Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 25 במרץ 2018 (מהדורת הלילה)

כותרות המהדורה     תיק 4000: מחר תחקר משפחת נתניהו בתיק בזק (פוליטי)     הסלמה בגבול הצפון? דיווח ערבי: ישראל תקפה מוצב חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון, הארגון השיעי מכחיש, בישראל מסרבים להתייחס (בטחוני)     הסלמה בדרום?: אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה ורק לאחר ירי כיפת ברזל התברר כי לא נורו רקטות מעזה אלא החמאס תרגל בתוך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    תיק 4000: מחר תחקר משפחת נתניהו בתיק בזק (פוליטי)

    הסלמה בגבול הצפון? דיווח ערבי: ישראל תקפה מוצב חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון, הארגון השיעי מכחיש, בישראל מסרבים להתייחס (בטחוני)

    הסלמה בדרום?: אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה ורק לאחר ירי כיפת ברזל התברר כי לא נורו רקטות מעזה אלא החמאס תרגל בתוך הרצועה (בטחוני)

    בצל המתיחות עם ישראל: חמאס פתח בתמרון ענק ברצועת עזה (בטחוני)

    הרשות הפלסטינית לישראל: נפסיק לשלם משכורות בעזה (מדיני)

    יוסגר לספרד? נשיא קטלוניה המודח, קרלס פוג'דמון, נעצר בגרמניה (חוץ)

פוליטי

תיק 4000: מחר תחקר משפחת נתניהו בתיק בזק

ראש הממשלה ייחקר מחר בשעות הבוקר על פרשת בזק בפעם השנייה.* במקביל ייחקרו על שיבוש הליכי משפט רעייתו שרה ובנו יאיר. החשד הוא שהשניים תיאמו עם עד המדינה ניר חפץ כיצד להעלים התכתבויות ושיחות ביניהם בפרשה. * ייתכן אף עימות בין אשת ראש הממשלה לחפץ

– ביחידת להב 433 יוקם חדר פיקוד מיוחד לניהול החקירות המשולבת של בני הזוג נתניהו, והחשודים העיקריים בתיק שיערכו במקביל.

– החוקרים מתכוונים לאמת את ראש הממשלה עם עדותו של עד המדינה השני בפרשת בזק, שמסר פרטים על מעורבותם של בני המשפחה בדרישות לקבלת סיקור אוהד ב"וואלה"

– נתניהו יטען כי פעל לפי הסכם ניגוד העניינים, ופילבר שינה את עדותו אחרי שנעצר

    רשמית: ברקת הודיע: אתמודד על מקום בליכוד ולא על ראשות העיר ירושלים * ראש העיר ירושלים ניר ברקת הודיע היום כדי לא יתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר, והכריז על התמודדותו לרשימה של תנועת הליכוד לבחירות הקרובות. * ברקת הגיע הבוקר ללשכת רה"מ כדי לעדכן אותו בתוכניותיו * ברקת: "לחשתי לנתניהו כי באתי לחזק אותו בתקופה לא פשוטה" * מאז הצטרפותו לשורות הליכוד קיים ברקת מפקד גדול לתנועה, וצירף אליה יותר מ-10,000 מצטרפים חדשים.

בטחוני

הסלמה בגבול הצפון? דיווח ערבי: ישראל תקפה מוצב חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון, הארגון השיעי מכחיש, בישראל מסרבים להתייחס

לפי דיווחים ערביים ישראל תקפה עמדות של הארגון באזור בעל באכ כאשר פיצוץ נשמע במזרח לבנון סמוך לגבול עם סוריה, במקביל דיווחו מספר כלי תקשורת בלבנון כי מדובר במתקפה ישראלית. * בארגון הטרור מכחישים כי הותקפה עמדה שלהם סמוך לגבול עם סוריה. גם צבא אסד מכחיש: "לא היו תקיפות ציוניות על מטרות של חיזבאללה או שלנו באזור הגבול". * התקרית מגיעה לאחר שמכון מחקר אמריקאי דיווח על כור הגרעיני סורי הנבנה בגבול לבנון סוריה, ימים לאחר שנחשף כי ישראל היא זו שתקפה את הכור הגרעיני בסוריה, כשבשעתו סוריה הכחישה וישראל שמרה על עמימות.

בצל המתיחות עם ישראל: חמאס פתח בתמרון ענק ברצועת עזה

ברצועת עזה נפתח היום תרגיל צבאי של הזרוע הצבאית של חמאס, שיימשך עד מחר בבוקר, מאות מאנשי הזרוע הצבאית של הארגון נפרסו בשטח, ומשרד הפנים המקומי הזהיר את התושבים כי יישמעו קולות ירי ופיצוצים ביומיים הקרובים. * לפי דיווחים פלסטיניים לפחות טיל אחד שוגר לעבר הים, וכלי טיס זעירים הוטסו בשמי הרצועה. בין היתר, השתמשו אנשי חמאס בדגם טנק מרכבה של צה"ל. * זו הפעם הראשונה שהארגון מודיע באופן גלוי על תרגיל צבאי שהוא מקיים ברצועה

    הסלמה בדרום?: אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה * האזעקות נשמעו בעיר שדרות, במועצות האזורית חוף אשקלון ושער הנגב. מערכת כיפת ברזל הופעלה. התושבים מדווחים על הדי פיצוצים * משרד הפנים של חמאס בעזה: קולות הנפץ שנשמעים בגבול עם ישראל – מקורם באימונים של הזרוע הצבאית – דובר צה"ל:  לא נורו רקטות לעבר ישראל. כיפת ברזל הופעלה בגלל ירי בעזה

    בשל המשבר בעזה: שרי הקבינט הציעו להאריך את כהונת המתפ״ש כשליברמן לא נכח בישיבה

    הערכה בצה"ל: ארבעת הפלסטינים שחדרו אתמול לשטח ישראל באזור כיסופים מקושרים לחמאס

    צעדת השיבה: בחמאס מדגישים שהם עומדים מאחורי משתתפי "צעדת השיבה" המתוכננת. מארגני הצעדה עדיין לא החליטו מתי היא תתקיים, והאם יצעדו לכיוון ישראל * מקור בעזה: סוללת העפר שהדחפורים מקימים במזרח הרצועה במרחק 1,000-700 מטר מגדר המערכת נועדה לסמן את קו האוהלים שיוצבו ממערב לה במסגרת קמפיין צעדת השיבה הגדולה. לטענתו אנשי מנגנון הביטחון הלאומי של חמאס יתפרסו במקום כדי להבטיח שמירה על הסדר

מדיני

הרשות הפלסטינית לישראל: נפסיק לשלם משכורות בעזה

חוסיין א-שייח, מבכירי הרשות התקשר לכחלון והודיע לו שהרש״פ תפסיק לשלם משכורות לעזה מ1/4/18. כחלון הבהיר לו שישראל לא תסכים שהמאבק הפנימי בין בפתח לחמאס יתפוצץ על ישראל והזהיר מפני צעדים חד צדדים שיביאו להתלקחות. (החדשות)

בתמיכת הודו ופולין: האיגוד הבין פרלמנטרי אימץ סעיף חירום נגד העבר השגרירות האמריקנית והקיצוץ באונר"א

האיגוד הבין פרלמנטרי אימץ סעיף חירום שהגישו הפלסטינים נגד ישראל וארה"ב; פולין והודו תמכו. הסעיף מגנה את כוונות ארה"ב להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים ולקצץ בתקציב אונר"א (חדשות10)

    נתניהו משבח חקיקה בארה"ב נגד משכורות למחבלים, אך בישראל מהלך דומה מקרטע * ראש הממשלה בירך בחום את אישור החוק האמריקאי לקיצוץ בתשלומי הסיוע לרשות כל עוד היא מעבירה כסף לטרוריסטים. אולם הצעות דומות מתעכבות בישראל בשל רצון להותיר לשרים את הגמישות להעביר את הכסף (הארץ)

    המטה ללוחמה בטרור: הנסיעה לסעודיה ואיראן אסורות על פי חוק * אזהרות המסע של המטה ללוחמה בטרור לקראת חג הפסח: המדינות האסורות בביקור ע"פ חוק הן איראן, לבנון, סוריה, עיראק, סעודיה ותימן. בין המדינות שלא מומלץ להיכנס לשטחן; הודו, מרוקו, הפיליפינים, טורקיה, מצרים וחצי האי-סיני. המטה מזהיר מהתגברות פעולות מפגעים בודדים בהשראת דאעש ואל קאעידה

חוץ

יוסגר לספרד? נשיא קטלוניה המודח, קרלס פוג'דמון, נעצר בגרמניה

בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציא בית משפט במדריד נגד פוג'דמון בחשד ל"מרד" בעקבות מעורבותו במשאל העם באוקטובר, הוא נעצר בגרמניה בדרכו חזרה לבלגיה מביקור בפינלנד, משם נמלט רגע לפני שהרשויות הפיניות ניסו לעצור אותו. * בסוף השבוע טען פרקליטו כי פוג'דמון יסגיר את עצמו בפינלנד, אך לבסוף התברר כי הוא יצא מהמדינה. * אנשי ביון ספרדים עקבו אחריו, לאחר שהמדינה הוציאה נגדו צו מעצר. * אם יישפט בספרד הוא צפוי לרצות 30 שנה * פוג'דמון מצא בבלגיה מקלט מאז הכריז על עצמאות קטלוניה ונאלץ להימלט מספרד.

– דיווח בעיתונות הגרמנית: פוג'דמון שוקל להגיש לשלטונות גרמניה בקשת מקלט מפני הסגרה לספרד

– לאחר מעצר פוג'דמון: משטרת סקוטלנד ביקשה מחברת פרלמנט קטלנית שנמצאת בשטחה, ומלמדת באוניברסיטה במדינה, להסגיר את עצמה

– ברצלונה: עימותים בין מפגינים לכוחות משטרה בעקבות מעצרו של קרלס פוג'דמון בגרמניה

    הסכם הגרעין: נשיא איראן רוחאני: "ב-14 החודשים האחרונים (מאז הנשיא טראמפ נכנס לתפקידו) האמריקנים השקיעו מאמצים נרחבים לערער ולסיים את הסכם הגרעין – אך ללא הועיל"

    אפגניסטן: שני מחבלים מתאבדים התפוצצו ליד מסגד שיעי בעיר חראט שבמערב המדינה. אדם אחד נהרג, ולפחות שבעה נפצעו

    ארה"ב: חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות: טראמפ מנסה לגייס עו"ד נוספים לצוות המייצג אותו. לאחר שצייץ מוקדם יותר כי "כל אחד היה רוצה לייצגו", שניים מהמועמדים המובילים לא יצטרפו לצוותו

    מולדובה: געגועים לרומניה: עשרת אלפים איש הפגינו במולדובה למען איחוד * ביום השנה המאה לצירופה של המדינה הקטנה לרומניה הגדולה, התקבצו אלפי מפגינים בבירה קישינב, בהם גם נשיא רומניה לשעבר. למהלך אין סיכוי רב, אך הוא חושף את הקרע בין המחנה הפרו-אירופי לבין המחנה הפרו-רוסי (וואלה)

    מצרים: חוסלו 6 חמושים האחראים לפיגוע באלכסנדריה

    – עשרות מיליוני מצרים ילכו החל ממחר לקלפיות, כדי לבחור נשיא, כשהתוצאה ידועה מראש.

    דרום קוריאה: משמר החופים מדווח על נסיונות הצלה של 192 בני אדם ממעבורת שהתנגשה בסלע, בסמוך לחופה הדרום מערבי של המדינה

    רוסיה: לפחות שבעה בני אדם נהרגו ו-32 נפצעו בשריפה שפרצה בסופר מרקט בסיביר

חדשות

התוכנית של נתניהו: המידע הרפואי שלנו ייפתח לשימוש יזמים – בחינם

הממשלה מקדמת תכנית "בריאות דיגיטלית" שתאפשר לחוקרים וחברות עסקיות להשתמש בנתונים רפואיים של מיליוני מבוטחים בקופות החולים * לא יידרש אישור לשימוש בנתונים שאינם מזוהים לפי אדם (הארץ)

    C, כך נחשף בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בכנסת. רוב הגניבות משמשות להשקיית אדמות חקלאיות ולא לצריכה אישית (כאן)

נדל"ן

    שר האוצר כחלון התייחס בוועידת ידיעות אחרונות למשבר הדיור: "לא צפויות עליות מחירים בעתיד הקרוב. אחת הסיבות למשבר היה חוסר תכנון, עכשיו המצב שונה לגמרי. יהיו לנו תשובות גם לביקושים בעתיד"

כלכלה

ישראל לארה"ב: החריגי אותנו מגזירות המס על יבוא המתכות

האגף לסחר חוץ במשרד הכלכלה פנה למשרד הסחר האמריקאי בעקבות בקשות של תעשיינים ישראלים * בשבוע שעבר הודיע נציב הסחר האמריקאי כי מדינות האיחוד האירופי וכמה מדינות נוספות יקבלו פטור מהמכסים על יבוא אלומיניום ופלדה (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן