Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 15 ינואר 2018 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה     דיווח: צבא לבנון איים לפתוח באש נגד בניית חומת המגן בגבול ישראל – לבנון (בטחוני)     תקיפת המנהרה ליד כרם שלום; ההערכה: חמאס תכנן לפוצץ את מעבר הגבול מתחת לקרקע; בחמאס מכחישים קשר למנהרה (בטחוני)     נסיון חיסול?: פעיל חמאס נפגע באורך קל בפיצוץ מכונית בצידון ממטען רב עוצמה שהופעל מרחוק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    דיווח: צבא לבנון איים לפתוח באש נגד בניית חומת המגן בגבול ישראל – לבנון (בטחוני)

    תקיפת המנהרה ליד כרם שלום; ההערכה: חמאס תכנן לפוצץ את מעבר הגבול מתחת לקרקע; בחמאס מכחישים קשר למנהרה (בטחוני)

    נסיון חיסול?: פעיל חמאס נפגע באורך קל בפיצוץ מכונית בצידון ממטען רב עוצמה שהופעל מרחוק לאחר מעקב צמוד; בישראל מכחישים קשר לפיצוץ (בטחוני)

    אבו מאזן בנאום תוקפני: הסכם אוסלו נגמר, כל מו"מ עתידי יהיה רק בחסות בינלאומית, בלי ירושלים לא תהיה מדינה, נמשיך לממן את הטרוריסטים, שייחרב ביתו של טראמפ; דרש מבריטניה להתנצל על הצהרת בלפור (מדיני)

    צבא ארה"ב הסיר מצלמות תוצרת סין, באחד מבסיסיו, מחשש לריגול (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

החורף חוזר ובגדול: בשיא המערכת יתכן שלג בפסגות ההרים

גשם מקומי צפוי לרדת בצפון ולאורך מישור החוף עד סוף השבוע, ללא הפוגות משמעותיות. שיא הסערה – בליל חמישי וביום שישי, אז צפוי גם שלג בפסגות הרי הצפון והמרכז

    לאחר לילה גשום: באילון נמדדו 58 מ"מ משקעים, בצפת 24, בירושלים ורמת השרון 16, בבאר שבע 11 ובתל אביב 2 מ"מ

חדשות

יאיר נתניהו לא התייצב לדיון בתביעה שהגיש נגד פעיל חברתי * בנו של רה"מ הודיע שלא יגיע לדיון בתביעת לשון הרע, בטענה שיצטרף לנסיעת אביו להודו. לבסוף לא השתתף בנסיעה, אך לא התייצב לדיון. עורך דינו: "הוא לא חש בטוב"

יאיר נתניהו לא התייצב היום (שני) בבית משפט השלום בתל אביב לדיון בתביעת לשון הרע שהגיש נגד אייבי בנימין. בנו של ראש הממשלה הודיע כי לא יוכל להגיע לדיון כי יצטרף לנסיעה להודו עם אביו, אך למרות שהחליט לבסוף שלא ישתתף בנסיעה הדיפלומטית על רקע פרסום הקלטות שלו, לא התייצב בבית המשפט. פרקליטו – הוא חש לא בטוב ועדיין לא חש בטוב

    אחרי 13 שעות: נוסעי אל על התקועים חולצו מהכפור * טיסת אל על 008 מניו יורק לתל אביב נחתה בקנדה בשל תקלת חיווי בגלגלים. כ-400 נוסעי המטוס, שאולצו להישאר במטוס בשל הקור העז מינוס 27 מעלות, המתינו במשך שעות ארוכות עד שהמטוס החלופי הגיע כדי לקחת אותם ליעדם.

    בדרך לשביתה? עומס במעברים בנתב"ג * עובדי מעברי הגבול פתחו בשיבושים בשל טענתם ל"מחסור עצום" בכוח אדם על רקע העלייה במספר האנשים העוברים במעברים. במסגרת המחאה מאטים העובדים את העבודה במכוון, מעכבים הנפקת דרכונים ובדיקת מעוכבי כניסה. תיעוד תורי ענק בביקורת הגבולות * יו"ר ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה:  "קיים מחסור מהותי בתקנים של בקרי גבול, מ-2010 אנחנו עומדים על אותה מצבת כוח אדם בזמן שכמות הנוסעים הוכפלה, האוצר נעול על עמדתו, אין לנו עם מי לדבר; ממתינים לאישורים מההסתדרות, אם נאלץ – נפתח בשביתה"

    שכר השרים יוצמד לשכר הממוצע במשק * חברי הממשלה מרגישים כבר תקופה שהשכר שלהם לא עולה באופן מהיר מספיק, עתה הם מתכוונים לשנות את זה. ועדת הכספים צפויה לאשר את הצמדת שכר השרים וראש הממשלה לשכר הממוצע במשק. זאת למרות שועדה ציבורית המליצה להצמיד את שכר נבחרי הציבור למדד ולא לשכר הממוצע. * לפי ההערכות, מדובר בתוספת של 1,300 שקל למשכורות השרים. * ח"כ גילאון: "אעשה כל מאמץ למנוע את העלאת שכר השרים וסגניהם" (החדשות)

    ההכרה בחוות גלעד: שר הביטחון הגיש הצעת מחליטים להסדרת המאחז חוות גלעד כיישוב מן המניין, חמישה ימים לאחר פיגוע הירי במקום * ההצעה משמשת בעיקר כהצהרת כוונות לקראת התנעת הליכי ההסדרה. אך נדרש עוד הליך תכנוני ארוך * השרים הנגבי וקרא הודיעו כי יתמכו בהצעה

    מיסוי סיגריות אלקטרוניות: סיגריות אלקטרוניות ובהן סיגריות האייקוס של פיליפ מוריס, ימוסו בשיעור זהה לסיגריות רגילות – כך אישרה הממשלה במסגרת דיוני התקציב

פוליטי

הקרב על ראשות מרצ מתחמם: מנכ"ל שלום עכשיו הודיע כי יתמודד בבחירות לראשות

מתלהט הקרב על הנהגת מפלגת השמאל המנומנמת בד"כ. אבי בוסקילה התפטר משלום עכשיו והודיע רשמית יצטרף למרוץ לראשות מרצ. * יתמודד מול זהבה גלאון, אילן גילאון, תמר זנדברג ואבי דבוש * שר המשפטים לשעבר מטעם המפלגה יוסי ביילין הודיע כי הוא תומך במועמדותה זנדברג לראשות.  * יו"ר מרצ, גלאון: "מברכת אותו על הצטרפותו למרוץ, ושמחה על גיוון המתמודדים. אני מתכוונת לנצח בבחירות ולהגדיל את מרצ למספר מנדטים דו ספרתי"

התפתחות משמעותית בחקירת השחיתות בראשל"צ; יזם הנדל"ן מסר עדות נרחבת; ייתכנו מעצרים נוספים

התקדמות הושגה בחקירת תיק 1803, בו מעורב גם יו"ר הקואליציה לשעבר, שלא מן הנמנע שתוביל לחקירת חשודים ומעורבים נוספים, ואף לביצוע מעצרים של גורמים הקשורים לפרשה. למרות פרסומים מגמתיים המופצים ע"י מדליפני המשטרה, לא ברור האם העדות אמורה להשפיע באופן ישיר על יו"ר הקואליציה לשעבר. פרקליטו עו"ד אפרים דמרי: " ביטן לא חושש מאף עד מדינה ככל וישנו עד מדינה – כשהוא ירצה לענות יהיו תשובות טובות מאוד שמסדירות כל דבר ועניין"

    חוק הלאום: ההצבעות שתוכננו הבוקר בוועדה המיוחדת להכנת חוק הלאום שוב בוטלו, בעקבות עימות בין הליכוד לבין כולנו ומחלוקות פנימיות גם בתוך הליכוד. גורמים בקואליציה: שבנט יתערב בעצמו – לא תהיה פריצת דרך (כאן)

בטחוני

דיווח: צבא לבנון איים לפתוח באש נגד בניית חומת המגן בגבול ישראל – לבנון

צה"ל עצר את העבודות לבניית חומת המגן בגבול לבנון בשל איום של צבא לבנון לפתוח באש (כאן)

תקיפת המנהרה ליד כרם שלום; ההערכה: חמאס תכנן לפוצץ את מעבר הגבול מתחת לקרקע; בחמאס מכחישים קשר למנהרה

מתווה המנהרה שחדר 180 מטרים לישראל, ו-400 מטרים למצרים מעמיד את חמאס במבוכה מול מצרים. וגורם בחמאס מכחיש: "המנהרה לא שלנו, לא נועדה למתקפה או הברחת נשק". * פרטים חדשים שמתפרסמים על השמדת מנהרת הטרור בעזה מעלים, כי כדי להימנע מהסלמה – צה"ל תקף כשהמנהרה היתה ריקה ממחבלים. * ע"פ הערכות אנשי הטרור של החמאס תכננו לפוצץ באמצעות המנהרה, את מעבר הגבול של כרם שלום.

– מפקד החטיבה הדרומית: "העובדה שחמאס לא הגיב בירי לאחר הפצצת המנהרה מוכיחה שיש לנו הרתעה מולו. חמאס איננו מעוניין בעימות"

– נתניהו בהודו: "אנחנו מחסלים באופן שיטתי את תשתית המנהרות של החמאס ושל הג'יהאד האסלאמי – שלא יתעסקו איתנו"

מתאם הפעולות בשטחים: "יש לנו מידע על מנהרות נוספות, המוח היהודי מצא להן פתרון"

אלוף מרדכי התראיין לערוץ טלוויזיה ערבי על רקע חשיפת המנהרה בדרום הרצועה ואמר כי לישראל יש כיפת ברזל טכנולוגית מתחת לאדמה. הוא הוסיף: "בקרוב נשמע על חשיפת המנהרות הקיימות" (הארץ)

נסיון חיסול?: פעיל חמאס נפגע באורך קל בפיצוץ מכונית בצידון ממטען רב עוצמה שהופעל מרחוק לאחר מעקב צמוד; בישראל מכחישים קשר לפיצוץ

מוחמד אבו חמזה חמדאן אחיו של חבר הלשכה המדינית של הארגון והאחראי לקשרי החוץ של הארגון בלבנון, נפגע באורח קל מפיצוץ מטען במשקל 500 גרם שהכיל כדורי ברזל שהונח ברכבו בחניון ליד ביתו בעיר צידון והופעל באמצעות שלט רחוק על ידי אדם שעקב אחר המטרה. * חמדאן נפצע באורח קל בלבד לאחר שעמד ליד המכונית כאשר התפוצץ המטען * רשת אלמיאדין דווחה כי מטוס ישראלי חג בשמי צידון ברגע הפיצוץ

– נציג חמאס בלבנון עלי ברכה: "ישנן טביעות אצבע של האויב הציוני בפיצוץ בצידון. ישראל רוצה להסיט את תשומת הלב מאינתיפאדת אלקודס וממה שקורה בפלסטין"

– השר ישראל כץ הכחיש בראיון לגל"צ מעורבות ישראלית בניסיון החיסול, ואמר: "אם היינו מעורבים – זה לא היה נגמר בפצוע קל"

צעיר מטייבה מואשם בניסיון קשירת קשר לביצוע פיגוע בהשראת דאעש

תושב טייבה בן 26 נעצר בחשד שהצטרף לדעא"ש ותכנן להוציא לפועל פיגועים, בהם פיגוע ירי בירושלים ופיצוץ מכונית תופת מול תחנת המשטרה בטייבה * לפי כתב האישום, החשוד, פנה לאחרים וניסה לשכנעם לבצע יחד פיגועי ירי ודקירה וכן פיגוע במכונית ממולכדת, אך כולם סירבו והתנערו מהצעותיו

בכירי מערכת הביטחון: רצועת עזה נמצאת על סף קריסה כלכלית

הדרג המקצועי מודאג מהשלכות של הפעלת לחץ צבאי מתמשך ללא הענקת הקלות. מספר המשאיות שנכנסות לעזה ירד לכשליש, 95% מהמים לא ראויים לשתייה (הארץ)

    מושל ג’נין נתפס אתמול בבוקר על ידי כוחות הביטחון כשברשותו אקדח שנגנב מתושב בנימינה. הכוח, שעמד במחסום פתע ליד יצהר, החרים את האקדח הגנוב, ושחרר את הפלסטיני לדרכו (כאן)

מדיני

אבו מאזן בנאום תוקפני: הסכם אוסלו נגמר, כל מו"מ עתידי יהיה רק בחסות בינלאומית, בלי ירושלים לא תהיה מדינה, נמשיך לממן את הטרוריסטים, שייחרב ביתו של טראמפ; דרש מבריטניה להתנצל על הצהרת בלפור

המועצה המרכזית הפלסטינית מתכנסת ברמאללה לישיבה שהוגדרה דרמטית, על רקע המשבר עם ארה"ב * יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי ירושלים ירדה מהפרק במחי הודעה של טראמפ, לכן אנחנו נפגשים עכשיו. אנחנו נמצאים ברגע מסוכן, עתידנו עומד למבחן כעת. אמרנו לטראמפ ש"עסקת המאה" היא סטירת המאה ואנחנו נהדוף אותה; "לעולם לא נפסיק לשלם למשפחות השהידים והאסירים. ישראל הרגה מאז שנת 2000 ועד היום 2027 ילדים פלסטינים, כולל תינוקת. שייחרב ביתם של אלו שהרגו" * כמו"כ דרש מבריטניה להתנצל על הצהרת בלפור "נמשיך לדבר על הצהרת בלפור, גם אם זה קרה לפני מאה שנה, עד אשר בריטניה תתנצל בפנינו"

– בדבריו אף פתח אבו מאזן חזית גלויה נגד ארצות הברית והגיב לטראמפ: "אני לא רוצה משא ומתן? ייחרב ביתך! הרי נפגשנו 4 פעמים ודיברנו בטלפון 4-5 פעמים. אתה בכלל הצעת לי משא ומתן וסירבתי?" * בראיון הבוקר לגל"צ הגיב ח"כ אבי דיכטר, לאבו מאזן ואמר כי "זו קללה קשה מאוד שעלולה להסתיים במרחץ דמים" ואף מעריך כי "לטראמפ יש אוצר מילים משלו להגיב לנאום אבו מאזן" * גורמים ברמאללה ל"ישראל היום": אבו מאזן קיבל החלטה לשבור את הכלים מול הנשיא טראמפ * אשרף אל עג'רמי, שר לשעבר ברשות הפלסטינית, לגל"צ בעקבות ההתבטאויות החריגות של אבו מאזן: "הביטוי היה גס מדי כלפי האמריקנים"

ממשל טראמפ יתנה את העברת התשלומים הבאים לאונר"א בהכנסת שינויים בפעילותה

ממשל טראמפ מתכוון לקצץ עשרות מיליוני דולרים מתקציב אונר״א. במקום התשלום הראשון בגובה 125 מיליון דולרים תעביר ארצות הברית רק 60 מיליון החודש. בנוסף, הממשל יתנה את התשלומים הבאים לסוכנות בהכנסת שינויים בפעילותה. משרד החוץ האמריקני: הנושא בבדיקה. הדיונים בעניין עדיין נמשכים (כאן)

נתניהו נחת בדלהי, וזכה לקבלת פנים מפתיעה מראש ממשלת הודו "ברוך הבא, חברי"

ראש הממשלה נחת הבוקר בניו דלהי לציון 25 שנים ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל להודו וזכה לקבלת פנים מפתיעה ממקבילו ההודי * בניגוד לתכנון המקורי, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הגיע למקום לקבל את פניו של נתניהו. במקביל פרסם הודעה בעברית: "ביקור נתניהו היסטורי, נחזק הקשרים בינינו"  * בפתח מסיבת עיתונאים המשותפת בירך מודי את נתניהו בעברית: ידידי היקר, ברוכים הבאים להודו. * הביקור, שנערך חצי שנה לאחר ביקור מודי בישראל, צפוי להתמקד בקשרים המסחריים בין המדינות * בשולי הפגישה, חתמו השניים על 9 הסכמים לשיתוף פעולה בתחומי הסייבר, האנרגיה, התחבורה ועוד

– ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת הודו מודי השתתפו בטקס לכבוד קריאת כיכר בניו דלהי, "Teen Murti", על שם העיר חיפה. הכיכר מוקדשת לזכר החיילים ההודים שנפלו במלחמת העולם הראשונה בקרבות שחרור העיר חיפה: "המחווה ממחישה את הקשר המיוחד ואת ההיסטוריה המשותפת בין ישראל והודו"

– ראש הממשלה נתניהו בראיון ל-India Today: "אני מקווה שהביקור שלי יעזור לפתור את סוגיית עסקת הטילים עם הודו. יש סיכוי סביר שנוכל למצוא פתרון – אבל נצטרך לחכות לסוף הביקור"

– נתניהו ומודי ייפגשו בארבע עיניים; ידונו גם בסחר הביטחוני בין המדינות * גורם בפמליית רה"מ אמר כי השניים ישוחחו בין השאר גם על הגדלת הסחר וההשקעות מצד הודו בישראל ועל שדרוג היחסים הבילטראליים. המשלחת הישראלית תפעל להצלת עסקת טילי הספייק (הארץ)

    דייויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, שיגר מכתב ניחומים למשפחת שבח * שגריר ארה"ב בישראל הורה לסגנו לבטל ביקור ניחומים שתוכנן למחר בבית הנרצח בפיגוע סמוך לחוות גלעד הי"ד לאחר שכבר נעשו הכנות לביקור המשלחת מטעם השגרירות. * השגריר פרידמן, שנמצא בחו"ל, החליט שהוא מעדיף לשלוח מכתב ניחומים אישי ולא לשלוח נציגים מטעמו. (החדשות)

חוץ

צבא ארה"ב הסיר מצלמות תוצרת סין, באחד מבסיסיו, מחשש לריגול

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי בבסיס צבא ארה"ב במדינת מיזורי הוסרו כל המצלמות מתוצרת סין מחשש שהן משמשות כאמצעי ריגול אחר הצבא האמריקאי (nrg)

דיפלומטים צפון קוריאניים תכננו התנקשויות באמריקנים בפרו

כלי התקשורת בדרום אמריקה דיווחו כי נציגי השגרירות תכננו לרצוח קרובי משפחה של דיפלומטים אמריקניים בבירה לימה, בעקבות הידרדרות היחסים שבין פיונגיאנג לוושינגטון (חדשות10)

אחרי הדיווחים על תקיפת בסיס האוויר הרוסי בסוריה על ידי כטמ"מים, האמריקאים אומרים: "זה לא אנחנו"

הכחשה נמרצת של ארה"ב לדיווחים שלהקי כטמ"מים שלה תקפו את הבסיס האוויר הרוסי המיימים שבסוריה. ראש המטות המשולבים של ארה"ב שוחח עם עמיתו הרוסי ומסר לו את ההכחשה האמריקאית (nrg)

דיווח: נכשל שיגורו של לוויין ריגול סודי ביותר של ממשלת ארה"ב

כלי התקשורת בארה"ב טוענים כי חברי קונגרס אמריקניים קיבלו דיווח לפיו לוויין ריגול סופר-סודי של ממשלת ארה"ב, אבד, או נהרס, מיד אחרי ששוגר לחלל על טיל שיגור של חברת SPACE X בקייפ קנברל, פלורידה (nrg)

איראן מאשרת: 25 מפגינים נהרגו בשבועות האחרונים, מאות עצורים שוחררו

הנתון סותר הצהרה קודמת של הממשלה, לפיה רק 21 בני אדם נהרגו בהפגנות. עוד דווח כי 440 עצורים בהפגנות שוחררו בטהראן לבדה, ולא ברור כמה נותרו כלואים (AP)

דיווח: שכירי חרב מרוסיה מקימים כוח צבאי שיילחם לצד הבדלנים הסרבים בבוסניה

מיליציית "הכבוד הסרבי" ערכה בשבוע שעבר מצעד צבאי לתמיכה במנהיג הבדלנים. במערב חוששים שרוסיה מנסה לבלום את הצטרפות בוסניה לנאט"ו. (גרדיאן)

עיראק: רה"מ עבאדי ירוץ לכהונה נוספת בגוש פוליטי שכולל מיליציה הקשורה לאיראן

מפקד "כוח קודס" האיראני קאסם סולימאני ביקר בבגדאד בסוף השבוע האחרון, כדי לאחד את הסיעות השיעיות בעיראק לרשימה אחת בבחירות הקרובות לפרלמנט תחת ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי (כאן)

    גבול הודו- פקיסטן: חילופי אש בין חיילים הודים ופקיסטנים, 7 חיילים פקיסטנים נהרגו

    רוסיה: "אם ישונה ההסכם מול איראן היא לא תרגיש מחויבת אליו" (חדשות10)

    אינדונזיה: רצפת קומת השניה במבנה הבורסה שבבירה ג'קרטה קרסה עשרות בני אדם נפצעו * הקומה השנייה בבניין הנמצא בג'קרטה קרסה לתוך הלובי. ע"פ דברי המשטרה המקומית, לא מדובר באירוע טרור * עדי ראייה סיפרו כי מדובר במבנה מתכת גדול שצנח לתוך הקומה הראשונה

    ארה"ב: קליפורניה: מניין ההרוגים במפולות הבוץ עלה ל-20 * כוחות חילוץ ממשיכים לחפש ניצולים מהמפולות במחוז סנטה ברברה. * המפולות היכו בשבוע שעבר בעיקר באזור שמצפון לעיר לוס אנג'לס. אלפי בני אדם קיבלו אז הוראה מהרשויות להתפנות מבתיהם

    ירדן: המלך עבדאללה השני נועד אתמול עם שרת ההגנה של גרמניה אורסולה פון דר ליין. השניים דנו ביחסים שבין המדינות ובנעשה במזרח התיכון, כך ע"פ הדיווח בסוכנות הידיעות הירדנית "פטרה"

    מצרים: הפרלמנט אישר אתמול מינויים חדשים, ביניהם אלה של שרים חדשים לפיתוח ולתיירות מקומיים, כך נמסר מפי גורמים ממשלתיים

    סוריה: הקואליציה הבינ"ל פועלת להקים בסוריה כוח צבאי של 30 אלף לוחמים * הקואליציה הבינ"ל נגד דאעש בהובלת ארה"ב מסייעת בימים אלה להקים כוח צבאי של 30 אלף לוחמים בסוריה. על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, הכוח יפעל תחת הפיקוח של ארגון "כוחות סוריה הדמוקרטית", המשלב בתוכו לוחמים כורדים וערבים  * טורקיה: אימון כוח הגבול הכולל כורדים אינו מקובל

    – ארדואן: סוריה מתכננת לטהר את הגבול הדרומי שבין שתי המדינות מטרור, המהלך צפוי לצאת לפועל בימים הקרובים

    עיראק: לפחות 38 הרוגים ויותר מ-100 פצועים בפיצוץ שתי משאיות במרכז בגדאד * גורמים רשמיים העריכו שמספר ההרוגים צפוי לעלות, שכן רבים מהפצועים במצב אנוש. * עדי ראייה סיפרו ששתי משאיות התפוצצו אחת לאחר השנייה בכיכר המרכזית בבירת עיראק * ראש הממשלה אל-עבאדי כינס ישיבה שבסיומה הורה למנגנוני הביטחון "לטפל בתאי הטרור הרדומים"

    פרו: אדם אחד ויותר מ-20 נפצעו ברעידת אדמה בעוצמה 7.3 סמוך לחופי המדינה. * פקידים בלימה מסרו כי סלע נפל על אדם ומחץ אותו. בנוסף, כבישים ובתים נהרסו. רעידת האדמה העזה גרמה להרס של מאה שבעים ואחד בתים בדרום מערב המדינה * שר הבריאות של פרו אמר כי ישנם 17 נעדרים בעקבות התמוטטות מכרה

    קוריאה: שר החוץ הרוסי: אנחנו פועלים כדי לשמר את הסכם הגרעין עם איראן, אך ההצהרות האחרונות של ארצות הברית לא מוסיפות אופטימיות (כאן)

    תוניסיה: לאחר יומיים של רגיעה, הלילה התחדשו המהומות בשל המצב הכלכלי ועליית המחירים. מפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון בבירה תוניס ובעיר פריאנה, הציתו צמיגים ויידו אבנים (כאן)

תקשורת

קידומת חדשה בסלולר: אקספון תשתמש בקידומת 051

הקידומת החדשה של המתחרה החדשה בשוק הסלולר, אקספון, תהיה 051. * בעוד חודש וחצי צפויה החברה להשיק את שירותיה באופן מסחרי, לאחר שבשבועות האחרונים היא השלימה את החיבור שלה לכל המפעילים. * לחברה יש כמה מאות לקוחות מחוברים במסגרת ניסוי פנימי שהיא עורכת בקרב עובדים ובני משפחות. * בעבר הקידומת הייתה שייכת לפלאפון, בתקופה שלכל חברה היו מספר קידומות, והמספור היה בן 6 ספרות. (גלובס)

כלכלה

טבע תשלם קנס של 75 מיליון שקלים על מתן שוחד לעובדי ציבור זרים אך לא תועמד לדין

פרקליטות מיסוי וכלכלה חתמה עם חברת התרופות על הסדר מותנה, לפי היא תודה ששילמה תשלומים מושחתים לעובדי ציבור ברוסיה, אוקראינה ומקסיקו, ודיווחה עליהן כהוצאות לגיטימיות * בהסדר צוין כי הסכום הנמוך יחסית מתחשב במצבה של טבע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן