Skip to content

שבע שנות מאסר בפועל על אינוס בצהרי היום בחוף הים

המתלוננת, אם לשני ילדים, השתזפה להנאתה בחוף בת-ים יפו לפני התקיפה, אותה היא מתארת כ"אירוע אימה". מאז המקרה היא חוששת לחייה וביקור בחוף הים מעורר בה טראומה. היא דרוכה ונוהגת לבדוק שוב ושוב אם עוקבים אחריה. היא גם חוששת מנקמתו של הנאשם או בני משפחתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המתלוננת, אם לשני ילדים, השתזפה להנאתה בחוף בת-ים יפו לפני התקיפה, אותה היא מתארת כ"אירוע אימה". מאז המקרה היא חוששת לחייה וביקור בחוף הים מעורר בה טראומה. היא דרוכה ונוהגת לבדוק שוב ושוב אם עוקבים אחריה. היא גם חוששת מנקמתו של הנאשם או בני משפחתו

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בת"א גזר על אחמד חמאמרה שבע שנות מאסר בפועל על אינוס בנסיבות מחמירות בחוף הים של בת ים/יפו לפני כשנה. חמאמרה, תושב הרשות הפלסטינית, הורשע במסגרת הסדר טיעון גם בשהייה בלתי חוקית בישראל, אך הושמטה במסגרת הסדר הטיעון עבירה של מעשה מגונה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, בצהרי יום, ב-23 במאי 2011, השתזפה המתלוננת להנאתה בחוף הים בגבול הערים בת-ים ויפו. חמאמרה, רווק כבן 22, המתגורר באזור יהודה ושומרון, ניגש למתלוננת, התיישב על המגבת שעליה שכבה והחל להטרידה באמירות מיניות בוטות. הוא התרחק מהמתלוננת רק לאחר שהזהירה אותו כי תתקשר למשטרה, אולם זמן לא רב לאחר מכן שב למקום. המתלוננת אכן התקשרה למשטרה, אך חמאמרה הדף אותה לחול והשיחה עם המוקד נותקה.

הוא שכב על המתלוננת, הצמיד שבר בקבוק זכוכית לפניה ונישק את שפתיה בחוזקה. כאשר זעקה לעזרה, איים עליה שאם לא תשתוק, יהרוג אותה. המתלוננת ניסתה לדבר על ליבו של הנאשם וזה דרש כי תבצע בו מין אוראלי ולשם כך הרפה מעט מאחיזתו במתלוננת. בשלב זה התקשרה מוקדנית המשטרה לטלפון של המתלוננת והאחרונה זעקה באוזניה כי חמאמרה אונס אותה. בתגובה, דחף הנאשם את המתלוננת והשיחה נותקה. הוא הסיר את חזיית בגד הים שלבשה, נישק את שדיה בחזקה, הסיט את תחתון בגד הים והחדיר את אצבעותיו לאיבר מינה. משנחלצו שני עוברי אורח לעזרתה, נמלט לבסוף מהמקום, כשהוא מותיר את המתלוננת חבולה.

שירות המבחן ציין בתסקיר שהגיש לבית המשפט, כי חמאמרה נעדר עבר פלילי, הוא מתקשה בדחיית סיפוקים ובעל קשיים רגשיים שנבעו מאלימות וחסכים רגשיים בילדותו. עוד צוין בתסקיר, כי התקשה לקבל על עצמו אחריות לביצוע העבירות וכי בזמן האירוע היה נתון תחת השפעת אלכוהול ולא היה מודע למעשיו.

המתלוננת, ילידת אוקראינה כבת 37, עלתה לישראל בשנת 1992 והיא אם לשני ילדים בני שמונה ושש עשרה.  היא תיארה את תקיפתה כ"אירוע אימה", במהלכו חששה לחייה. לדבריה, מאז המקרה ביקור בחוף הים מעורר בה טראומה, היא דרוכה וחשה אי נוחות ולחץ. את חייה מלווה פחד תמידי מ"סכנת חיים", והיא נוהגת לבדוק שוב ושוב אם עוקבים אחריה. בין היתר, חוששת המתלוננת מנקמתו של הנאשם או בני משפחתו, אשר ינסו לפגוע בה.

בפסק הדין שכתבה השופטת שרה דותן, אליו הצטרפו השופטים שאול שוחט וד"ר דפנה אבניאלי, נכתב כי, "עבירות מין הינן מהעבירות החמורות בספר החוקים ועבירת האינוס היא החמורה שבהן. העבירה בוצעה אף בנסיבות מחמירות, תוך שימוש באיומים ואלימות כלפי המתלוננת בעודה זועקת לעזרה וכן גרימת חבלות בכל חלקי גופה. עבירות מין מבוצעות, ככלל, בהסתר ובמחשכים. לא כך בענייננו. בתעוזתו, ביצע הנאשם את מעשיו במתלוננת בצהרי יום, בחוף ים ציבורי, בו מבלים מתרחצים וחולפים עוברי אורח כדרך קבע."

על חמאמרה נגזרו שבע שנות מאסר לריצוי בפועל וכן 20 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסכום של 40,000 ש"ח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן