Skip to content

"משפחת סופר על 2": סרט חמוד, אבל מיושן

הסרט החדש של חברת פיקסאר הוא כייפי, מצחיק ומתוק, אולם מרגיש עלילתית מעט מיושן, ביחס לסרטים המונפשים שיצאו בשנים האחרונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"משפחת סופר על 2" הוא סרט ההמשך המיוחל של דיסני-פיקסאר, לאחר "משפחת סופר על" – סרט גיבורי העל המונפש שנכתב ובוים על ידי בראד בירד. הסרט החדש מנסה להמשיך מאותו מקום שהסתיים הסרט הראשון בשנת 2004, ועל כן "משפחת סופר על 2" הוא כייפי, מצחיק ומתוק כמו הסרט הראשון, אולם מרגיש עלילתית מעט מיושן ביחס לסרטים המונפשים ולסרטי גיבורי העל שיצאו בשנים האחרונות.

"משפחת סופר על 2": המשפחה לא התקדמה 14 שנה

למרות שההמשכון מגיע 14 שנים לאחר הסרט המקורי, הבמאי חזר לכתוב ולביים את סרט ההמשך, כשבוודאות נדרש מהצופים להשלים / לראות שוב את הסרט הקודם טרם הגעתם לצפות בסרט הנוכחי. מרבית העלילה מתרחשת באותו קו עלילה שהתרחש הסרט "משפחת סופר על" המקורי, תוך שאיבת רעיונות מהסרט הקודם, ובמקביל, הצגת גיבורי-על חדשים: ווייד (סופיה בוש), קרוזהאוזר וכן אלקטריקס (שניהם בקולו של פיל להמאר) – ואלו רק מעט מהמצטרפים החדשים.

חלק גדול מהדינמיקה שהשתררה במשפחת גיבורי העל נראית מעט מיושנת היום. בעוד הסרט "משפחת סופר על 2" מנסה לקחת צעד קדימה ולהנגיש דווקא את הדמויות הנשיות בסרט, הסיפור עדיין נבלע בסטראוטיפים עייפים, ולמעשה לוקח את הסרט שלושה צעדים אחורה. חלק גדול מהסרט בוחן כיצד דמות האם, הלן פאר – נערת הגומי (הולי האנטר) נאבקת ברעים, ואילו האב, בוב פאר –  (קרייג טי. נלסון) נשאר מאחור לטפל במשפחה – כפי שחווינו כבר בלא מעט סרטים.

במהלך הסרט יש לא מעט סצינות הרפתקאות שהצופים ייהנו מהם, וגם ההנפשה של פיקסאר היא משובחת להפליא, תוך מחווה לא קטנה גם לסגנון ההנפשה מהסרט הישן. ישנם גם מספר קטעי פעולה מרגשים שבהם ילדי משפחת פאר: ויולט (שרה ווול), דאש (האק מילנר) והתינוק ג'ק ג'ק, רוצים להפגין עוצמה חזותית משכנעת משלהם, והנפשה זו בהחלט מעניקה להם הזדמנות משעשעת.

בסופו של דבר, "משפחת סופר על 2" מספק לאוהדי הסרט המקורי עוד הרפתקה מרגשת על משפחת גיבורי העל. אולם ביער העצום של סרטי הנפשה או סרטי גיבורי-על שמנפיקה הוליווד בשנים האחרונות, "משפחת סופר על 2" מרגיש מנותק ומיושן מהקהל המודרני. סרט ההמשך מנסה לטפלל יותר מדי סטראוטיפים עייפים כדי שירגיש באמת טרי, ואינו מציע דינמיקה משפחתית חזקה שמשלימה את האפקטים החזותיים המדהימים. זהו סרט קיץ משפחתי מהנה ומשעשע, אם כי אורכו נמתח כמעט שעתיים, ועשוי לעייף קצת את הקטנטנים (חשוב להדגיש שיש גם סצינה מעט מפחידה באמצע הדרך, וגם סרט מקדים משעשע בן 7 דקות). בהתחשב בסך הסרטים שהפיקה פיקסאר בשנים האחרונות, "משפחת סופר על 2" הוא המשכון שמגיע 13 שנים מאוחר מדי.

XXX

___
משפחת סופר על 2 | The Incredibles 2
בימוי: בראד בירד
תסריט: בראד בירד
שחקנים: קרייג טי. נלסון, הולי האנטר, סופיה בוש
מקור: ארצות הברית
שפה: אנגלית
באקרנים בישראל: 14.06.18
הפצה בישראל: מסחרית
זמן: 117 דקות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן