Skip to content

אפילו אופליה

הסופרן ברברה הניגן, זוכת פרס הגראמי, ורינה שיינפלד, הכוהנת של המחול הישראלי, בבכורה עולמית ל"אופליה", בליווי של המוזיקאי והגיטריסט נדב לב  מרכז סוזן דלל, 4.9.2019  רינה שיינפלד – הכוהנת הגדולה של המחול – יצרה ריקוד במיוחד לקולה הייחודי של הסופרן ברברה הניגן. לא רק קולה הזוהר של הניגן היווה השראה לרינה שיינפלד, אלא בעיקר גישתה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסופרן ברברה הניגן, זוכת פרס הגראמי, ורינה שיינפלד, הכוהנת של המחול הישראלי, בבכורה עולמית ל"אופליה", בליווי של המוזיקאי והגיטריסט נדב לב 

מרכז סוזן דלל, 4.9.2019 

רינה שיינפלד – הכוהנת הגדולה של המחול – יצרה ריקוד במיוחד לקולה הייחודי של הסופרן ברברה הניגן. לא רק קולה הזוהר של הניגן היווה השראה לרינה שיינפלד, אלא בעיקר גישתה הייחודית של הניגן למוזיקה מודרנית. השתיים נפגשו בהפקה של האופרה "ברניקי", בבית האופרה של פריז  "פאלה גרנייה", כאשר ברברה הניגן שרה את תפקידה של ברניקי,  המלכה היהודייה, ורינה שיינפלד הופיעה כאשת סודה.

…"בשונה מ'אופליה' של שייקספיר" אומרת רינה שיינפלד, "אופליה שלנו איננה נימפה הצפה על המים ונעלמת בין הפרחים. היא  טווס שמשיל את נוצותיו היפות. מפזרת פרחים סביב גופה על מנת ליצור עולם יותר יפה שקרוב לטבע. היא כמוני בתהליך בו היא משילה  קישוטים … בגילי אני מרגישה שאני משילה כל פעם עוד ועוד את המיותר, משתדלת להגיע להיות עירומה חשופה … אל עצמי".

אופליה היא יצירת מחול על רקע מוזיקה של מבחר מלחינים מודרניים דגולים ובהם לואיג'י נונולוצ'יאנו בריוג'ון קייג',הנס אברמסן, קודווילה לובוס.

בקולה הנדיר שרה ברברה הניגן ומתפקדת כמקהלה יוונית כאשר רנה שיינפלד רוקדת ריקוד סולו ואתה הגיטריסט  נדב לב, שיבצע בין השאר את  הבכיאנוס ברזילרס  של וילה לובוס.

ומעט על זמרת הסופרן והמנצחת ברברה הניגן:

 זמרת הסופרן והמנצחת הקנדית ברברה הניגן (Barbara Hannigan) נחשבת למוזיקאית העומדת בחזית צמרת המוזיקה בעולם. כזמרת ומנצחת היא קנתה לה שם בשל מחויבותה העמוקה למוזיקה בת זמננו וביצעה עד כה מעל ל-85 יצירות בנות זמננו של מלחינים ובהם בולז, אנרי דיטייה (Dutilleux), ליגֶטי, שטוקהאוזן, סלבטורה שִׁיאָרינוֹ (Sciarrino), ג'ראלד בארי (Barry), פסקל דוסאפּין, דין (Bret Dean), ג'ורג' בנג'מין, והנס אבּרהמסן.

האלבום הראשון של הניגן כזמרת ומנצחת, "Crazy Girl Crazy" (אלפא קלאסיקס, 2017) – ובו יצירות של בריו, ברג וגרשווין – זכה בפרס גראמי לשנת 2018 ופרס קלרה 2018 עבור האלבום הבינלאומי הקלאסי הטוב ביותר ופרס 2018 JUNO עבור האלבום הקלאסי של השנה.

העונה הופיעה הניגן כמנצחת וכזמרת עם תזמורות ובתי אופרה מובילים בעולם ובהם: הפילהרמונית ברלין,  הסימפונית  טורונטו,  הפילהרמונית  מינכן, התזמורת הסימפונית הלאומית הדנית, תזמורת ג'וליארד, תזמורת קונצרטחֶבָּאו באמסטרדם. כמו כן היא המנהלת המוזיקלית של פסטיבל אוֹג'אי היוקרתי בקליפורניה ומנצחת אורחת ראשית של התזמורת הסימפונית של גוטנברג בשבדיה, האופרה של פריז, בית האופרה המלכותי קובנט גארדן, האופרה ההולנדית הלאומית ועוד.

*

שיתוף הפעולה בין השתיים חושף סיפור מרגש של שתי נשים אמניות שנפגשו על הבמה ומאחורי הקלעים בפריז ונפשותיהן נקשרו בחברות גדולה וחוצת יבשות ובהמשך ליצירה "אופליה".

בהמשך הערב תופיע להקת בת שבע במופע "אפילו" הכולל קטעי מחול  מהרפרטואר של רנה שיינפלד.

 המופע יועלה  במרכז סוזן דלל לרגל חגיגות ה-30 למרכז ב-4.9.19

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן