Skip to content

עונשי מאסר וקנסות למורשעים בגניבת דלק מטוסים צבאי מצינור האספקה ומכירתו מהול

גנבי דלק מטוסים יצאו בזול מכל העניין. על פי חוקי המדינה פגיעה בצינור ק.צ.א.א הינה עבירה ביטחונית, כמו גם גניבת דלק המיועד למטוסי סילון של חיל האוויר. חוץ מזה, שלחו ידם גם בעבירות אחרות. יצאו ממש בזול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גנבי דלק מטוסים יצאו בזול מכל העניין. על פי חוקי המדינה פגיעה בצינור ק.צ.א.א הינה עבירה ביטחונית, כמו גם גניבת דלק המיועד למטוסי סילון של חיל האוויר. חוץ מזה, שלחו ידם גם בעבירות אחרות. יצאו ממש בזול

 מאת אבירם זינו

בית המשפט השלום בבאר שבע גזר היום (ד, 14.3.2012) עונשי מאסר וקנסות על נאסר עורג'אן ופאיז סראחין, שניים מהמעורבים בפרשת גניבת הדלק הסילוני. השניים הואשמו בשני כתבי אישום בפרשה של היזק לתשתיות על ידי גניבת (דס"ל – א.ז.) דלק סילוני המיועד לכלי טיס ומשמש לתדלוק מטוסים בחיל האוויר.

על פי האישומים, במועד בלתי ידוע לפני חודש מרץ 2011, סיכמו הנאשמים עם עודה אבו גילדן  (נאשם נוסף שמשפטו מנוהל בנפרד – א.ז.)  ואדם נוסף בשם עלי אלעטיה, לשאוב דלק סילוני מצינור של ק.צ.א.א, חברה להובלת דלק גולמי, לערבב אותו עם סולר רגיל על מנת שניתן יהיה לעשות בו שימוש, ולמכור אותו לאחרים. בין החודשים מרץ – יולי 2011, פגעו, גרמו נזק ושאבו דלק סילוני ב-10 הזדמנויות שונות מהצינור של ק.צ.א.א, בהיקפים של 2-1 קו"ב בכל שאיבה. לאחר מכן מהלו אותו עם סולר רגיל ומכרו אותו במחיר של כ- 5 ש"ח לליטר. בדרך זו קיבלו סכומים גדולים של כסף והסבו נזקים כלכליים כבדים בשווי המוערך ביותר מ-100,000 ש"ח.

 בנוסף מואשם סראחין ביולי גנב בארבע הזדמנויות שונות מיכלי נירוסטה וברזל, שהיו מוטמנים באתר ברמת חובב ו מכר אותם כמתכת מבלי לגלות את מקורם, וכן בגניבה ממפעל תעשייה צבאית באזור רמת בקע בנגב, חפצי ברזל שהיו במקום.

 השופטת דרורה בית אור כתבה בגזר דינה כי, "העבירה של גניבת דלק סילוני תוך היזק לצינור התובלה בה הורשעו שני הנאשמים שבפני חמורה ביותר מכל היבט שהוא. מדוברבעבירה נדירה בנסיבות הייחודיות בהן בוצעה. מן הצד האחר המדוברבעצם בעבירה נפוצה בהיותה מסווגת עם קבוצת העבירות של "גניבת תשתיות. רבות נכתב אודות החומרה שיש לראות בעבירה של גניבת תשתיות וזאת נוכח האלמנטים השונים המאפיינים אותה ביחס לגניבה רגילה. המדוברבגניבה שביצועה קל ומאידך הרווחים המופקים ממנה גבוהים. גניבת התשתיות מתבצעת בשטחים פתוחים הרחק מעין רואה, כשהגנבים מנצלים את העובדה כי למשטרה או לכוחות האבטחה קשה עד בלתי אפשרי לכסות שטחים מעין אלו."

 השופטת בית אור גזרה על עורג'אן 20 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשים על תנאי וקנס של 10,000 שקלים. על סרחאין גזרה 28 חודשי מאסר בפועל, 18 חודשים על תנאי וקנס של 15,000 שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן