Skip to content

אסיר בטחוני תקף סוהר ודקרו בצוואר

בעקבות התקיפה נענש האגף בו הותקף הסוהר על ידי הוצאת כל המכשור החשמלי מהתאים. שעה לאחר מכך פרצו מהומות ברחבי האגפים וכוחות שירות בתי הסוהר פרצו פנימה והשליטו סדר. תוך כך נמצאו בתאים דקרנים וכרטיסי סים (SIM)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן מנהל אגף בבית הסוהר עופר שליד ירושלים הותקף היום (שני) על ידי עצור בטחוני המשויך לחמאס ונפצע פציעה קלה בצווארו. הסוהר שפצע פציעה שטחית פונה לבית חולים להמשך טיפול.
התוקף נעצר, נכבל והושם בבידוד. כשעה לאחר מכך החלה מהומה והפרת סדר באגף. כוח מתוגבר של השב"ס נכנס לאגף, השתלט על האסירים והשיב את הסדר למקומו. תוך כך החלו חיפושים בתאי האסירים, עד כה נמצאו מספר דוקרנים מאולתרים וכרטיסי סים של טלפונים סלולריים.
כלא עופר מיועד לאסירים פלסטינים ברמת סיווג ביטחונית גבוהה, והתוקף שנמצא במעצר עד לתום ההליכים בעניינו, חשוד בגין עבירות של חברות בארגון לא מוכר, התקהלות, שירות לארגון בלתי חוקי והסתה.

צילום: דוברות שירות בתי הסוהר
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר

לדברי השב"ס היום בסביבות השעה 09:00, במסגרת סיור בוקר של סוהרים באחד מאגפי בית סוהר ׳עופר׳ תקף העצור הביטחוני המשויך לארגון החמאס את סגן מנהל האגף וחתך אותו בצווארו במטרה לרצוח אותו עם חפץ חד.  הסוהרים באגף השתלטו על העצור שהוצא מהאגף והוכנס לבידוד. הסוהר שנפצע פציעה שטחית פונה לבית החולים להמשך טיפול. כתוצאה מכך האגף בו אירעה התקיפה נענש כולו, תאי הכליאה רוקנו מכל מוצרי החשמל. תוך שחוקר משטרתי הוזמן לבית הסוהר לתחקור ראשוני ועל מנת לפתוח לעצור הביטחוני תיק פלילי בגין ניסיון לרצח.


ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר : גונדר אשר וקנין

כשעה לאחר אירוע התקיפה וכאות הזדהות עם האגף שנענש החלו אסירים ביטחוניים, השוהים באגפים סמוכים, בהפרת סדר שכללה צעקות ודפיקות על דלתות התאים. כוח סוהרים ולוחמים פרץ לשני האגפים להשלטת סדר ומשמעת ועם כניסתם לאגפים האירוע הסתיים. הכוחות החלו בחיפושים מקיפים בכל התאים, משירות בתי הסוהר נמסר עוד כי עד כה נמצאו מספר דוקרנים מאולתרים וכרטיסי סים והאסירים יענשו משמעתית בהתאם לנהלים.
גונדר אשר וקנין, מ״מ נציב בתי הסוהר הגיב לאירוע ומסר: ״הבוקר תקף עצור מבית הסוהר ׳עופר׳ המזוהה עם החמאס את סגן מנהל האגף בו שהה. מדובר באירוע חמור בו כוונת המחבל לרצוח איש כוחות הביטחון הינה ברורה. הנחתי את כוחות הסוהרים והלוחמים בבית הסוהר ׳עופר׳ ובבתי הסוהר הביטחוניים ברחבי הארץ לנקוט ביד קשה כלפי כל אסיר או עצור המאיים על ביטחונם, על ביטחון המתקן או על ביטחון המדינה ותושביה. לאחרונה סוכלו מספר נסיונות להברחת טלפונים סלולריים לתוך בתי הסוהר הביטחוניים. גם במקרים אלו ננקטו צעדים ענישתיים כלפי העצורים. לא נסבול הפרות משמעת במתקני הכליאה של ונמשיך לפעול בנחישות ובמקצועיות למניעת הברחות, לשמירה על הסדר ולמניעת פשיעה."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן