Skip to content

מחמד אלתמימי : נפגעתי מכדור. האלוף פולי מרדכי: הוא נפגע בנפילה על כידון אופניו – מי משקר?

מול דברי מפקד המתפ"ש, לפיהם הודה הנער כי נפגע מכידון אופניו, מציבה משפחת אלתמימי דו"ח בית החולים ברמאללה שקובע חד משמעית כי הנער נפגע מראשו מפגיעת קליע. מרדכי: "תרבות השקר וההסתה הפלסטינית אינה פוסקת..במשפחת תמימי". אלתמימי: "שקר, קליע הוצא מראשו והטיפול מתועד בדוחות רפואיים וצילומים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הודעתו של מפקד המתפ"ש האלוף יואב פולי מרדכי שפורסמה אמש (שני) בפוסט שפורסם ב-"אלמונסק" דף הפייסבוק של מתפ"ש בערבית, לפיה הנער מוחמד אלתמימי הודה בחקירה כי נפגע בראשו מכידון אופניו בעת שנפל ולא מירי כדור גומי, עוררה כצפוי זעם רב בקרב חברי הכנסת מחד"ש בכלל ובקרב משפחתו בפרט.

מחמד תמימי לאחר שחרורו מבית החולים
מחמד תמימי לאחר שחרורו מבית החולים
הפוסט של האלוף
הפוסט של האלוף

היום (שלישי) הציגו בני המשפחה דו"ח רפואי של בית החולים אל ראייה ברמאלה, ממנו שוחרר הנער ולפיו התקבל הנער עם פציעה שנגרמה מכדור וממצאי הניתוח המאוששים קביעה זו.
בפוסט שפרסם האלוף, "חשף" מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי, את האמת, לפיה כך נטען, מאחורי פציעתו של הנער מוחמד אלתמימי בגולגלתו, בחודש דצמבר האחרון (2017), עומדת פשוט תאונה בה נפל הנער מאופניו וכידון האופניים חדר לראשו ולא טענה שקרית של הנער ומשפחתו כי נפגע בראשו מירי כדור גומי. 

מול דברי הנער והמשפחה ועדי ראיה לאותה תקרית החמורה בה נורה הנער בראשו בכדור גומי שריסק חלק מגולגלתו, אותו נאלצו הרופאים להסיר בניתוח, טען  טמש האלוף כי אלתמימי משקר ביודעין וכל דברי המשפחה הם שקר, סילוף והסתה.

"הפלא ופלא, היום הודה הנער מוחמד אלתמימי בכבודו ובעצמו בפני המשטרה ובפני אנשי מנהלת התיאום והקישור, שבדצמבר הוא נפצע בגולגולתו בעת שרכב על אופניו ונפצע כתוצאה מנפילה ופגיעה של כידון אופניו בראשו" כתב האלוף, "תרבות השקר וההסתה הפלסטינית אינה פוסקת בקרב הצעירים ובקרב המבוגרים במשפחת תמימי", סיכם אלוף מרדכי.

בין השאר התייחס מפקד המתפ"ש לכתבה שפורסמה בתקשורת ובה צוטט האב, פדל אלתמימי מאשים כי בנו מחמד נפצע בדצמבר מפגיעת קליע גומי בראשו במהלך עימותים שפרצו בכפר נבי צאלח (דצמבר 2017) וכי רופאיו נאלצו לקטוע חלק מגולגולתו כדי להוציא את הקליע. ניתוח נוסף נקבע לחודש מרץ, במהלכו ישוחזר חלק הגולגולת שהוסר.

דו"ח בית החולים ברמאללה
דו"ח בית החולים ברמאללה

מחמד אלתמימי בן ה-15 בן דודה של העצורה, הנערה הפלסטינית עהד תמימי, נעצר אתמול (שני)  לפנות בוקר על ידי כוחות צה"ל, שב"כ, מג"ב והמשטרה במסגרת מבצע מעצרים בכפר נבי סאלח.
לפי צה"ל, הוא נבדק עוד בשטח על ידי רופא ונמצא כשיר למעצר, חרף מצב פציעתו. עוד נמסר כי הוא שוחרר בתום חקירה שעסקה בחשד ליידוי אבנים והפרות סדר וכי במהלכה הודה כי נפגע מנפילה על כידון אופניו ולא מירי קליע גומי כפי שנטען. שמונה בני אדם נוספים נעצרו במבצע, כולם חשודים במעורבות בהפרות סדר ובפעילות טרור עממי. מדובר צה"ל נמסר כי הדיווחים נבדקים. בתוך כך ביצעו כוחות צה"ל בחטיבה המרחבית בנימין סריקות למציאת אמצעי לחימה במרחב הכפר עין יברוד, ושם תפסו שני כלי נשק. 16 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

מעצרו של הנער עורר סערה כעס רב בקרב הפלסטינים ותמיהה קשה בקרב הציבור בישראל, אור לעובדה כי הנער עומד לפני ניתוח המיועד לחודש מרץ.
בתגובה להודעת האלוף לפיה מחמד אלתמימי הודה בחקירה שנפצע בתאונת אופניים הגיב בטוויטר יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה: ‏"אז עכשיו הצבא מפיץ שקר מתועב כאילו מחמד תמימי נפצע בתאונת אופניים, לירי במחמד היו מספר עדים הוא הובהל משם לבית חולים לניתוח – קליע הוצא מראשו(!) הטיפול מתועד בדוחות רפואיים וצילומים. ואם הצבא הצליח שוב להוציא מקטין הודאה בדבר שלא קרה במציאות זה רק עדות נוספת לאכזריות של הכיבוש".


ח"כ דב חנין מסר בתגובה כי "‏
‎‎לפציעתו של מוחמד היו עדים רבים, פלסטינים וישראלים, הוא נותח בבית חולים וקליע הוצא מהראש שלו, הכל מגובה בדוחות רפואים וצילומים, והוא קטין שלא היה צריך לעבור במצבו שום חקירה."

משפחת תמימי דחתה הלילה (שלישי) את כל טענות האלוף ומסרה: מכיוון שנראה שהניסיון להכפיש את שמנו מעביר את ישראל על דעתה. מה שהתחיל עם נסיון מופרך לטעון שאנחנו כלל לא משפחה אמתית,  עובר עכשיו להכחשת המציאות המתועדת. מחמד בן ה-15 נורה בכדור מצופה גומי אל מול עדי ראיה והכדור הוצא מראשו בניתוח. אלו עובדות. פולי מרדכי וממשלת ישראל הוכיחו היום רק דבר אחד – אין שפל אליו לא יגיעו בניסיון לפגוע במאבקנו הצודק לחירות ולסיום הכיבוש".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן