Skip to content

"פרשת הרבנים": הנאשמים ביקשו לחכות עד שיחל משפטו של הרב בקשי דורון

השופט דחה את הבקשה: "אינני רואה מקום לדחות בשלב זה את המשך הדיונים ואיני סבור כי הגנתם של הנאשמים תקופח כתוצאה מהמשך הדיון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השופט דחה את הבקשה: "אינני רואה מקום לדחות בשלב זה את המשך הדיונים ואיני סבור כי הגנתם של הנאשמים תקופח כתוצאה מהמשך הדיון"

מאת אבירם זינו

הרב אליהו בקשי דורון (צילום: אתר הרבנות הראשית)

בעקבות ההחלטה של הפרקליטות להעמיד לדין את הרב הראשי לשעבר, הרב אליהו בקשי דורון, סנגורי הנאשמים האחרים בפרשת "תיק הרבנים" ביקשו כי יופסק הדיון בעניינם עד שיוגש בפועל כתב אישום בעניינו של הרב בקשי דורון, "שמא יקבעו קביעות אחרות", כדבריהם. בית המשפט סירב והשופט אמנון כהן מהמחוזי ירושלים קבע, כי אין מקום להפסיק את הדיון בשלב זה.

פרשת תיק הרבנים, שיש המכנים אותה "פרשת לטביה 2", עלתה לדיון ציבורי לאחר שהתברר כי כ- 1,500 מאנשי כוחות הביטחון והמשטרה הוסמכו לרבנות במטרה לקבל תוספת שכר, למרות שלא עמדו לכאורה בקריטריונים להסמכה זו. השוטרים קבלו בעקבות ההסמכה הפיקטיבית מאות מיליוני שקלים כתוספות שכר. כתבי אישום כנגד עשרה מעורבים בפרשה הוגשו בשנת 2007.

השופט ציין, כי בתחילה הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד הרב הראשי לשעבר, "אם כי היו תמיהות וחשדות", אך נוכח הכחשתו במשטרה הוחלט שלא להעמידו לדין בשעתו. רק לאחר מכן, כשזומן להעיד במשפט, הוא שינה את גרסתו והודה כי הוא זה שנתן את ההוראה להעניק תעודות השכלה גבוהה לאנשי כוחות הביטחון וביקש מהרב יצחק אוחנה, אחד הנאשמים בתיק, "להעלים עין". בעקבות אותה עדות זומן הרב דורון לחקירה נוספת, בסופה הוחלט להעמידו לדין.

ביחס לבקשת הסנגורים ציין השופט כי, "אינני רואה מקום לדחות בשלב זה את המשך הדיונים ואיני סבור, כי הגנתם של הנאשמים תקופח כתוצאה מהמשך הדיון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן