Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 23 ביולי, 2019

גירושים 3, בלינגקאט: אמת בעידן הפייק-ניוז, סיבל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:30 גירושים 3 | Divorce 3, ערוץ Yes Edge 

לפרטים נוספים, ראו יום שלישי, 02 ביולי, 2019, בערוץ Yes VOD + ערוץ Hot VOD + סלקום TV

22:00 בלינגקאט: אמת בעידן הפייק-ניוז | Bellingcat: Truth in a Post-Truth World, ערוץ Yes דוקו + ערוץYes VOD

בתקופה שבה ממשלות מפיצות 'פייק ניוז' כדי ליצור בלבול וחוסר וודאות, נהיה קשה יותר ויותר למצוא את האמת. בעוד חברות החדשות הגדולות עדיין בודקות את העובדות באמצעות מקורות מבוססים משלהן, משתמשי אינטרנט מנוסים מגלים שיש דרכים חכמות ומדויקות יותר לעשות זאת בעצמם. הסרט עוקב אחר בלינגקאט – צוות בינלאומי של עיתונאים חוקרים, שמשתמשים בידע שלהם במדיה החברתית, בטכניקות שחזור ובניתוח של סאונד כדי להיכנס לעובייה של הקורה ולנהל מחקר מעמיק בפרשות שונות. למשל, בהתרסקות המטוס המלזי הם עשו זאת בעזרת שימוש ב-Google Earth, צילומי Dashcam ופרופילים בפייסבוק, או במעקב אחר הזוועות בסוריה, על ידי בחינת האותנטיות של סרטי וידאו ואחסונם במאגר מידע עצום עבור תביעות עתידיות אפשריות. בלינגקאט, אותה מוביל אליוט היגינס, עלתה לכותרות שכשחשפה ששני החשודים בניסיון ההתנקשות במרגל הרוסי סרגיי סקריפל הם סוכנים של המודיעין הצבאי הרוסי ואף ביקרו בישראל. בימוי: האנס פול. 88 דקות, הולנד, 2018.

22:00 סיבל | Sibel, ערוץ Yes3

סיבל בת ה-25 חיה עם אביה ואחותה בכפר מבודד בהרי טורקיה, באזור הים השחור. היא אילמת ומתקשרת עם הסביבה דרך שפת שריקות, שהיא חלק מן המסורת העתיקה של המחוז. היא מבודדת, ומבלה את זמנה בציד זאב, שמסתובב באזור ומסעיר את נשות הכפר. במהלך השיטוטים היא פוגשת בפליט פצוע. הוא מאיים ופגיע בו בזמן. והוא הראשון שמביט בה בעיניים אחרות. משחק: דמלה סונמז. בימוי: צ'אלה זנג'ירג'י, גיום ג'ובאנטי. טורקיה, 2018. 


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן