Skip to content

חמש וחצי שנות מאסר בפועל לשודד נהג מונית

שוד נהגי מוניות הפך לדבר נפוץ בארצנו. בית המשפט מקווה שהמאסר ירתיע אחרים. בנוסף, השית על השודד לשלם לנהג-קורבן פיצוי כספי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוד נהגי מוניות הפך לדבר נפוץ בארצנו. בית המשפט מקווה שהמאסר ירתיע אחרים. בנוסף, השית על השודד לשלם לנהג-קורבן פיצוי כספי

 מאת אבירם זינו

 בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ד, 14.3.2012)  חמש וחצי שנות מאסר על מוחמד סלמאן בגין מעשי שוד בנסיבות מחמירות של נהגי מונית. על פי כתב האישום, סלמאן הורשע בכך שבמספר הזדמנויות עצר מונית בירושלים, יחד עם אחרים שזהותם לא ידועה, תוך שהם חונקים או מכים את הנהגים ושודדים את כספם.

סולמאן הינו רווק בן 21 והתגורר בבתי חברים, משפחתו הגיעה מירדן לישראל בעת שהיה בן 16, והיא מתגוררת בשכונת בית צפפא. שירות המבחן ציין כי סולמאן נשר מהלימודים לאחר עשר שנים, והתחבר לחברה בעייתית, תוך שהוא מתרחק ממשפחתו, ופרט מאביו. משפחתו הסתייגה מאורח חייו, וניסיונותיהם להניא אותו מדרך זו לא הועילו. עוד צוין כי סולמאן בחר בדרך חיים עבריינית מגיל צעיר והשתמש באלכוהול ובסוגים שונים של סמים.

השופט יורם נועם כתב בגזר דינו כי, "התופעה של מעשי שוד כלפי נהגי מונית, הפכה, לדאבון הלב, לנפוצה ומדאיגה. היא מעמידה בסיכון את נהגי המונית, המחויבים על פי דין, ליתן שירות לכל נוסע. למרבה הצער, נהגי מונית מהווים "טרף קל" לחורשי רעה הזוממים לשדוד אותם, ובהיותם רכונים על ההגה הם אף חסרי יכולת ממשית להתגונן. למותר להכביר במילים על הפגיעה הקשה שמסבות העבירות לנהגי המונית, הן הפגיעה הכלכלית עצמה, והן, ובעיקר, הפגיעה הנפשית נוכח החוויה הטראומתית, שמן הסתם תלווה אותם תקופה ארוכה."

השופט גזר על סולמאן כאמור חמש וחצי שנות מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר נוספים על תנאי ופיצוי של 37 אלף שקלים לשלושת הנהגים ששדד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן