Skip to content

קריאה לשחרר את האקוואריוס לתפקידה

אלפים מתושבי מארסיי יצאו אחרה"צ להפגין בדרישה לספק ל"אקוואריוס" דגל לאומי כדי לאפשר חזרתה אל הים למטרת הצלת פליטית מנתיב הבריחה הקטלני דרך הים התיכון. אחרי ששלטונות מלטה שללו ממנה את זהותה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה- SOS Mediterranean  הוא ארגון אירופאי ששם לעצמו למטרה להציל חייהם שלפליטים שבחרו בנתיב הקטלני ביותר לברוח ממדינות אפריקה השונות לאירופה, דרך הים התיכון. לארגון ארבע מפקדות הממוקמות בברלין, מארסיי, פלרמו וג'נבה.

הצילו את ה- SOS MEDITERANE - צילום: עמית מנדלזון

כדי לבצע את משימתו, שכר הארגון את ספינת האקואריוס, המבצעת את תפקידה נאמנה ומחלצת ומצילה חיי פליטים בים התיכון. מיום כניסתה לפעולה בשנת 2015 הצילה האקואריוס חייהם של למעלה מ- 9000 איש ואישה. שלטונות איטליה ומלטה (כאמור) מונעים את כניסתה לנמליהם ושר הפנים האיטלקי הגדיר אותה כשירות מוניות למהגרים. הארגון עצמו מקושר לארגון הומניטרי צרפתי אחר "רופאים ללא גבולות".

כולנו (כל האנושות) בסירה אחת - צילום: עמית מנדלזון

בימים אלו עוגנת האקואריוס במארסיי, אחרי ששלטונות מלטה שללו מהספינה את דגלה (הלאום שלה אם תרצו) מה שמונע ממנה חוקית לחזור לים לבצע את משימתה. כך שהיא זקוקה ל"לאום" חדש.

לבושים בכתום - צילום: עמית מנדלזון

אלפים מתושבי מארסיי יצאו היום לרחובות כדי להביע סולידריות עם האקוואריוס בפרט, והארגון המפעיל אותה בפרט. מחאה שהתעצמה בין הייתר בגלל התקפה אלימה של ארגון נאו פשיסטי הנקרא בתרגום חופשי לעברית "דור הזהות". המפגינים נתבקשו להתייצב בבגד כתום (צבעהשל האקואריוס). והנמל היישן נצבע אחרה"צ בכתום.

סיקור תקשורתי נרחב - צילום: עמית מנדלזון

המתקפה של הארגון הימני הקיצוני Generation Identitaire על מפקדת פרוייקט ההצלה במארסיי. שבמסגרתה פרצו הנאו פשיסטים למשרדי הארגון והחזיקו בו זמן קצר עד שפונו ונעצרו -על ידי המשטרה, הביאה לנוכחות תקשורתית משמעותית בהפגנה היום והוציאה את השמאל המקומי לרחוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן