציגים מחסידות ברסלב, הגישו בקשה בחשאי לממשלת אוקראינה – על מנת להעלות את עצמותיו של רבי נחמן מברסלב לירושלים. אולם בקייב הבהירו כי הציון הוא נכס היסטורי לאומי, כך ע"פ הדיווח בגל"צ.

פוליטי

התפתחויות פרשת הצוללות:

שמרון והמקורב לרה"מ ייחקרו שוב

לאחר שאתמול נחקרו במשך כ-15 שעות, זומנו היום עו"ד דוד שמרון ועורך הדין הבכיר הנוסף המקורב לראש הממשלה נתניהו לחקירה נוספת ביחידת להב 433. * יתכן ששמרון יעומת במהלך החקירה עם עד המדינה מיקי גנור (החדשות)

עו"ד שמרון הגיע לחקירה נוספת בלהב 433

מקורבו של ראש הממשלה התייצב בפעם השנייה ביומיים לחקירה בנוגע לפרשת הצוללות. (nrg)

איש סודו של נתניהו חשוד בהפרת אמונים

המשטרה מתייחסת למקורב לרה"מ ששמו אסור עדיין בפרסום כעובד ציבור בשל התפקיד שמילא. על פי החשד, הוא ניסה לקדם את עסקת הצוללות בשליחויות מדיניות בזמן שמקורבו שמרון ייצג את המספנה הגרמנית (הארץ)

אברמוביץ': "נתניהו ייחקר בקרוב ויותר מפעם אחת על 4 תיקים"

הפרשן התייחס ב-103 להתפתחות בפרשת הצוללות: "ייתכן שהמקורב לראש הממשלה התפטר מהתפקיד כי ידע שהחקירה מחכה לו בדלת" (מעריב)

בוטלה העתירה בבג"ץ נגד עו"ד יצחק מולכו

בעתירה נגד שליחו של נתניהו נטען כי יש למנוע ממנו להמשיך לכהן בתפקידו על רקע פרשת הצוללות בשל היותו שותף של עו"ד דוד שמרון שנחקר בתיק. * העותר הודיע כי הוא מושך את העתירה בשל התפטרות מולכו מתפקידו (חדשות10)

    גבאי: ממשלה בראשותי לא תחוקק חוקים נגד העם

    אבי גבאי: "חוק ההמלצות מגן על האצילים ופוגע בעם"

    מחאה על אי תקצוב כבישים עוקפים ביו"ש: ח"כים משביתים הצבעות בוועדת כספים (ynet)

בטחוני

מכשול ענק מוקם להגנה על שדה התעופה 'רמון'

גדר ענקית בגובה 30 מטר ובאורך של 4.5 ק"מ נבנית בגבול ישראל-ירדן במטרה להגן על מטוסים שימריאו וינתחו בשדה התעופה החדש בתמנע. * מוקשים סולקו מאזור הגבול לצורך הקמת המכשול.

רה"מ עונה לג'יהאד האסלאמי: "נחזיר את הבנים הביתה, אין מתנות חינם"

אחרי הפרסום כי ישראל מחזיקה בגופות של אנשי הג'יהאד האסלאמי שנהרגו בפיצוץ המנהרה, ואיומי הארגון "לאלץ את האויב להחזירם" נתניהו מבהיר: "מי שמנסה לתקוף אותנו אנו תוקפים אותו, אנחנו לא נותנים מתנות חינם"

מדיני

בצל גל המעצרים בסעודיה, אבו מאזן יצא לביקור לא מתוכנן במדינה

יו"ר הרשות צפוי להיפגש עם המלך סלמאן ויורש העצר בן סלמאן ולדון במגעים הבינלאומיים לקידום התהליך המדיני. (הארץ)

    שגריר מצרים בישראל: "הפיוס הפלסטיני – מרכיב חשוב בהשגת השלום" (  ynet)

חוץ

סעודיה נגד איראן: "חימשה את החות'ים בטיל שנורה לעבר ריאד"; איימו בתקיפה אווירית נגד טהרן

כוחות הקואליציה בראשות הממלכה, שנלחמים בתימן, סגרו את שדות התעופה והנמלים במדינה בעקבות האירוע שהתרחש בשבת, ואיימו בתקיפה אווירית נגד טהרן

טראמפ: לא שולל פגישה עם מנהיג צפון קוריאה "מוכן לשבת עם קים ג'ונג און, פגישה היא לא דבר רע"

לאחר שבחודש שעבר לעג למזכיר המדינה שלו בעקבות ניסיונו לפעול בערוץ הדיפלומטי מול קוריאה הצפונית, הפתיע נשיא ארה"ב כשטען כי יהיה "שמח לשוחח עם כל מנהיג"

    ארגנטינה: דו"ח משטרת ארגנטינה סותר את עמדת הממשל הקודם; התובע שהאשים את נשיאת ארגנטינה בטיוח הפיגוע בבואנוס איירס נרצח * הדו"ח חושף כי שני אנשים החזיקו אותו בכוח וירו בו. לפי הראיות, מחיצת האף שלו נשברה. ניסמן האשים את נשיאת ארגנטינה לשעבר בטיוח הפיגוע נגד הקהילה היהודית בבואנוס איירס

    ארה"ב: הטבח בטקסס: טראמפ הורה להוריד את הדגלים לחצי התורן

    לבנון: נשיא לבנון: הפוליטיקאים אחראים לרגיעה לאחר פרישת רה"מ

    – דיווח: מלך סעודיה נפגש עם ראש ממשלת לבנון הפורש

    – שר הפנים של לבנון: סבור שאל-חרירי ישוב למדינה בתוך ימים

    – שר המשפטים בלבנון: הנשיא לא יקבל החלטות עד שוב רה"מ; על ההתפטרות של אל-חרירי להיות "מרצון"

    – גורמים המקורבים לראש ממשלת לבנון הכחישו כי הוא נמצא במעצר בית

    ספרד: נשיא קטלוניה המודח וארבעה מהשרים שוחררו ממעצר בבלגיה * פוג'דמון הסגיר עצמו לרשויות המדינה אליה ברח, בעקבות בקשת ההסגרה שהגישה ממשלת ספרד. הוא צפוי להופיע בפני ביהמ"ש בעוד 15 ימים (מעריב)

    עיראק: העליון קבע שאין מחוז שיוכל להיפרד מהמדינה

    קוריאה: ראש ממשלת יפן: זה הזמן להפעיל לחץ מקסימלי על צפון קוריאה; על סין לפעול יותר בקשר לצפון קוריאה

נדל"ן

    רק 47% מהקבלנים סבורים שמחירי הדירות יעלו גם ב-2018. כך עולה מסקר שערכה חברת CofaceBdi * בשנה שעברה 68% מהקבלנים צפו המשך עליות מחירים * רק 39% מהקבלנים אמרו כי הם צופים גידול בפעילות ענף הבנייה בשנה הקרובה (דה מרקר)

כלכלה

    בניגוד למגמה: הבנק השוויצי הפרטי Lombard Odier החל לפעול בישראל * הגעת הבנק לישראל מתרחשת דווקא בתקופה שבה השלוחות של בנקים זרים גדולים, כמו יו.בי.אס וסיטי בנק, יצאו מפעילות הבנקאות הפרטית בארץ, בשל תחרות גוברת וירידה ברווחיות * הסכום המינימלי להשקעה בישראל – 3 מיליון דולר (דה מרקר)

 

 


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן