Skip to content

נתניהו נחקר בחשאי בעניין 'ביבי טורס'

תזכורת: בני הזוג נתניהו, קיבלו, לכאורה, מימון כפול משני גופים שונים לאותה נסיעה. המימון הכפול נעשה עבור מספר נסיעות של השניים למקומות שונים בתבל. פרסום פרשיות הנסיעות לחול החקירה התנהלה בלשכתו שלא דווחה על כך דבר לתקשורת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תזכורת: בני הזוג נתניהו, קיבלו, לכאורה, מימון כפול משני גופים שונים לאותה נסיעה. המימון הכפול נעשה עבור מספר נסיעות של השניים למקומות שונים בתבל. פרסום פרשיות הנסיעות לחול החקירה התנהלה בלשכתו שלא דווחה על כך דבר לתקשורת

מאת אליק מאור

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחקר השבוע על ידי צוות בכיר של משרד  מבקר המדינה, כך חושף עיתון "הארץ" בסוף השבוע. מדובר בפרשת 'ביבי טורס' שנחשפה בזמנו בתוכנית "מקור" שבערוץ 10. החקירה, כך נודע, התנהלה ביום ב' האחרון בלשכתו של נתניהו. ראש הממשלה ענה לכל השאלות. ברם, לא יצאה הודעה בנדון מלשכתו כמו גם ממשרד מבקר המדינה.

בואי, שרה'לה. טסים (צילום: Robby Berman )
בואי, שרה'לה. טסים (צילום: Robby Berman )

מתחקיר ערוץ 10, עלה בין השאר כי בעת נסיעותיהם לחו"ל של בני הזוג נתניהו, הם קבלו לכאורה מימון כפול משני גופים שונים על נסיעה  לארה"ב וכך גם בעת שנסעו ללונדון במהלך מלחמת לבנון השנייה, באוגוסט 2006, שם קיבלו, לכאורה, מימון כפול של הכנסת מחד ושל הבונדס מאידך.

פרסום פרשיות הנסיעות לחו"ל של בני הזוג גרם למערכת לחצים על הקואליציה ובעקבות הסערה הפוליטית והציבורית כאחד, החליט השופט בדימוס, מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס לבדוק לא רק את נסיעות נתניהו לחו"ל, אלא את נסיעותיהם של שרים וסגני שרים לחו"ל, בעבר ובהווה. במסגרת זו נבדקו נסיעותיהם במהלך שש השנים האחרונות,  כפי שנמסרו לוועדה המיוחדת שתפקידה לאשר או לפסול בקשות כאלו.

בעקבות כך, נתניהו הכחיש בכלי התקשורת,  טענות או רמיזות לשחיתות או ניהול לקוי וטען נמרצות שאין כאן מימון כפול. נתניהו האשים בזמנו את התקשורת וטען כי  "יש עיתונאים שלא אוהבים שאני ראש ממשלה ומנסים לשנות בדרכם את המצב". בעניין זה הגיש נתניהו תביעת דיבה כנגד ערוץ 10 שטרם התבררה בבית המשפט.

חקירת פרשת 'ביבי טורס', החלה לפני 11 חודשים  וזו הפעם הראשונה  שנתניהו נחקר אישית בעניינה. ההערכה היא שחקירתו של רה"מ,  מהווה חלק מסיום החקירה וכי לינדנשטראוס,  שמסיים את תפקידו בסוף יוני השנה, יסכם ויעביר את ממצאיו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על מנת שזה יחליט אם לפתוח בחקירה פלילית, או לא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן