Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 16 באפריל 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     השר אלקין בחן עם חברי קואליציה אם יוכל לכהן כראש העיר ירושלים במקביל לתפקיד שר (פוליטי)     ברקע קידום פסקת ההתגברות: נתניהו נפגש עם נשיא העליון לשעבר ברק; בהמשך יפגש עם נשיאת העליון חיות (פוליטי)     עפיפוני התבערה | פלסטינים הפריחו עפיפונים מחוברים לבקבוקי תבערה מעזה לעבר שטח ישראל; הקיץ בפתח (בטחוני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    השר אלקין בחן עם חברי קואליציה אם יוכל לכהן כראש העיר ירושלים במקביל לתפקיד שר (פוליטי)

    ברקע קידום פסקת ההתגברות: נתניהו נפגש עם נשיא העליון לשעבר ברק; בהמשך יפגש עם נשיאת העליון חיות (פוליטי)

    עפיפוני התבערה | פלסטינים הפריחו עפיפונים מחוברים לבקבוקי תבערה מעזה לעבר שטח ישראל; הקיץ בפתח (בטחוני)

    מקרון: "שכנעתי את טראמפ להגביל את התקיפות ליעדי נשקים כימיים בלבד; מעולם לא הכרזנו מלחמה נגד משטר אסד" (חוץ)

    יועץ של משרד ההגנה הרוסי: "התגובה הרוסית הטובה ביותר – שליחת נשק לאסד" (חוץ)

    ארה"ב: "יוטלו סנקציות חדשות על רוסיה בשל תמיכתה באסד" (חוץ)

    ראש ה-FBI לשעבר שפוטר: בהחלט יש הוכחות שטראמפ שיבש את החקירה בענין רוסיה (חוץ)

    משבר מבקשי המקלט: השליח המיוחד לאוגנדה חזר לישראל; מו"מ עם מדינות נוספות (חדשות)

    צעקה הנערה ואין מושיע לה? נסיון לגייס בת ישראל בכפייה; התפרעויות המשטרה כלפי המוחים נגד המעצר, לראשונה הושלכו רימונים במטרה לפגוע במוחים (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: נאה. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר. הלילה: מעונן חלקית. לאורך החוף וצפון מערב הנגב ייתכנו הגבלות ראות עקב אד.

    שלישי: בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול עלייה בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל עד שרבי.

    רביעי: תחול עלייה נוספת בטמפרטורות ויעשה שרבי ברוב אזורי הארץ.

    חמישי: תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ועלייה בלחות, בעיקר בחוף ובשפלה. בפנים הארץ ובהרים יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי.

ערב יום העצמאות

כבכל שנה, יצעדו חיילי משמר הכנסת בטקס המשואות בהר הרצל. חיילי משמר הכנסת מצטרפים לדגלנים בתרגיל שבו ייצרו את צורת המנורה. בטקס הדלקת המשואות במוצאי יום הזיכרון ותחילת אירועי יום העצמאות ה 70 – יצעדו  33 אנשי משמר הכנסת כשבראשם קצין המשמר רפ"ק שמואל צברי, שיוביל את הצועדים בפעם השתיים עשרה. צברי, המשמש כמפקד יחידת "עוז – המחלקה לאבטחת אישים", חוגג את יום הולדתו באופן סמלי, ב-ה' באייר יום העצמאות.

אחרון הצועדים יהיה רס"ר המשמר, רנ"ג יוסף שבת, שצועד בטקס זה כבר 39 שנים. אנשי המשמר מתרגלים את הצעידה בשלושת השבועות האחרונים והם חלק מרכזי בו שכן הם פותחים את הטקס בעת קבלת יו"ר הכנסת.

השנה ישתתפו בטקס 33 אנשי משמר הכנסת. 26 אנשי משמר ו- 7 נשות משמר הכנסת.

חדשות
לפני זמן קצר, הוזעקו שוטרים לבית וגן בעקבות דיווח שהתקבל, לפיו פעוטה נעולה ברכב חונה.

שוטרים מתחנת מוריה שהגיעו למקום תוך זמן קצר, איתרו את הרכב ובו הפעוטה כשהיא בוכיה ותוך מספר שניות חילצו אותה מהרכב. הפעוטה לא נזקקה לטיפול רפואי.במהלך חילוצה, אחד השוטרים נפצע קל בידו וטופל במקום ע"י מד"א.במקביל הצליחו השוטרים לאתר את אביה של הפעוטה שמיהר להגיע למקום. האב עוכב לחקירה בתחנת מוריה.

מהמות ובריונות חרדים – נעצר צעירה שחזרה בתשובה בחודשים האחרונים ונעצרה אתמול בשעות אחר הצהריים בלשכת הגיוס בירושלים, עת הגיע לסדר את הפטור מגיוס, אך סורבה, נתן את האות לפתיחת מהומות של חרדים בבירה. חמיש שוטרים נפצעו קל ומספר חרדים נעצרו. המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות כולל רימוני הלם ומכת"זיות. הצעירה תובא היום בפני בית דין צבאי.  

משבר מבקשי המקלט: השליח המיוחד לאוגנדה חזר לישראל; מו"מ עם מדינות נוספות

לאחר שמבקשי המקלט שוחררו ממתקן סהרונים בהוראת היועמ"ש, הבכיר לשעבר בשב"כ שמנהל את המו"מ עם המדינה האפריקנית על קליטת המגורשים ישוב לאחר 11 ימים. * גורמים מדיניים העריכו כי חזרתו של השליח לארץ מאותתת על קשיים נוספים ומהותיים בגיבוש ההסכם (וואלה)

– דיווח: ישראל מנהלת מגעים עם מדינות נוספות באפריקה בניסיון שייקלטו מבקשי מקלט. לדברי מקורות אחת המדינות שהועלו על הפרק היא זמביה, אך לכך לא התקבל אישור ואימות (כאן)

    פרשת המסרונים: השופטת הורשעה; עונשה טרם נקבע * במסגרת הסדר ולאחר שהודתה, הרשיע בית הדין המשמעתי את השופטת שהתכתבה עם חוקר הרשות לניירות ערך לגבי ימי המעצר של החשודים בפרשה 4000 בהפרת כללי האתיקה בפרשת המסרונים: "ניהלה התכתבויות שלא ראוי היה לקיימן". * התביעה מבקשת השעייה לשנה ולאחר מכן כהונה כשופטת אזרחית בלבד

פוליטי

השר אלקין בחן עם חברי קואליציה אם יוכל לכהן כראש העיר ירושלים במקביל לתפקיד שר

השר המחזיק בתיק ירושלים והוזכר כמועמד אפשרי לראשות העירייה פנה לכמה מראשי מפלגות בקואליציה כדי לבחון את שינוי החוק. לדברי בכירים בקואליציה לא מדובר ב"תנאי הכרחי" מבחינתו והוא יסכים לוותר על השינוי "בכפוף לשיקולים נוספים" (וואלה)

פסקת ההתגברות: היום יוקם צוות שרים לדון בצמצום כוחו של בג"ץ

לאחר שנתניהו הודיע כי הוא תומך בפסקת ההתגברות במודל הבריטי המונע כל פסילת חוק ע"י בג"ץ נראה כי הפתרון המוצע כעת הוא תיקון לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. ההצעה תכלול ביטול חוק רק ברוב של 6 מתוך 9 שופטים, בניגוד להיום שדי ברוב רגיל, וכן החוק יוכל להיחקק שוב ברוב של 70 חברי כנסת למשך 5 שנים * בצוות שיוקם היום יכללו שר האוצר, וכן משפטנים. ורק לאחר שתתכנס לראשונה יוברר המתווה לחוק

ברקע קידום פסקת ההתגברות: נתניהו נפגש עם נשיא העליון לשעבר ברק; בהמשך יפגש עם נשיאת העליון חיות

בעוד המערכת הפוליטית כולה סוערת סביב פסקת ההתגברות, החוק שיגביל את יכולתו של בג"ץ להתערב בחוקי הכנסת, פנה רה"מ לגורם מפתיע לייעוץ והדרכה. אתמול נפגש נתניהו עם נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר, אהרן ברק, והבהיר לו כי הוא נשאר מחויב למערכת המשפט. נתניהו אמר בפגישה כי "הגיע הזמן להסדיר מחדש את מערכת היחסים בין הרשות השופטת למחוקקת", כך דווח ב'החדשות'. לפי הדיווח בחדשות 'כאן', בקרוב צפוי להיפגש נתניהו עם נשיאת העליון חיות לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אמר כי נתניהו לא יכול לדון בעניין מבלי לשמוע את עמדת נשיאת העליון.

    אלקין: "אחרי פסקת ההתגברות נרצה לשנות את שיטת בחירת השופטים" * השר לענייני ירושלים התייחס לסוגיית פסקת ההתגברות על בג"ץ וטען: "כל מי שטוען שאנו מציפים את נושא פסקת ההתגברות כי אנחנו רוצים בחירות – טועה" (מעריב)

    המשטרה תמליץ – כתב אישום נגד ח"כ ביטן * בשבועות הקרובים תעביר המשטרה את המלצותיה לפרקליטות, לפיהן יו"ר הקואליציה לשעבר חשוד שלקח שוחד במאות אלפי שקלים. * עורך דינו: "דבקים בחפותו" (חדשות10)

בטחוני

אתמול, סמוך לישוב איתמר שבשומרון כמה צעירים החלו ליידות אבנים לעבר כוחות צה"ל וכוחות מג"ב שפעלו במקום.

3 צעירים (קטין ו-2 בגירים), נעצרו במקום על ידי הכוחות בשטח והובאו לחקירה במשטרה.

השלושה נחקרו בחשד לתקיפת עובד ציבור והפרעה לעובד ציבור במילוי תפקידו והובאו לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה. בדיון שהתקיים בבימ"ש מעצרו של הקטין הוארך עד מחר.לעניין שני חשודים נוספים, הורה כבוד השופט לשחררם בתנאים מגביליםונעתר לבקשת המשטרה לעיכוב ביצוע שחרור עד מחר לצורך הגשת ערר על ההחלטה בבימ"ש המחוזי

עפיפוני התבערה | פלסטינים הפריחו עפיפונים מחוברים לבקבוקי תבערה מעזה לעבר שטח ישראל; הקיץ בפתח

ברקע ההפגנות החוזרות של הפלסטינים באזור הגבול בדרום, ועם סיכול מנהרות הטרור, נראה כי הפלסטינאים מנסים כלי נשק חדש. בימים האחרונים נמצאו ארבעה עפיפונים ליד אזורי שריפות בקרבת גדר המערכת, ואחד מהם נפל בשטח הרצועה. * לעפיפונים מוצמד בקבוק תבערה כדי להבעיר אש בשטח ישראל.

    איראן: נגיב באופן הולם ובזמן המתאים לתקיפה הישראלי בסוריה * דובר משרד החוץ האיראני הגיב על התקיפה בבסיס חיל האוויר הסורי שיוחסה לישראל: "נגיב באופן הולם ובזמן המתאים". הוא הוסיף כי "המתקפה המשולבת של ארה"ב, בריטניה וצרפת לא תשפיע על המדיניות האזורית והבינלאומית של איראן"

מדיני

שגריר אוסטריה הוזמן לדיון בחרם על מפלגת הימין הקיצוני במדינה; משרד החוץ מתנגד

צפוי השגריר האוסטרי להגיע לדיון בוועדת החו"ב בנושא החרמת מפלגת החירות האוסטרית, שמבקריה סבורים כי מעולם לא התנערה משורשיה האנטישמיים. אך משרד החוץ מתנגד להזמנה. לפי המשרד, הסיבה היא הימנעות מפגיעה ביחסים הרגישים עם אוסטריה * יו"ר הוועדה אבי דיכטר: "העובדה שמשרד החוץ אינו שש להזמין מטעמו את השגריר לדיון, אינה אמורה למנוע מכל חבר כנסת אחר שיחליט להזמינו, לעשות זאת או למנוע בעדו מלהיכנס"

    לראשונה מאז משבר המגנומטרים: שגריר ישראל נחת בירדן

    מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז החליט לתת לפסגת הליגה הערבית את השם "פסגת ירושלים" ולתרום 150 מליון דולר לתמיכה בהקדשים האיסלאמים בירושלים ו-50 מיליון דולר לאונר"א * אבו מאזן מחה כפיים

חוץ

מקרון: "שכנעתי את טראמפ להגביל את התקיפות ליעדי נשקים כימיים בלבד; מעולם לא הכרזנו מלחמה נגד משטר אסד"

שלשה ימים לאחר התקיפה בסוריה אמר נשיא צרפת כי שוחח עם נשיא ארה"ב לפני התקיפה בסוריה בשיתוף בריטניה. מקרון: "שכנעתי את טראמפ להגביל את התקיפות ליעדי נשקים כימיים בלבד למרות ההיסחפות התקשורתית בנושא; הצלחנו מבחינה צבאית, אך מעולם לא הכרזנו מלחמה נגד משטר אסד * לדבריו הוא אף שכנע את טראמפ להשאיר את כוחותיו בסוריה אך דוברת הבית הלבן הגיבה שהנשיא "נחוש להחזיר את החיילים האמריקאים הביתה" * מוקדם יותר הבהירה השגרירה באו"ם היילי כי ארצה לא "תסיג את כוחותיה עד שמטרותיה יושגו"

דיווח: האמריקנים סירבו לקיים בחודש האחרון מפגש עם נציגים סורים

דיווח בעיתון "אל אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה: בשנה האחרונה נערכו 3 פגישות בענייני ביטחון בין נציגים אמריקנים לסורים, לבקשת האמריקנים. בחודש שעבר הממשל האמריקני ביקש לקיים פגישה נוספת אך סוריה סירבה בטענה כי הדיונים הם בזבוז זמן

– השגרירה האמריקנית לאו"ם: אסד אינו ראוי לשיחות עם ארה"ב. הממשל הסורי מתנהג בברוטאליות לעמו והורס את ארצו

– שרת החוץ של האיחוד האירופי: "מקווים שרוסיה ואיראן ישפיעו על דמשק כדי להגיע למו"מ רציני"

יועץ של משרד ההגנה הרוסי: "התגובה הרוסית הטובה ביותר – שליחת נשק לאסד"

הבכיר הרוסי העריך כי "אסד ימשיך להתקדם למובלעות המורדים, ובקרוב הוא ישלוט בכל סוריה". (מעריב)

ארה"ב: "יוטלו סנקציות חדשות על רוסיה בשל תמיכתה באסד"

הבית הלבן צפוי להודיע היום על סבב סנקציות נוסף נגד רוסיה, בפעם השלישית בארבעת השבועות האחרונים * שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הודיעה כי הסנקציות יוטלו בשל תמיכתה של רוסיה במשטר אסד בסוריה. "הצעדים יינקטו נגד חברות שמתעסקות בציוד הקשור לאסד ולנשק כימי"

– סגן שר החוץ הרוסי: רוסיה תאמץ בהקדם חקיקה נגד הסנקציות האמריקניות, וושינגטון מפגינה תוקפנות כלכלית

    – משלחת איראנית תגיע מחר לדמשק במטרה לעקוב אחר השלכות תקיפת המערב בסוריה. מקור פרלמנטרי איראני אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי בראש המשלחת יעמוד עלא א-דין ברוג'ורדי

    – שתי ספינות רוסיות, הנושאות רכבים צבאיים, נצפו במסלול לכיוון סוריה, זאת לאחר התקיפה האמריקנית של אתרי הנשק הכימי במדינה, כך ע"פ הדיווח בדיילי מייל.

    – סגן שר החוץ הרוסי: כל הנשק הכימי של סוריה הושמד ב-2013

    – אלפים הפגינו בכמה ערים בעיראק, במחאה על המתקפה של מעצמות המערב על סוריה. המפגינים שרפו דגלי ארה"ב וצעקו "הפסיקו להרוס את סוריה כפי שהרסתם את עיראק"

    – פוטין לרוחאני: תקיפה נוספת בסוריה תגרום לכאוס במערכת הבינלאומית * נשיאי רוסיה ואיראן שוחחו ביניהם בעקבות הפעולה של מדינות המערב נגד תכנית הנשק הכימית של אסד, ואמרו כי זו תפגע בסיכויים להגיע להסדר פוליטי במדינה

    – נסראללה: "מי שחושב שהמצב בסוריה ישתנה לטובת ארה"ב או ישראל – משלה את עצמו" * בנאום ראשון בביירות לאחר תקיפת מעצמות המערב, המעיט מזכ"ל חיזבאללה בהשפעת המתקפה על "הלובי הציוני באמריקה לחץ על ההנהגה לבצע התקפה קשה ביותר על סוריה, אך בפועל נראה כי ההפצצה שבוצעה הייתה מוגבלת" – "הגורמים בארה"ב יודעים שמתקפה גדולה תביא להבערת האזור"

ראש ה-FBI לשעבר שפוטר: בהחלט יש הוכחות שטראמפ שיבש את החקירה בענין רוסיה

לאחר שקטעים מספרו החדש התפרסמו בארצות הברית, ג'יימס קומי העניק ראיון לרשת ABC ואמר כי "בהחלט יש הוכחות" שטראמפ שיבש את החקירה בעניין רוסיה. לטענת קומי, שהודח על ידי טראמפ, הנשיא פעל שלא כדין כשביקש ממנו לסיים את החקירה נגד יועצו לשעבר פלין. * יצוין כי האשמה בשיבוש הליכי חקירה עלולה להוות עילה להדחה

    שרי החוץ של האיחוד האירופי יערכו היום את פגישתם החודשית; צפויים לדון ברוסיה, סוריה, איראן ומערב הבלקן

    שרת החוץ של האיחוד האירופי: "אנחנו חוזרים ותומכים בהסכם עם איראן, 12 למאי זה הדד ליין להסכם, מקווים שכולם יתמכו בו. לא יהיו שינויים בקשר לסנקציות חדשות על איראן"

    איראן מותחת ביקורת על הודעת הסיכום של הליגה הערבית שבה התבקשה טהראן לחדול מהתערבותה בעניינים הפנימיים של שכנותיה הערביות, להסיג מהן את המילציות שלה ולהפסיק את התמיכה בארגוני הטרור

    טראמפ יארח בסוף החודש את נשיא ניגריה, השניים ידונו במלחמה בטרור של ארגון בוקו הארם בניגריה ובקידום אינטרסים משותפים לשתי המדינות ורפורמות כלכליות בניגריה

    ארה"ב: בשל חיסיון עו"ד-לקוח: עו"ד של טראמפ ביקש שלא לבחון את חפציו שהוחרמו

    ·- לפחות 75 אלף בתים מנותקים מחשמל בעקבות סופות שלגים * הסופה שהתחוללה באזור מינסוטה וגבתה את חייהם של שלושה בני אדם, נעה דרומה ופוגעת בתשתיות מקומיות

    – על רקע חקירת הקר הרוסי: קמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב מגייס כסף בקצב חסר תקדים * קמפיין הבחירות של טראמפ גייס יותר מ-10 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, ודיווח על תשלום של 830 אלף דולר על ייעוץ משפטי * גיוס כסף לבחירה מחדש, בשלב מוקדם בכהונה ובאופן אגרסיבי כפי שטראמפ עשה, הוא צעד יוצא דופן עבור נשיא מכהן. הנשיא לשעבר ברק אובמה היה בתפקיד שנתיים לפני שקיים את גיוס הכספים הראשון לבחירתו מחדש. הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש גייס 268,423 אלף דולר בשנתיים הראשונות שלו בתפקיד. (בלומברג)

    מאלי: חייל או"ם נהרג ו-7 חיילים צרפתים נפצעו בפיגועים

    סוריה: לפחות שמונה בני אדם נהרגו בסוריה בהפגזה של המשטר על כפרים באיזור חומס

צרכנות

    תשכחו מגבינה בשנקל: תנובה וטרה מצמצמים את המבצעים ומפנים את הכסף לצורך הגדלת תקציבי הפרסום * מחירי מוצרי החלב עולים: המחלבות הגדולות החליטו לצמצם את מספר ועומק המבצעים שהן מעניקות על מוצריהן. את הכסף שנחסך להן מכך הן מפנות לעבר הגדלת תקציבי הפרסום והשקת מוצרי פרימיום עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה (דה מרקר)

נדל"ן

    הלמ"ס: מחירי הדירות במגמת ירידה * מגמה ברורה של ירידה בעלויות הנדל"ן. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדובר בחודש חמישי ברציפות ללא עלייה במחירים. בינואר ופברואר ירדו המחירים ב-0.2% בממוצע. הסיבות: תוכנית מחיר למשתכן ומספר העסקאות בשוק

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן