Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 28 ינואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     דיווח: נתניהו יזומן לתת עדות בפרשת הצוללות, עשוי להיחקר באזהרה (פוליטי)     אסד מאיים: "אם ישראל תתקוף שוב בדמשק נשגר טילי סקאד לעבר נתב"ג" (בטחוני)     12 מטעני חבלה אותרו על הכביש בטול כרם; הערכה: נועדו לפגוע בכוחות ישראליים (בטחוני)     צה"ל מעריך: איראן חזרה לבנות מפעל טילים בלבנון; דו"צ במסר ללבנונים: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: נתניהו יזומן לתת עדות בפרשת הצוללות, עשוי להיחקר באזהרה (פוליטי)

    אסד מאיים: "אם ישראל תתקוף שוב בדמשק נשגר טילי סקאד לעבר נתב"ג" (בטחוני)

    12 מטעני חבלה אותרו על הכביש בטול כרם; הערכה: נועדו לפגוע בכוחות ישראליים (בטחוני)

    צה"ל מעריך: איראן חזרה לבנות מפעל טילים בלבנון; דו"צ במסר ללבנונים: "לבנון הפכה למפעל הטילים של איראן. טהרן פתחה דה-פקטו סניף חדש בלבנון" (בטחוני)

    אפגניסטן: לפחות 95 הרוגים ו-158 פצועים בפיגוע של הטליבאן בקאבול; המטען הוחבא באמבולנס (חוץ)

    הפרלמנט הפולני אישר: מאסר למי שיאשים אזרחי פולין בפשעי השואה; משרד החוץ דרש מפולין לשנות את החוק; סגן השגריר הפולני זומן לשיחת נזיפה (חדשות)

חדשות
במבצע רחב ידיים לכדה משטרת ישראל עשרות פדופילים ברחבי  המדינה – החל בנהריה בצפון ועד אילת בדרום – שוטרת שפעלה תחת מסווה ילדה בת 13  שוחחה עם הפדופילים ברשתות האינטרנט ואאלו הציעו לה הצעות מין ואף חשפו עצמם במצלמות המחשב או הסלולרי (מגפון ניוז)

הפרלמנט הפולני אישר: מאסר למי שיאשים אזרחי פולין בפשעי השואה; משרד החוץ דרש מפולין לשנות את החוק; סגן השגריר הפולני זומן לשיחת נזיפה

הבית התחתון במדינה אישר את הצעת החוק השנוי במחלוקת, שאוסר גם להשתמש בביטוי "מחנה השמדה פולני" בהקשר של אושוויץ וטרבלינקה. החוק כולל עונש מאסר של עד 3 שנים וצפוי לחול גם על אזרחים שאינם פולנים. * סגן שר המשפטים הפולני: זו הדרך שלנו להילחם בעלבונות כלפי האומה הפולנית

– נתניהו: הוריתי לשגרירה להביע את התנגדותי בפני ראש הממשלה הפולני" * ישראל דרשה מפולין לשנות את החוק. נתניהו: החוק הפולני מופרך, אי אפשר לשנות את ההיסטוריה – הוריתי לשגרירה להביע את התנגדותי בפני רה"מ הפולני

– משרד החוץ: "אפשרות החזרת השגרירה בוורשה לארץ אינה מוסרת מהפרק"

– "יד ושם" על חוק השואה הפולני: "מתנגדים לחקיקה שעלולה לגרום לטשטוש האמת ההיסטורית" בדבר הסיוע לו זכו הגרמנים מצד האוכלוסיה הפולנית בתקופת השואה. הגבלות על התבטאויות בנוגע לשותפות של העם הפולני- במישרין ובעקיפין – לפשעים שבוצעו על אדמתם בתקופת השואה, היא עיוות חמור"

– ראש ממשלת פולין: "אושוויץ-בירקנאו הוא לא שם פולני. על כל הקורבנות לשמר את זכרם של אלו שנרצחו"

– שר החוץ הפולני: "החוק לא משמש לחסימת דיון אלא מונע הוצאת דיבה. מייחסים לפולנים פשעים שהם לא ביצעו".

    לראשונה: התאחדות האסלאם העולמית מגנה הכחשת שואה * התאחדות האסלאם העולמית, שמושבה בסעודיה, שיגרה ערב יום השואה הבינלאומי, מכתב למנהלת מוזיאון השואה בארה"ב, בה נכתב כי "השואה היא פשע נאצי נגד האנושות. פשע שאוהבי הצדק והשלום לעולם לא יוכלו להתעלם ממנו"

    המדינה: יידרשו עוד תשע שנים ליישום הוראת בג"ץ להרחבת שטח המחיה לאסיר * לפי פסיקת בג"ץ מיולי שעבר, על המדינה להרחיב שטח המחיה של האסירים עד סוף השנה.  * בפרקליטות חוששים שאסירים יתבעו את המדינה במיליוני שקלים אם הבקשה תידחה (הארץ)

    מנכ"לית משרד המשפטים: החקירה נגד חוקר שב"כ תהפוך כנראה לכתב אישום * אמי פלמור אמרה כי משרדה צפוי להגיש כתב אישום ראשון נגד חוקר שב"כ על עבירה שביצע במהלך חקירת שטח. בשבוע החולף פורסם שנגד החוקר נפתחה חקירה פלילית, שתוכנה אינו ידוע (הארץ)

    הפגנות השחיתות: מאות בני אדם חסמו כבישים והפגינו נגד השחיתות בתל אביב ובפתח תקוה * המפגינים אוחזים שלטים שעליהם נכתב: "נלחמים על המדינה"

    גירוש המסתננים: נתניהו בישיבת שרי הליכוד: "רואנדה היא המקום הבטוח ביותר להחזיר אליו את המסתננים. יש 180 אלף פליטים שנמצאים שם בחסות האו"ם. הטענות על מסוכנות הן בדיחה"

פוליטי

דיווח: נתניהו יזומן לתת עדות בפרשת הצוללות, עשוי להיחקר באזהרה

לאחר שמקורביו שמרון ומולכו נחקרו, ראש הממשלה צפוי להעיד לראשונה בתיק 3000. ראש הממשלה צפוי להידרש להעיד בפרשת הצוללות וכלי השיט ובשלב שני להיחקר באזהרה. בכוונת צוות החקירה לזמן בהמשך גם את השר שטייניץ להעיד * מועד עדותו של נתניהו בפרשה צפוי להיקבע בימים הקרובים. החוקרים יוכלו לעבור במהלך העדות לחקירה באזהרה, אם העניין יידרש * מטעם נתניהו נמסר: "משרד המשפטים הבהיר שהוא אינו חשוד"

    החשד לשחיתות בראשון לציון: יו"ר הקואליציה לשעבר נחקר בפעם השישית * חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה לשעבר נחקר הבוקר במשך כשעתיים בפעם השישית במשטרה במסגרת חקירת החשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון. * ח"כ ביטן ביקש בחקירתו לערוך עימות עם יוסף וגלזר

    הסדרת חוות גלעד: נתניהו בישיבת שרי הליכוד: "ההצעה להסדרת חוות גלעד תעלה בשבוע הבא". לדבריו העיכוב בהעלאת הנושא נוצר מטעמים טקטיים.

בטחוני

אסד מאיים: "אם ישראל תתקוף שוב בדמשק נשגר טילי סקאד לעבר נתב"ג"

המתיחות בצפון נמשכת. על פי דיווח של העיתון "א-דיאר" הלבנוני: נשיא סוריה בשאר אל אסד שיגר איום חריף לישראל דרך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. והבהיר שלא יסבול תקיפות נוספות מצד חיל האוויר. – אם ישראל תתקוף שוב בדמשק, צבאו ישגר טילי סקאד אל עבר נמל התעופה בן גוריון: "הכבוד הסורי מעל לכל דבר"

12 מטעני חבלה אותרו על הכביש בטול כרם; הערכה: נועדו לפגוע בכוחות ישראליים

מנגנוני הרשות הפלסטינית חשפו את המטענים שנמצאו בשטחי A ופוצצו אותם בפיצוץ מבוקר. משקל כל מטען – 40 קילוגרם * כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי המטרה הייתה לפגוע בכלי רכב, ככל הנראה של צה"ל * כוחות ישראליים פוצצו הבוקר 2 מטענים נוספים שנמצאו אתמול בכביש צפונית לטול כרם

צה"ל מעריך: איראן חזרה לבנות מפעל טילים בלבנון; דו"צ במסר ללבנונים: "לבנון הפכה למפעל הטילים של איראן. טהרן פתחה דה-פקטו סניף חדש בלבנון"

דובר צה"ל מזהיר במאמר תקיף שהתפרסם הבוקר באופן חריג בכלי תקשורת לבנוניים וערביים, מפני אפשרות של מלחמה אם איראן תפתח נשק מדויק במדינה וחיזבאללה ישתלט על המערכת הפוליטית: "המדינה הופכת במעשה ובמחדל של הרשויות הלבנוניות ושל העלמת עין מצד חברות רבות בקהילה הבינלאומית למפעל טילים אחד גדול. דה-פקטו איראן פתחה סניף חדש, 'סניף לבנון'". "נכון להזהיר אתכם מהמשחק האיראני בביטחון שלכם. הבחירה בידיכם"

    צה"ל והמוסד מגבשים תוכנית פעולה מול איראן * מול התחזקות טהרן, נתניהו התמקד ברטוריקה וזנח את העשייה המבצעית. את האסטרטגיה בנושא בונים כעת גופי הביצוע, שכותבים תוכנית עבודה משותפת לצבא ולארגון המודיעין (מגפון)

    עיתון לבנוני מדווח שמוחמד בייתיה, הנחשב ל"מוח" שמאחורי נסיון ההתנקשות במוחמד חמדאן בצידון מסתתר באמסטרדם (כאן)

    נשיא סוריה אסד נועד בדמשק עם תת שר החוץ האיראני חוסיין ג׳אבירי אנצארי. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות באזור וגם בפעילות הצבאית של טורקיה בסוריה ותקיפות המיוחסות לישראל במדינה (חדשות10)

מדיני

    אבו מאזן: "הסכם אוסלו מת, האמריקאים לא יכולים להמשיך לתווך"

    בשיחה עם יו"ר מרצ אמר יו"ר הרש"פ כי "הסכם אוסלו מת. למרות שישראל לא עמדה בהתחייבויותיה, לא הפסקנו את שיתוף הפעולה הביטחוני". לדבריו הפלסטינים "מוכנים למשא ומתן, ומעולם לא רצינו לעזוב את השיחות, אבל אף אחד לא מציע לנו לקיים אותו". – "ארצות הברית לא יכולה לתווך יותר בין הישראלים והפלסטינים. נדרש מתווך אחר – אירופאי עם הקוורטט ומדינות ערביות" * גלאון: "הימין מוביל למציאות אלימה"

    מערכת הביטחון: התיאום הביטחוני ייפגע אם טראמפ יקצץ בסיוע לפלסטינים

    קצין בכיר הזהיר את הדרג המדיני בימים האחרונים מהשלכות של קיצוץ נוסף בסיוע שמעניקה ארה"ב לאונר"א  * לדבריו, קריסת הארגון עלולה להביא לקריסה הומניטארית ברצועה והתקוממות עממית * אף שבדרג המדיני תיארו את מהלכי ממשל טראמפ כהישג, בצה"ל סבורים שהם לא יובילו לשיפור במצב הביטחוני (הארץ)

חוץ

אפגניסטן: לפחות 95 הרוגים ו-158 פצועים בפיגוע של הטליבאן בקאבול; המטען הוחבא באמבולנס

מחבל השתמש באמבולנס ממולכד על מנת לעבור מחסום ולאחר מכן פוצץ מטען סמוך לעמדת משטרה באזור השגרירויות בבירת אפגניסטאן. ארגון הטאליבן נטל אחריות לפיגוע * הרשויות מזהירות שמניין ההרוגים עלול לעלות. * מדובר בפיגוע השני תוך שבוע שמבצעים אנשי ארגון הטרור בעיר, לאחר שחמושים הרגו 22 בני אדם במתקפה על מלון "אינטרקונטיננטל"

– טראמפ: "הטליבאן שם לו למטרה אזרחים חפים מפשע, לא ניתן לו לנצח" – "כל המדינות צריכות לנקוט פעולה החלטית נגד הטליבאן"

    טראמפ: מזכיר המדינה טילרסון יבקר בקרוב באפריקה

    טראמפ בדאבוס: "אמריקה תחילה אין פירושה אמריקה לבדה" * נשיא ארה"ב הראשון שמשתתף בפורום הכלכלי העולמי מאז שנת 2000 אמר כי אחרי שנים של קיפאון כלכלת ארצו שוב רושמת צמיחה. ואמר כי הצמיחה האמריקנית תחלחל לשאר המדינות. * נוסף לכך, קרא להמשך הלחץ על קוריאה הצפונית ואיראן

    הסכם האקלים: טראמפ בראיון לתקשורת הבריטית הבהיר כי יהיה מוכן לחתום על חזרה להסכם האקלים, אם האמנה תעבור שינוי. "אם הם יעשו עסקה טובה, יש סיכוי שנחזור"

    המשבר בקרים: ארה"ב הטילה סנקציות על גורמים ברוסיה

    ארה"ב: טראמפ על החומה במקסיקו: "הדמוקרטים אינם מעוניינים בגדר ביטחון ואבטחה או מימון ובנייה מחדש של הצבא. הם רק רוצים לחבל"

    הונג קונג: נאסרה השתתפות פעילה פרו-דמוקרטית בבחירות * הנימוק לדחיית מועמדותה: מפלגתה הפרו-דמוקרטית מפירה את חוקי הבחירות.  * על פי ההערכות, מדובר בעוד צעד של המשטר המרכזי בבייג'ין לסייע לממשלת הונג קונג מול האופוזיציה בעיר

    ונצואלה: האופוזיציה הודיעה שתשתתף בשיחות עם הממשלה

    מאלי: לפחות 14 הרוגים במתקפה על מחנה צבאי בטימבוקטו

    מצרים: מפלגת "אל-וופד" דנה באפשרות להריץ מועמד לנשיאות נגד א-סיסי בדקה ה-90 (כאן)

    סוריה: האופוזיציה הסורית תחרים את ועידת השלום בסוצ'י * האופוזיציה הסורית הודיע כי לא נשתתף בוועידת השלום שתארח רוסיה בשבוע הבא בעיר סוצ'י. משטר אסד והקרמלין לא סיפקו את הערבויות הדרושות להצלחת הוועידה, שכינוסה הוא "ניסיון לערער את מאמצי האו"ם להגיע להסכם שלום בסוריה". * למרות חרם האופוזיציה הסורית: שליח האו"ם ישתתף בוועידת השלום ברוסיה

    – מזכ"ל האו"ם: "להסמיך את בית המשפט הבינלאומי לדון במלחמה בסוריה" * דו"ח שהגיש גוטרש למועצה מלמד כי המשטר הסורי מונע אספקה של סיוע הומניטרי ותרופות למיליוני סורים באזורים שבשליטת המורדים

    – ארה"ב גינתה את המתקפות הכימיות בסוריה: "רואים ברוסיה אחראית לכך"

    – דיווח בטורקיה: ארה"ב תפסיק לספק נשק למילציות הכורדיות בסוריה * לפי הפרסום, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב אמר שארצו תפסיק לשלוח נשק למיליציית YPG, שסייעה במאבק בדאעש אך טורקיה רואה בה ארגון טרור ומנהלת נגדה מבצע צבאי

    סעודיה: הנסיך הסעודי המיליארדר אל-ואליד בן טלאל שוחרר ממעצר * בן טלאל נעצר לפני כחודשיים כחלק מגל מעצרי אנשי האליטה במדינה, שעל פי ריאד נועד להילחם בשחיתות, והוחזק במלון ריץ' קרלטון. * הוא מחזיק בחלקים מחברות בינלאומיות גדולות. לא נמסר מה הוביל לשחרור * בראיון ממקום מעצרו ל"רויטרס", אמר האיש השמיני בעושרו בעולם כי איננו מושחת. עוד אמר כי בניגוד לשמועות הוא מקבל יחס טוב במעצר

    ספרד: ביהמ"ש החוקתי החליט שפוג'דמון יוכל להישבע לנשיאות רק במדינה * בית משפט החוקתי בספרד חסם את האפשרות של קרלס פוג'דמון לחזור לשלטון בקטלוניה לאחר שקבע כי יצטרך להיות נוכח בטקס ההשבעה ולקבל אישור משופט להשתתף. פוג'דמון גולה היום בבלגיה ומבוקש בספרד בגין הכרזת העצמאות של המחוז (AP)

    פינלנד: נחקור עדויות להתנדבות באס.אס * נשיא פינלנד הודיע שמדינתו תחקור, בפעם הראשונה, את השתתפותם של חיילים פינים בהרג יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. זאת לדרישתו של צייד הנאצים אפרים זורוף * בשנים האחרונות, גם דנמרק ונורבגיה עשו מהלך דומה

    צ'כיה: בתום קרב צמוד: נשיא צ'כיה מילוש זמאן נבחר לכהונה שנייה עם 52% מקולות המצביעים * זמאן הפרו-רוסי והמתנגד להגירה גבר על יריבו, בפער לא גדול. במהלך הבחירות הפיצו אתרי אינטרנט פרו-רוסים מידע כוזב נגד היריב

    קוריאה: מאטיס: "דיפלומטיה מגובה בכוח צבאי היא הדרך היחידה לפתרון המשבר עם קוריאה הצפונית" * שר ההגנה אמר במהלך ביקורו בהוואי כי "דיפלומטיה מגובה בכוח צבאי, היא הדרך שבאמצעותה ניתן לוודא שהדיפלומטים מדברים מעמדת כוח"

    – סגן שר החוץ הרוסי: לא נכיר בסנקציות חד-צדדיות אמריקניות – גם לא על צפון קוריאה

    – דיווח: לקוריאה הצפונית נגמר הכסף * על פי דיווח בתקשורת הסינית, הכסף בקרן שבעזרתה ניהל ג'ונג און את המדינה המבודדת עומד להיגמר. "יהיה לו קשה לשלוט בבכירי קוריאה הצפונית, הם ערמומיים" (חדשות10)

    תימן: הרוגים בעימותים בין כוחות הממשלה לבין בדלנים

בעולם

    צרפת: הנחה של 70% על ממרח נוטלה עוררה מהומות * רשת סופרמרקטים בצרפת הודיעה על הוזלה של למעלה מ-70 אחוזים במחיר ממרח השוקולד־אגוזים המפורסם. והמצב יצא משליטה: קונים הסתערו על הסניפים ונאבקו לרכוש כמה שיותר קופסאות, תוך שהם דוחפים, דורכים אחד על השני וזורעים הרס.

    כדי לסייע לכלכלה: ירדן העלתה מחירי הפיתות * הממשלה בעמאן תכניס לתוקף העלאת מחירים של 60 עד 100 אחוזים, זאת במסגרת יישום רפורמות, שנדרשות להבראת הכלכלה הירדנית (חדשות10)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן