Skip to content

נתניהו: ישראל לא תסבול בסיס איראני בעזה

בדיון שהתקיים בכנסת אמרה לבני שרוה"מ הצליח להסיט את נושא שיחותיו בוושינגטון מהנושא הפלסטיני לנושא האיראני. "מספיק להלך אימים על עם ישראל" אמרה. נתניהו: האיראנים עומדים מאחורי הטרור הפלסטיני. " עלינו להיות אדונים לגורלנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון שהתקיים בכנסת אמר נתניהו: האיראנים עומדים מאחורי הטרור הפלסטיני. " עלינו להיות אדונים לגורלנו". לבני:  "מספיק להלך אימים על עם ישראל.  הזכות של מדינת ישראל להגן על עצמה מעולם לא הוטלה בספק, בוודאי שלא על ידי ארה"ב. מה שהוטל בספק לאחר הביקור היא זכות השימוש והחוכמה להשתמש בזכות הזאת לבד" 

מאת צבי זינגר

מפגשים מהסוג האישי. קלינטון ונתניהו
מפגשים מהסוג האישי. קלינטון ונתניהו

"על אויבינו לדעת שבסופו של יום – ישראל לא תסבול בסיס איראני בעזה. במוקדם או במאוחר, בסיס הטרור של איראן בעזה ייעקר". כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאומו היום במליאת הכנסת, במהלך דיון מיוחד שנערך תחת הכותרת "כישלון ממשלת נתניהו בתחומים המדיני, הכלכלי והחברתי".

נתניהו האשים כי האיראנים עומדים לא רק מאחורי נסיונות ההתחמשות בגרעין, אלא גם מאחורי מעשי הטרור הפלסטיניים וירי הרקטות מעזה. "הגורם הדומיננטי שמניע את האירועים בעזה הוא אינו הפלסטינים אלא איראן, שבונה את התשתיות ונותנת את הכסף ולפעמים גם נותנת את ההוראות. עזה היא עמדה קדמית של איראן וארגוני הטרור שם עומדים תחת מטריה איראנית. תארו לכם מה יקרה כשהמטריה הזו תהיה חמושה בפצצות גרעין. אני לא מוכן לזה ושום מנהיג שקול לא יסכים לזה".

על ביקןרו האחרון בוושינגטון אמר ראש הממשלה כי הצליח  שני יעדים:  הסברת זכותה של ישראל להגן על עצמה והעלאת האיום האיראני לראש סדר היום הבינלאומי. "זכותה של ישראל להגן על עצמה ובמקרה הצורך לממש זכות זאת התקבלה בארה"ב באופן חיובי ועמוק ביותר. היא זוכה לגיבוי מוחלט מהעם האמריקני ולהסכמה מקיר לקיר בקונגרס האמריקני. היא זוכה גם להכרה רשמית בבית הלבן", אמר נתניהו. גם היעד השני, העלאת האיום האיראני לראש סדר העדיפויות הבינלאומי, הושג. " זאת אינה תוצאה של ביקור אחד. אני פועל בעניין הזה יחד עם כמה מחבריי כאן בשיטתיות למעלה מ-15 שנה".

נתניהו הצביע על שלוש הזדמנויות היסטוריות, שבהן ראשי ממשלה ישראליים פעלו בניגוד לעמדת ארה"ב: הכרזת העצמאות של דוד בן גוריון; החלטותיו של לוי אשכול בתקופת ההמתנה לפני מלחמת ששת הימים והחלטתו של מנחם בגין לתקוף את הכור הגרעיני בעיראק.

"אני מעריך את הברית העמוקה והאיתנה שיש לנו עם ארצות-הברית של אמריקה. הברית הזאת בין ישראל לארה"ב  בולטת מעל פני השטח. אבל יש משהו שבולט עוד יותר, וזו הזכות, והחובה שלנו, להיות אדונים לגורלנו", אמר נתניהו. "ישראל מעולם לא הפקידה את גורלה בידי אחרים וגם לא בידי הטובים שבידידיה. זאת החובה העליונה שמוטלת עליי כראש ממשלת ישראל, זאת החובה העליונה שמוטלת על כל ראשי ממשלה בישראל".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני תקפה בחריפות את ראש הממשלה לגבי תוצאות שיחותיו בוושינגטון. "מספיק להלך אימים על עם ישראל! הזכות של מדינת ישראל להגן על עצמה היא בוודאי זכות שצריך להגן עליה והיא מעולם לא הוטלה בספק, בוודאי שלא על ידי ארה"ב. היא לא הוטלה בספק עד הביקור, מה שהוטל בספק לאחר הביקור היא זכות השימוש והחוכמה להשתמש בזכות הזאת לבד". הדברים נאמרו במהלך דיון בנושא כישלון ממשלת נתניהו בכל תחום.

"אני רואה את נתניהו מתענג על הביקור באמריקה", אמרה ציפי לבני. "הביקור הוכתר בהצלחה בגלל שנתניהו – והוא אומר את זה בעצמו – הצליח להעלות את הנושא האיראני ולהוריד את הנושא הנושא הפלסטיני מסדר היום. אך הוא לא מחק את זה רק מסדר היום הבינלאומי אלא גם הצליח למחוק את התקווה מאזרחי מדינת ישראל. ניצחון פוליטי גדול. אבל עוד ניצחון כזה ואבדנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן