Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום רביעי ה-21 באוגוסט 2019

כותרות המהדורה     פיצוץ מסתורי בעיראק: משלוח טילים מדויקים מאיראן הושמד (בטחוני)     חילוקי דעות בצמרת חמאס על האפקטיביות של ההפגנות על הגדר; בחמאס מאיימים להסלים את המצב (בטחוני)     דאעש מתחזק בעיראק ובסוריה; מגייס חברים חדשים, מבצע פעולות גרילה ברחבי עיראק וסוריה ומחדש את רשתותיו הכלכליות (חוץ)     הפלג הקיצוני של החרדים מאיים בחידוש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    פיצוץ מסתורי בעיראק: משלוח טילים מדויקים מאיראן הושמד (בטחוני)

    חילוקי דעות בצמרת חמאס על האפקטיביות של ההפגנות על הגדר; בחמאס מאיימים להסלים את המצב (בטחוני)

    דאעש מתחזק בעיראק ובסוריה; מגייס חברים חדשים, מבצע פעולות גרילה ברחבי עיראק וסוריה ומחדש את רשתותיו הכלכליות (חוץ)

    הפלג הקיצוני של החרדים מאיים בחידוש ההפגנות עקב מעצר סרבן גיוס נוסף (חדשות)

אונס בת ה- 11  – האם אוימה בשיחת טלפון שהיא ובתה יפגעו, מחדלי המשטרה (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית.

    חמישי: נאה עם עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בפנים הארץ ובהרים.

    שישי: תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות. יעשה חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

    שבת: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

חדשות

הבקר בשעה 06:50 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל  על גבר שנמצא מחוסר הכרה על קו המים בחוף לגונה, בבת גלים בחיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח רמב"ם תוך פעולות החייאה גבר כבן 70 במצב קריטי. פרמדיק מד"א אופק עקראוי סיפר: "הגענו לחוף וראינו על קו המים גבר כבן 70 שוכב מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. המצילים ואנשים שהבחינו בו בחוף, התחילו להעניק לו עזרה ולבצע פעולות החייאה בסיסיות, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך פינוי לבית החולים כשמצבו קריטי"

אדם חרדי אב לשני פעוטות טבע למוות

הושע בן פז, חרדי בן 24 מירושלים טבע למוות בים כשנכנס עם חברו לים ללא השגחת מציל.  הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים, שהקטן ביניהם נולד רק לפני כחודש. גופתו אותרה אתמול בשעה הבוקר, והוא הובא לקבורה

יבלה חודש בכלא הצבאי: סרבן גיוס הושלך לבידוד בכלא הצבאי למשך 55 יום. אתמול התקבלה בבית המשפט הצבאי ביפו ההחלטה בעניינו של הסרבן שנעצר ונכלא בגין התנגדותו לגיוס חרדים, וסירובו לשתף פעולה עם חוק הגיוס. – בעקבות מעצרו צפויים במגזר החרדי לקיים סדרת מחאות נגד חוק הגיוס בכלל ונגד מעצרו כשבין התאריכים שנשקלים לביצוע המחאות המרכזיות הוא יום שלישי הבא כמו"כ צפויים להגיע משמרות הזדהות סמוך לכלא הצבאי

אונס הילדה בת ה- 11 האם מדברת: "מצטערת שפניתי למשטרה"

15 נערים חשודים בעבירות מין: האם סיפרה על הרגע שבו נודע לה כי בתה נאנסה, אמרה כי "היו נערים שפנתה אליהם כי רצתה לפגוע בעצמה", וציינה – "היא יודעת לציין מי עשה את זה בכוח, מי עשה קבוצתי ולמי פנתה מיוזמתה". על החקירה: "היו להם 3 חודשים לתאם גירסאות, וזה מה שהם עשו".

עו"ד המייצגת את בת ה-11, שעל פי החשד נאנסה על ידי כמה נערים, אמרה כי היא מצויה במצב נפשי קשה. הפרקליטה העלתה טענות על קצב עבודת המשטרה: "החקירה התקדמה רק לאחר זעקת האם". מנגד, הנערים מכחישים את מעורבותם בפרשה. "הם בהלם", טענו עורכי דינם

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש ובבקעה ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

פיצוץ מסתורי בעיראק: משלוח טילים מדויקים מאיראן הושמד

פיצוצים נשמעו אמש (שלישי) בבסיס חיל האוויר אל-בכר, הממוקם בחוז סלאח א-דין מצפון לבירה בגדד. עדי ראייה אמרו כי מטוסים ללא טייס תקפו את המתחם, ואילו לפי דיווחים אחרים הפיצוץ התרחש מתוך הבסיס. הדי פיצוצים נשמעו דקות ארוכות לאחר הפיצוץ הראשון, ולפיכך ייתכן שבמקום היתה תחמושת רבה. עדי ראייה אמרו כי הפיצוצים במקום הובילו לשיגור רקטות שאוחסנו במקום למטע סמוך ולבסיס עצמו. על פי הדיווחים, אדם נהרג ועוד כמה אחרים נפצעו. * לפי דיווחים בתקשורת הערבית מדובר במתחם איחסון אמצעי לחימה של מליציות שיעיות פרו אירניות ובתקיפה הושמדו מעל 50 טילים מדוייקים שהעבירה איראן לידי המיליציה השיעית ח'שד א-שעאבי.

– זהו הדיווח השלישי בחודש האחרון על תקיפה בעיראק. כלל התקיפות יוחסו לישראל. בעיראק דווח שבעקבות התקיפות האחרונות בוטלו כל אישורי הטיסה הקיימים לכלי טיס במדינה. בנוסף הוחלט להשלים את התוכניות להעברת מחסני הנשק והבסיסים ששייכים למשרדי ההגנה, הפנים והמיליציות השיעיות או השבטיות (שלקחו חלק בלחימה נגד דאעש) מחוץ לערים.

– שלשום דיווח הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" מפי מקורות עיראקיים, כי חיל האוויר העיראקי זיהה שלושה כלי טיס לא מאוישים מעל הבסיס א-סקר בדרום בגדאד, לפני ואחרי הפיצוץ המסתורי במחסן הנשק של המיליציות השיעיות בבסיס לפני שבוע. לדברי המקורות, זהות שלושת כלי הטיס לא ידועה ולכן הנחה ראש הממשלה, שלא לאפשר טיסות בשמי עיראק מבלי לקבל את הסכמתו לכך.

חילוקי דעות בצמרת חמאס על האפקטיביות של ההפגנות על הגדר; בחמאס מאיימים להסלים את המצב

ארגוני הטרור ברצועת עזה הסכימו אתמול (שלישי) לחדש את צעדי המחאה ליד הגבול, ובהם הפרחת בלוני תבערה, פעילות היחידות הליליות והתקרבות לגדר בהפגנות, כך דווח בעיתון 'הארץ' בשם חבר הוועדה המארגנת של תהלוכות השיבה. הבכיר הפלסטיני הוא לא ציין אם כבר בסוף השבוע הקרוב יחלו הפלגים בהנהגת חידוש המחאה. מנגד, ב'כאן חדשות' דווח כי בצמרת חמאס קיימים חילוקי דעות על האפקטיביות של ההפגנות על הגדר. לפי הדיווח, סאלח עארורי סגן מנהיג חמאס השוהה בחוץ לארץ סבור כי ההפגנות בגדר מיצו עצמן, והוא מלכתחילה לא נמנה עם תומכי הרעיון. לעומתו מנהיג הארגון ברצועה, יחיא סינוואר, טרם הכריע אם להמשיך בהפגנות או למסמס אותן בהדרגה. סינוואר הוא שהגה את הרעיון לצאת להפגנות הגדר כדי להוביל להסדרה עם ישראל וכישלונן ייחשב כישלונו.

– אתמול פורסם בעיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון בשם גורם בחמאס ולפיו הפלגים הפלסטינים בעזה העבירו באמצעות המתווכים המצרים איום ישיר לפיו במידה וישראל לא תיישם את ההבנות הכוללות את הכנסת הכסף הקטארי והגדלת אספקת החשמל לרצועה עד סוף השבוע – הם יסלימו את המצב בשטח.

– בד בבד, העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" פרסם מפי גורמים בחמאס כי הפעולות האחרונות נגד ישראל היו יוזמות פרטיות של חלק מהפעילים, ואינן משקפות הנחיות או אישור של הנהגת הארגון. עוד הדגישו הגורמים כי בשיח הפנים פלסטיני קיים חשש שפעולות אלה יובילו למלחמה נרחבת בעזה – שאיש אינו מעוניין בה, והוסיפו כי הנהגת הארגון מנסה לרסן את המהומות במטרה לשמור על היציבות.

– הפלגים הפלסטינים ברצועה הוציאו הודעה משותפת, ובה הכריזו כי "האויב הציוני הוא האחראי על תקיפת הצעירים המתקוממים בעזה, משום שהוא ממשיך במצור על עזה, בהתנכלויות חוזרות ונשנות על מסגד אל-אקצא ובפגיעה בזכויות האסירים". עוד הזהירו כי "מה שעושים הצעירים הפלסטינים המתקוממים בעזה הוא בבחינת אזהרה לפני פיצוץ. הזהרנו את האויב הציוני פעמים רבות לבל ימשיך בפשעיו, אך הנהגתו ממשיכה לשחק באש והיא תיכווה ממנה. עזה היא הר געש מבעבע. קוראים לבני עמנו בגדה ובירושלים ובישראל להבעיר את האדמה הכבושה מתחת לרגלי חיילי האויב".

חוץ

דאעש מתחזק בעיראק ובסוריה; מגייס חברים חדשים, מבצע פעולות גרילה ברחבי עיראק וסוריה ומחדש את רשתותיו הכלכליות

חמישה חודשים לאחר שכוחות בהנהגת ארצות הברית סילקו את ארגון "המדינה האסלאמית" ממעוזו האחרון בסוריה, ארגון הטרור משקם את כוחו, מבצע פעולות גרילה ברחבי עיראק וסוריה ומחדש את רשתותיו הכלכליות, ועוסק בגיוס פעילים חדשים, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס' לפי אנשי מודיעין וצבא בארה"ב ובעיראק.

– לארגון יש כ-18 אלף לוחמים שנותרו בעיראק ובסוריה. תאים רדומים אלה ביצעו מתקפות צלפים, מארבים, חטיפות וחיסולים של אנשי כוחות הביטחון ומנהיגים מקומיים. * לארגון הטרור יש עדיין כ-400 מיליון דולר, שהוחבאו בסוריה או עיראק והוברחו להחזקה במדינות השכנות. לפי החשד, הוא גם השקיע כספים בעסקים שונים, כולל חוות דגים, סוכנויות מכוניות ועוד. דאעש משתמש גם בגביית דמי חסות מחקלאים בצפון עיראק על מנת לממן את פעולותיו.

– בחודשים האחרונים, פעילי המדינה האיסלאמית הצליחו לחדור למחנה אוהלים בצפון־מזרח סוריה, ולעת עתה אין תוכנית כיצד לטפל ב–70 אלף האנשים שחיים בו, הכוללים גם בני משפחה של ג'יהאדיסטים. אנשי מודיעין אמריקאים אמרו שמחנה אל־הול, שמנוהל על ידי בעלי ברית כורדים כמעט ללא סיוע, הופך לחממה לאידיאולוגיה של המדינה האיסלאמית וכר גידול לטרוריסטים. (ניו יורק טיימס)

למרות הסנקציות האמריקניות: מכלית נפט איראנית בדרכה לסוריה

האם ארה"ב או בנות בריתה צפויות להשתלט על מכלית נפט איראנית נוספת? מכלית נפט שעושה את דרכה לדובאי תחת הדגל של האיים סנט קיטס ונוויס, נושאת 600 אלף חביות נפט אותם היא צפויה צפויה להעביר לשתי מכליות נפט סוריות איתם תיפגש בהמשך הדרך. כך דווח ב'פוקס ניוז' בשם "גורמי ביון מערביים". * ביום חמישי האחרון שיחררה גיברלטר את המכלית האיראנית "גרייס 1" שנשאה יותר משני מיליון חביות נפט, שיועדו על פי החשד להגיע באופן לא חוקי לסוריה, זאת לאחר שממשלת גיברלטר קיבלה התחייבות רשמית בכתב מהממשלה האיראנית כי מכלית הנפט שלה לא תגיע לידי סוריה. על פי הערכות הספינה צפויה להגיע ליוון בתחילת שבוע הבא, וארצות הברית העבירה מסר ליוון לפיו סיוע למכלית הנפט האיראנית עלול להיחשב סיוע לארגון טרור.

סוריה: למרות ניסיון טורקי לסייע למורדים – המורדים נסוגו מהעיר האסטרטגית חאן שייחון

כוחות המשטר מתקדמים בתוך העיר האסטרטגית חאן שייחון שבדרום מחוז אידליב שאת השליטה בה איבדו לפני 5 שנים. כוחות המורדים החלו לסגת מהעיירה והמובלעת סביבה לאחר שבשעות הבוקר המוקדמו פתחו אנשי "כוח טיגריס" של המשטר במתקפה משולבת בסדרת התקפות אוויריות. * בניסיון אחרון לבלום את המתקפה הסורית, שלח שלשום הצבא הטורקי כמה שיירות של כוחות שיריון ורכב ממוגן לדרום מחוז אידליב, אך השיירות נאלצו לעצור, קילומטרים בודדים מהעיירה המותקפת, לאחר שנתקלו בתקיפה אווירית סורית בתקיפה נרשמו שלשה הרוגים ו-12 פצועים.

– הדיווח על נסיגת המורדים, שנראית לעת עתה כנסיגה חלקית, באה אחרי ארבעה חודשים של מבצע הפצצות והפגזות של צבאות סוריה ורוסיה באזור המחוזות אידליב וחאמה, שהם המעוז הגדול האחרון שנותר בידי המורדים. אם הוא יתברר כנכון יהיה זה הישג חשוב ביותר לאסד, שבארבע השנים האחרונות, מאז התערבות רוסיה במלחמה, הצליח להחזיר לעצמו את השליטה ברוב שטחי ארצו – וכעת מתקרב עוד יותר לניצחון הסופי.

איטליה: ראש הממשלה השיב את המנדט לנשיא שיצטרך להחליט על קיום בחירות חדשות או הקמת ממשלה חדשה

אחרי קריסת השותפות בקואליציה הפופוליסטית: ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הודיע אתמול (שלישי) לסנאט על התפטרותו. קונטה יגיש את מכתב ההתפטרות שלו לנשיא סרג'יו מטרלה, שיצטרך להחליט אם לקדם ניסיון להקים ממשלה חדשה או לפזר את הפרלמנט ולהכריז על בחירות מוקדמות – יותר משלוש שנים לפני המועד המתוכנן. * הסקרים חזו 38% תמיכה למפלגת הימין הקיצוני של סלביני שדחף להקדמת הבחירות, על אף ההצלחה בסקרים, ישנן כמה אפשרויות להקמת ממשלה חלופית מבלי להוציא את האיטלקים לקלפיות זו הפעם השנייה בשנה וחצי. בעקבות החלטתו של קונטה היום להחזיר את המנדט לנשיא , יהיה על הנשיא להכריע אם יש לקיים לבחירות מוקדמות או לנסות קודם להרכיב קואליציה חדשה. גם אם הסיכויים לכך לא רבים, ישנה אפשרות שקואליציה כזו תקום ללא מפלגתו של סלביני.

ברזיל: חמוש שחטף אוטובוס עם בני ערובה נורה ונהרג

בתום דרמה שארכה שעות ארוכות: משטרת ברזיל חיסלה אתמול (שלישי) בצהריים גבר חמוש שהחזיק ב-37 בני ערובה באוטובוס ציבורי במדינת המחוז ריו דה ז'ניירו. * האירוע החל בסביבות השעה 5:30 לפנות בוקר (שעון מקומי) בגשר המחבר בין העיר ניטרוי למרכז העיר ריו דה ז'ניירו. כוח עילית של המשטרה המכונה BOPE פתח במשא ומתן עם האיש, וצלף הוצב בסמוך. * לפחות ארבעה בני ערובה שוחררו במהלך המשא ומתן עם החוטף, והם סיפרו לשוטרים כי החוטף שפך דלק באוטובוס ומאיים להצית אותו. * החוטף, מוכר למשטרה וזיהה עצמו כאיש המשטרה הצבאית

לראשונה מאז פרישתה מאמנת הנשק עם רוסיה: ארה"ב ביצעה ניסוי בטיל שיוט לטווח בינוני המשוגר מהקרקע

ארה"ב ערכה באי סאן ניקולס שמול חופי קליפורניה ניסוי בטיל שיוט המשוגר מהקרקע, הטיל טס למרחק של יותר מ-500 קילומטרים ופגע במטרה בהצלחה. * זו הפעם הראשונה שארצות הברית מבצעת ניסוי בטיל שכזה מאז שפרשה רשמית בראשית החודש מההסכם שעליו חתמה לפני 32 שנה עם מוסקווה. פרישת האמריקנים מההסכם הגיעה לאחר שהציבו אולטימטום לרוסיה לפני חצי שנה, וקראו למוסקווה להפסיק מצדה את הפרות ההסכם לטענתם. גורמים אמריקניים רשמיים צוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס לאחר הפרישה מההסכם כי ניסוי ראשוני של טיל אמריקני קונבנציונלי לטווח בינוני מתוכנן בחודשים הקרובים.

יומיים אחרי הפיצוץ המסתורי של כישלון ניסוי הטיל בצפון רוסיה: תחנות ניטור רוסיות, שתפקידן לזהות קרינה חריגה, פסקו מלשדר נתונים

שתי תחנות ניטור רוסיות שנועדו לאתר קרינה גרעינית הושבתו יומיים לאחר הפיצוץ שאירע לפני כחודשיים ברוסיה, מה שמוביל לדאגה נרחבת כי ממשלת רוסיה מנסה להסתיר עדויות לתאונה. –על פי הערכות באותו זמן היה אמור להגיע לתחנות הניטור האמורות עשן רדיואקטיבי מהתאונה הקטלנית. המידע היה עשוי לשפוך אור על כמות או סוג החומרים הגרעיניים שבהם נעשה שימוש בניסויים של צבא רוסיה, ולהצביע על רמת הסכנה למקומיים ועל טבעו של הניסוי.

צרכנות

זהירות: סלמונלה התגלתה במוצרי חומוס וטחינה של חברת 'מעדני מיקי'

חברת "מעדני מיקי" הודיעה אתמול (שלישי) על איסוף של 11 מוצרי חומוס וטחינה מהמדפים. זאת בשל חשש להמצאות סלמונלה בחומר הגלם שהינו טחינה גולמית, שאותו היא רוכשת מספק חיצוני. מדובר במוצרים של מעדני מיקי ובמוצרים שאותם היא מייצרת למותג הפרטי של רמי לוי. בין המוצרים: טחינה לבנה 250 גרם של מעדני מיקי, חומוס מסעדות 250 גרם ו 3 ק"ג של מעדני מיקי, חומוס 1 ק"ג של מותג רמי לוי ועוד. מדובר בחומוס עם תאריכי תוקף שונים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן