Skip to content

למרות הרגיעה, "שיירי ירי רקטות" בדרום

עוד שלושה פצמ"רים נורו לחבל אשכול בצהריים. שתי רקטות ופצמ"ר נורו לעבר ישראל בלילה ובבוקר. לא נגרם נזק. בצה"ל ממשיכים לשמור על ערנות גבוהה וההנחיות לגבי לימודים לא השתנו. פרס: "יש הסכם - שקט תמורת שקט"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד שישה פצמ"רים נורו לחבל אשכול בצהריים. שתי רקטות ופצמ"ר נורו לעבר ישראל בלילה ובבוקר. לא נגרם נזק. בצה"ל ממשיכים לשמור על ערנות גבוהה וההנחיות לגבי לימודים לא השתנו. פרס: "יש הסכם – שקט תמורת שקט". ברק מעריך שהרגיעה תימשך אבל "אש תיענה באש"

מאת אליק מאור

מאז ההודעה המצרית על רגיעה נורו עוד שישה פצמ"רים לחבל אשכול בצהריים. שתי רקטות ופצמ"ר נורו לעבר ישראל בלילה ובבוקר. האחת בסמוך לשלוש בבוקר ליד מועצת שער הנגב, והשנייה ב-7:45 הבוקר במועצת אשכול. הן התפוצצו בשטחים פתוחים ולא נגרם נזק לרכוש ופגיעה בנפש.

רכב עבודה, שעמד ליד  גדר המערכת הנבנית עתה על גבול מצרים, נפגע מרסיס, כתוצאה מחילופי אש בין שוטרים מצרים לבין מבריחים. חיילי צה"ל לא הגיבו ואיש לא נפגע.

בפיקוד דרום הבהירו, כי למרות ההצהרות, הלימודים בטווח מ-7 ק"מ ועד 40 ק"מ מגבול עזה לא יתקיימו ובישובי עוטף עזה יתקיימו לימודים, כפי שהיה בימים האחרונים. החריג היום היה לתלמידי כיתות י"ב, הלומדים לבחינות בגרות, ששהו בחדרים מוגנים.

סוללת כיפת ברזל ואוהל הצוות המתפעל (צילום: ליאור גרונדמן)
סוללת כיפת ברזל ואוהל הצוות המתפעל (צילום: ליאור גרונדמן)

גורם רשמי בחמאס אישר לפנות בוקר לרשת ה-BBC, כי אכן הושגה הסכמה להפסקת אש. ישראל טרם הגיבה רשמית להסכם זה, אך צה"ל מצידו ממשיך לשמור על ערנות גבוהה. לגבי ירי הרקטות מאז ההודעה, מעריכים גורמים בצבא כי אלו "שיירי ירי רקטות". צה"ל טרם הגיב על ירי זה.

אין ספק שאם הפסקת האש הזו תוכיח עצמה ותתברר כיציבה, יושם קץ לסבב הסלמה הנוכחית, שהחל עם חיסולו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהיר אל-קייסי, עם פעיל נוסף בארגון, וכתוצאה ממנו נורו לעבר ישראל 154 רקטות ועשרות פצצות מרגמה. מאז תחילת האירועים נהרגו 25 פעילי טרור בקרב הפלסטינים ונפצעו יותר מ-35 פלסטינים.

אתמול כבר נשמעו אזהרות מפי פוליטיקאים בדבר כניסה רגלית של צה"ל למרחבי הרצועה, אם פרץ האלימות הזה ימשך. אם הרגיעה לא תישמר, ישראל תאלץ להתמודד עם השאלה בדבר כניסה לרצועת עזה ושהייה לזמן ארוך או לחלופין, לבצע כניסה קצרת מועד, כפי שאירע בפעם האחרונה.

נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיב להסכם הרגיעה באמירה: "יש הסכם – שקט תמורת שקט", כלומר ההסכם מחייב רק אם נשמר השקט משני הצדדים. שר הביטחון אהוד ברק העריך שהרגיעה תימשך, אבל "אש תיענה באש"

הבוקר אמר השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בביקור במשטרת באר שבע: "מיליון תושבים היו באי-ודאות והיינו צריכים להחריף את תגובתנו. צריך להפיק לקחים כדי שבפעם הבאה התגובות יהיו כואבות יותר".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן