Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 16 פברואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     היועמ"ש: "אם נגיע לכתב אישום – יהיה צורך לשקול את שאלת נבצרות נתניהו, והיא מאוד לא פשוטה" (פוליטי)     הותר לפרסום: הטילים הסורים חלפו מעל מרכז הארץ – ונחתו בים (בטחוני)     דיווח: הרש"פ תגיש החודש בקשה רשמית לאו"ם להכיר בה כמדינה מן המניין (מדיני)     טילרסון דן בלבנון עם ראשי השלטון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    היועמ"ש: "אם נגיע לכתב אישום – יהיה צורך לשקול את שאלת נבצרות נתניהו, והיא מאוד לא פשוטה" (פוליטי)

    הותר לפרסום: הטילים הסורים חלפו מעל מרכז הארץ – ונחתו בים (בטחוני)

    דיווח: הרש"פ תגיש החודש בקשה רשמית לאו"ם להכיר בה כמדינה מן המניין (מדיני)

    טילרסון דן בלבנון עם ראשי השלטון במחלוקת הגבולות עם ישראל; ישראל מוכנה להתפשר (מדיני)

    המדינה לבג"ץ: ביקורי אסירי חמאס הופסקו לחלוטין (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות עדיין גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון. ייתכן אובך.

    ליל שבת: יחלו לרדת ממטרים לפרקים מלווים בסופות רעמים בודדות ברוב אזורי הארץ. חשש לשטפונות.

    שבת: ממטרים לפרקים מלווים בסופות רעמים ברוב אזורי הארץ. ייתכן אובך. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והן תהייה נמוכות מהרגיל לעונה. חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. בחרמון ירד שלג.

    ראשון: גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד לנגב מלווים ברוחות ערות וסופות רעמים יחידות. חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. בדרום הארץ ייתכן אובך. משעות הצהריים הגשמים ייחלשו בהדרגה.

    שני: מעונן חלקית עם טמפרטורות רגילות בעונה.

מזג האוויר: חמים מהרגיל; בשבת: גשם והצפות

היום יהיה חמים מהרגיל לעונה, אך בלילה יחלו גשמים. בשבת יהיה גשום ברוב אזורי הארץ, ייתכנו הצפות ובחרמון צפוי לרדת שלג. בתחילת השבוע הבא יידעכו הגשמים בהדרגה (חדשות10)

חדשות

בית המשפט הורה לעצור הזזת מחסום ליד י-ם – העירייה ממשיכה בעבודות

תושבי הכפר הפלסטיני וולאג'ה עתרו נגד העתקת המחסום, שלטענתם יעביר כאלף דונם משטחם החקלאי ומפארק סמוך לשטח ישראל. "הדברים נעשים במסווה של 'צורך ביטחוני' כשאין הדבר כך", נכתב בעתירה. העירייה: "ההחלטה נבעה משיקול מבצעי בהגנת שלום תושבי ירושלים"

כחלון יאשר תקנות שימנעו מפעילי חרם ישראלים הטבות מס והשתתפות במכרזי מדינה

משרד האוצר יפרסם בימים הקרובים תקנות שיאפשרו להטיל הגבלות פיננסיות על פעילי BDS מרכזיים, ביניהם כנראה גם אזרחים ישראלים. בכך ניתן יהיה להתחיל ליישם את חוק החרם. בין היתר, לא יוכלו הפעילים להתמודד במכרזים ממשלתיים או לקבל הטבות מסוימות מהמדינה * במשרד לעניינים אסטרטגיים מעריכים שכדי ליישמן עשויה להתגבש בנוסף ל"רשימה השחורה" של ארגונים זרים גם רשימת ישראלים – בפיקוח ייעוץ משפטי

המדינה לבג"ץ: ביקורי אסירי חמאס הופסקו לחלוטין

בעקבות עתירת משפחת גולדין לבג"ץ נגד הממשלה: המדינה הודיעה לבית המשפט העליון כי נעצרו ביקורי משפחות מהגדה שבאו לבקר עצירי חמאס מעזה השוהים בבתי הכלא בישראל * המשמעות היא שהאסירים בישראל לא זוכים לביקורים כלל

מפעל טבע בנתניה ייסגר, 220 העובדים יפוטרו

ענקית התרופות הודיעה על סגירת מפעל פלנטקס בעיר ופיטורי יותר מ-200 עובדים. ייצור תרופת הקופקסון, שמוקד הפעילות שלו היה במפעל זה, יועבר ככל הנראה לסין והודו * חברת "טבע" הודיעה כי: "'טבע' תנהג בכבוד, בהגינות וברגישות ותעניק לעובדי פלנטקס תנאי פרישה מיטיבים – מעל ומעבר לחוק – כמו גם שירותי השמה, הכשרה וייעוץ מקצועי"

– פירמת ההשקעות האמריקנית ברקשייר האת׳ווי, בבעלות המיליארדר וורן באפט, דיווחה כי היא מחזיקה מניות ״טבע״ בסכום של 358 מיליון דולר – השקולים ל-1.8% מהחברה. מדובר בהבעת אמון משמעותית בתכנית הקיצוצים של המנכ״ל קאר שולץ. במסחר המאוחר זינקה מניית החברה ב-4.4%

    ביהמ"ש חזר בו מהחלטה למסור למשטרה מידע ביומטרי – כי החוק עדיין לא מאפשר זאת * המשטרה ביקשה מידע מהמאגר על מנת לזהות תושב עוספיה שנהרג בבולגריה. השופט קבע שהחוק מעניק לו סמכות להורות על כך, אך לאחר שהובא לידיעתו שהתקנות הרלוונטיות טרם אושרו הוא חזר בו (הארץ)

    פולין: מנהיג הסנאט במדינה פנה במכתב לפולנים שחיים בחו"ל והפציר בהם לפנות לרשויות בכל מקרה בו נאמרות הערות נגד פולין, או הערות שפוגעות בשמה הטוב של פולין. זאת על רקע קמפיין שהשיקה לאחרונה הממשלה כדי להיאבק בהשמצות ועיוותים נגדה

    בעקבות סערת החוק הפולני: ממשלת פולין החליטה להעביר הצעת חוק לפיצוי ניצולים בגין רכוש שהוחרם מהם בשואה, לבחינה מחודשת במשרד המשפטים

    לפני 5 חודשים אישרה ישראל העברה של מיליון דולרים לקהילה היהודית ביוסטון, טקסס, שספגה נזקים קשים בעקבות הוריקן הארווי. כספי הסיוע הועברו שלשום דרך הקונסוליה הישראלית ביוסטון

סערה בבית המשפט בנצרת: שופטת הורתה לעצור את חוקר המשטרה

במהלך דיון בבית משפט השלום בנצרת התפרץ חוקר המשטרה על השופטת בצעקות בגנות בית המשפט והחוקרת הורתה לעצור אותו. לפני כן התלוננה השופטת כי היא "נתקלה בתקלות חמורות שבוצעו בחקירה". המשטרה: "השוטר טופל משמעתית"

הותר לפרסום: משטרת ישראל פענחה את תיק הרצח של דניאל חייקין ז"ל בנשר וכנגד 6 חשודים יוגש היום כתב אישום חמור

משטרת ישראל הסירה הבוקר (16.2.18) בתום חקירה סמויה, את צו איסור הפרסום בחקירת הרצח של דניאל חייקין ז"ל בנשר, באופן המאפשר לפרסם, כי יחידה מרכזית במשטרה, הצליחה לחשוף ולעצור 6 מעורבים בתיק הרצח ובראשם חבר ארגון פשיעה, תוך גיבוש תשתית ראייתית המאפשרת הגשת כתב אישום חמור נגדם, לרבות תכנון, ביצוע וסיוע לאחר מעשה .

פוליטי

היועמ"ש: "אם נגיע לכתב אישום – יהיה צורך לשקול את שאלת נבצרות נתניהו, והיא מאוד לא פשוטה"

היועמ"ש מנדלבליט בהתייחסות ראשונה להמלצות בחקירות נתניהו: "החקירות נוהלו לפי הספר. אני מזהה את הניסיונות לפלג בין גורמי החקירה השונים. אין שום מתיחות בין הגורמים". הוסיף, כי "יש להמלצות משמעות כמובן, אבל אין להן תוקף משפטי מבחינת נבצרות. אם נגיע לכתב אישום נצטרך לשקול את הדברים. זה לא פשוט". לטענתו, "הפגנות, נאומים, ציוצים, וקולות רקע נוספים, שליוו את החקירה כל העת, לא השפיעו כהוא זה על עבודתנו. הם גם לא ישפיעו על המשך התהליך, ואסור שישפיעו"

משרד המשפטים: פועלים בשיתוף פעולה עם המשטרה בתיקי נתניהו

לאחר שבמשטרה זעמו על הדיווחים לפיהם גורמים בפרקליטות מתחו ביקורת חריפה על המשטרה, לפיה ההמלצות נגד רה"מ הוגשו למרות שלא היו מוכנות – הפרקליטות מבהירה: פועלים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה: "הדבר נעשה באישור היועמ"ש ופרקליט המדינה מראש"

    שר המשטרה ארדן על ההמלצות בתיקי נתניהו: יש חומה סינית בין הדרג הפוליטי לבין ההמלצות. אני לא מקבל מידע באשר להמלצות ולכן לא יודע אם יש או אין ביקורת מהפרקליטות

    אחרי ששר המשטרה פנה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בבקשה לחקור את טענת המפכ"ל על מעקבים אחר קציני משטרה, ההערכה היא שהיועמ"ש ישיב לארדן שהוא אינו הכתובת, וסמכויות החקירה הן בידי המשטרה

בטחוני

הותר לפרסום: הטילים הסורים חלפו מעל מרכז הארץ – ונחתו בים

חלק מטילי הנ"מ שנורו לעבר מטוסי צה"ל ביום שבת חלפו מעל גוש דן וחיפה – לא הופעלו אזעקות. * בחיל האוויר מודים: הפלת מטוס ה-F-16 הייתה תקלה שניתן היה למנוע

בכיר חיזבאללה בטהראן: "הפלת המטוס יצרה משוואה חדשה"

בכיר בארגון חיזבאללה, נאם בוועידה לציון עשור לחיסול עימאד מורנייה: "האויב הישראלי היום חי תחת הסיוט של פלישת חיזבאללה לגליל. המלחמה הבאה תהיה האסון הגדול של ישראל מאז 48. הפלת המטוס פגע בעליונות הישראלית והכניסה את האזור לשלב חדש" (חדשות10)

דיווח: "אחד הטילים ששוגרו לעבר ה-F16 הועבר על ידי סוכני מוסד מסוריה לישראל"

באיחוד האמירויות דווח כי אחד הטילים ששוגרו לעבר מטוס הקרב הישראלי נפל בצד הסורי של הגולן והועבר ע"י סוכני ביון לארץ. (מעריב)

הערכות: המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל הייתה טיסת מודיעין

ההערכות הן כי טיסת המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל הייתה טיסת מודיעין, ומפעיליו רצו לאסוף מידע על המתרחש בשטח הארץ, ולצלם אתרים שונים  * עוד מעריכים כי לכלי הטיס האיראני הייתה משימה ספציפית, והוא לא נועד לשמש כפיתיון ו"למשוך" את מטוסי חיל האוויר הישראלי לתוך סוריה (כאן)

ארבעה מאסרי עולם נגזרו על המחבל מחלמיש; שופט בדעת מיעוט: דינו מוות; השופטים קראו למנוע את שחרור המחבל בכל עסקה עתידית

בית דין צבאי גזר 4 מאסרי עולם ופיצוי של 1.8 מיליון שקלים לטרוריסט שרצח שלושה מבני משפחת סלומון בחלומיש. * השופטים קראו למנוע את שחרור המחבל בכל עסקה עתידית: "מילים לא יכולות לתאר את גודל הזוועה שביצע הנאשם; קוראים להורות לגורמים הממונים לא להורות על שחרורו של המחבל בכל עסקה עתידית"  * למרות שהפרקליטות הצבאית לא דרשה זאת, שופט בדעת מיעוט קרא לגזור עליו עונש מוות. "מעשיו מזעזעים, היה זה רק כפסע ש-7 בני משפחה נוספים היו נטבחים"

מדיני

דיווח: הרש"פ תגיש החודש בקשה רשמית לאו"ם להכיר בה כמדינה מן המניין

בכיר באש"ף: הרשות הפלסטינית תגיש החודש בקשה רשמית לאו"ם כדי לשדרג את מעמדה ממדינה משקיפה שאינה חברה באו"ם לחברה מן המניין (כאן)

בכירים ישראלים: מגעים לפגישה בין נתניהו לשר החוץ המצרי

בכירים ישראלים אמרו כי מתקיימים מגעים בין ישראל למצרים לקיום פגישה בין ראש הממשלה לשר החוץ המצרי סאמח שוכרי בשולי ועידת הביטחון במינכן בסוף השבוע. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס (חדשות10)

טילרסון דן בלבנון עם ראשי השלטון במחלוקת הגבולות עם ישראל; ישראל מוכנה להתפשר

ישראל מנהלת מזה מספר חודשים מגעים עם לבנון, באמצעות ארה"ב, בניסיון לפתור את המחלוקת בנוגע לגבול הימי. ישראל הסכימה לפשרה בנושא שתאפשר למעשה לחצות את האזורים שבמחלוקת בים בין ישראל ללבנון, כאשר ללבנון יימסר שטח ימי גדול יותר מאשר זה של ישראל * העיתון הלבנוני אלאח'באר מדווח כי: עוזרו של מזכיר המדינה האמריקני טילרסון הציע למנהיגי לבנון ליישב את המחלוקת סביב סוגיית הגבול היבשתי עם ישראל באמצעות חילופי שטחים ב-13 הנקודות שבהן אמורה לקום גדר הבטחון לאורך הגבול (כאן)

– נשיא לבנון: "על ארה"ב למנוע מישראל להמשיך לפגוע בריבונות לבנון" * בתום פגישתו עם שר החוץ של ארצות הברית הודיע נשיא לבנון, מישל עאון, כי ביירות מחוייבת לשמור על גבולות לבנון. הוא דחה את טענות ישראל כי חלק מהמים הכלכליים שייכים לה והוסיף כי אינם מעוניינים במלחמה

– שר החוץ של ארה"ב, אמר כי יש לטפל בארגון חיזבאללה וכי רק צבא לבנון רשאי להגן על העם הלבנוני.

– שר החוץ של ארה"ב שהגיע ללבנון נאלץ להמתין דקות ארוכות לנשיא מישל עאון. בלבנון טענו: "אין כאן חוסר נימוס כלפי האורח. טילרסון הגיע לפגישה מוקדם מהצפוי ולכן נוצר הרושם שהוא חיכה"

    ארה"ב תגדיל משמעותית את הסיוע לירדן למרות התנגדותה להכרה בירושלים * שר החוץ האמריקאי הודיע כי התמיכה השנתית לירדן תגדל ב-300 מיליון דולר כמעט, לאחר שלפני כחודשיים איים טראמפ לקצץ את הסיוע למדינות שהצביעו באו"ם נגד ההחלטה הפרו-ישראלית (הארץ)

    ישראל דנה עם הרשות הפלשתינית בשיקום רצועת עזה * על רקע המצב ההומניטרי המחריף בעזה, נועד ביום רביעי מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי עם ראש הממשלה הפלשתיני ראמי חמדאללה ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. השלושה דנו בדרכים להקלת המצב ברצועה ולהשלמת שיקום הנזקים ממבצע "צוק איתן". (ישראל היום)

חוץ

רוסיה: "בידינו הוכחות שמדינות מערביות מנסות להתערב בבחירות לנשיאות"

דוברת משרד החוץ הרוסי: יש לנו הוכחות שמדינות המערב ניסו להתערב בבחירות הנשיאותיות שיתקיימו במדינה בחודש הבא, רוסיה תנקוט ב"צעדים קשים" אם ההתערבות לא תפסיק. את ההוכחות היא לא הציגה

שר החוץ האמריקני נפגש עם הנשיא הטורקי למשך יותר משלש שעות

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון נועד באנקרה עם נשיא טורקיה טאיפ ארדואן. פגישתם נמשכה יותר משלוש שעות. פקידים הגדירו את הפגישה כנה וקונסטרוקטיבית. * בעת האחרונה היתה מתיחות בין שתי המדינות על רקע תמיכתה של ארצות הברית בכורדים בסוריה והסיוע שהיא מעניקה להם

יועץ לשעבר בקמפיין טראמפ עומד לחתום על הסדר טיעון במסגרת חקירת המעורבות הרוסית

ריק גייטס, יועץ לשעבר במטה הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ מנהל מגעים מתקדמים עם החוקר המיוחד רוברט מולר על גיבוש עסקת טיעון. * גייטס נעצר בשעתו במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. הוא מנהל את המגעים עם צוותו של החוקר המיוחד במהלך החודש האחרון * הבית הלבן: "לא תהיה כאן בהלה אם זה יקרה" (CNN)

    גורמים בקרמלין: בניגוד לטענת בריטניה, אנחנו לא מעורבים במתקפת הסייבר מיוני האחרון

    ארה"ב: רוסיה אחראית למתקפת הסייבר שפגעה במחשבי הממשל האוקראיני

    ארה"ב: הרשויות בניו יורק עצרו שני גברים ברובע ברונקס בחשד לבניית מטען חבלה במהלך מה שתיארו כ"חקירת טרור פדרלית" ( ניו יורק טיימס)

    – סוכנויות המודיעין יתדרכו בכירים מכל 50 המדינות * סוכנויות המודיעין האמריקאיות יקיימו תדרוכים מסווגים במהלך השבוע עם בכירים מכל 50 המדינות בארצות הברית, בנושא ביטחון תהליך הבחירות (רויטרס)

    מצרים: פוליטיקאי בכיר נעצר בחשד לקשרים עם האחים המוסלמים * רשויות החוק במצרים עצרו את הפוליטקאי אבו אל פתוח, שהתמודד ב-2012 בבחירות לנשיאות המדינה. * גורמים משפטיים במצרים: "הסיבות למעצרו – קיום מגעים עם תנועת 'האחים המוסלמים' האסורה ע"פ חוק והסתה נגד מוסדות המדינה"

    – צבא מצרים: הג'יהאדיסטים מתכננים ליצור בסיס טרור חדש באזור

    סוריה: דיווח: שר החוץ האמריקני אמר כי ארה"ב בוחנת אפשרויות שונות להפעלת לחץ על משטרו של נשיא סוריה, בין השאר נבחנת גם פעולה כנגד השימוש שעושה המשטר בנשק כימי

    קוריאה: הבית הלבן מכחיש את הדיווחים לפיהם ממשל טראמפ שוקל מתקפת "אף מדמם" (תקיפה ממוקדת ומוגבלת בהיקפה) בקוריאה הצפונית

כלכלה

    הבנק המרכזי של רוסיה: פצחנים גנבו כ-340 מיליון רובל באמצעות פריצה למערכת הסליקה הפיננסית הבינלאומית SWIFT (כאן)

חרדים

    גיוס בנות: ח"כ מקלב מפציץ : "ישנן בנות שנשאלות בלשכת גיוס שאלות כמו למה צמים ביום כיפור. או בת אחת שזימנו אותה כי עבדה בשבת כמלצרית למרות שמלצריות חרדיות מגישות באירועים גם בשבת". אותו לא מעניין כי הבנות משקרות, ומשתחררות על בסיס הצהרה שהן דתיות. אותו מעניין לסגור את הגיוס בפני נשים בפרט ובכלל

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן