Skip to content

פיטורי 380 עובדים והשקעת 72 מיליון ש"ח בהפקות חוץ ברשות השידור

חוק רשות השידור החדש אושר בועדת הכלכלה  והחינוך של הכנסת, ובו הסעיפים הקשורים לרפורמה ברשות. הצפי הוא כי הקיץ ייכנסו ההסכמים לתוקף. שלוש מאות ושמונים מעובדי הרשות ייאלצו לפרוש. ציבור משלמי האגרה ימשיך לשלם: הפחתת אגרת רשות השידור תוקפא מאת אורה עריף כץ הרפורמה ברשות השידור כרוכה בהשקעה של 330 מיליון ש"ח בשדרוג טכנולוגי ובפרידה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוק רשות השידור החדש אושר בועדת הכלכלה  והחינוך של הכנסת, ובו הסעיפים הקשורים לרפורמה ברשות. הצפי הוא כי הקיץ ייכנסו ההסכמים לתוקף. שלוש מאות ושמונים מעובדי הרשות ייאלצו לפרוש. ציבור משלמי האגרה ימשיך לשלם: הפחתת אגרת רשות השידור תוקפא

מאת אורה עריף כץ

הרפורמה ברשות השידור כרוכה בהשקעה של 330 מיליון ש"ח בשדרוג טכנולוגי ובפרידה של הרשות מעובדים, רבים מהם ותיקים, וכן מנדל"ן יקר, ובכלל זה מהמבנים הותיקים של הרשות בלב הפועם של תל אביב, באיזור הקריה. בין החלופות הנבדקות גם מבנים בערים לוד ובת ים. הציבור הרחב ימשיך לממן את ההוצאות הגרנדיוזיות באמצעות האגרה שהפחתתה בוטלה.

במקביל לאישור החוק, הושגו הסכמות עם היוצרים בדבר הפקות מקור ולפיהן תשקיע הרשות בשנת 2012  כ-72 מיליון ₪ ברכש הפקות מקור ישראליות חיצוניות – סכום העומד על 10% מהכנסות הרשות. בשנה זו ישודרו 75 שעות של תכניות סוגה עלית מהפקות חיצוניות. אישור החוק כרוך בהקלות בסכום ההשקעה הנדרשת בהפקות מקור בשלוש השנים הראשונות ליישום הרפורמה. היקף ההשקעה בהפקות מקור יגדל בהדרגה עד לסכום שיא של כ-180 מיליון ש"ח המהווים 36% מהכנסות הטלוויזיה, בשנת 2016, אז יגדל מספר שעות הקרנת סוגה עלית מהפקות חיצוניות למאה ושמונים שעות שנתיות. היוצרים הודיעו כי ימשכו את עתירתם לבג"ץ לאחר שיסתיים הליך ההצבעה בכנסת ואישור מימון הרפורמה.

החוק החדש מקבע שינויים בבחירת מועצת רשות השידור והמנכ"ל. יו"ר הרשות אמיר גילת אמר כי אישור החוק הוא היסטורי לרשות השידור, שכן "הוא יאפשר לנו לשדר תכנים איכותיים ולהשקיע סכומים חסרי תקדים בהפקות מקור ישראליות למען ציבור משלמי האגרה".  מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם עורך בימים אלה סבבי פגישות עם העובדים בנוגע לרפורמה. לדבריו, אישור החוק והרפורמה הם המפתח ל'הצלת' רשות השידור ממצוקתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן