Skip to content

בימ"ש: לראש רשות יש חסינות מתביעת לשון הרע, על דברים שנאמרים במועצה

מסתבר שלראשי רשות יש חסינות כמו לחברי כנסת, לפחות לגבי דברים שנאמרים בישיבות המועצה. כך התברר ליעקב בורובסקי שתבע את ראש עיריית חיפה. הוא גילה זאת בדרך הקשה כשתביעתו נדחתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסתבר שלראשי רשות יש חסינות כמו לחברי כנסת, לפחות לגבי דברים שנאמרים בישיבות המועצה. כך התברר ליעקב בורובסקי  שתבע את ראש עיריית חיפה. הוא גילה זאת בדרך הקשה כשתביעתו נדחתה

 מאת אורלי ממן

בית משפט שלום בחיפה דחה תביעת לשון הרע  שהגיע חבר המועצה יעקב בורובסקי נגד ראש העיר חיפה יונה יהב, בקובעו כי ראש העיר נהנה מחסינות מאחר והתבטאויותיו בישיבות המועצה נאמרו תוך כדי מילוי תפקידו הציבורי, וכי התובע לא הוכיח עילה להסרת החסינות.

מופתע, בורובסקי (צילום: ציפי מנשה)
מופתע, בורובסקי (צילום: ציפי מנשה)

השופט ציין, כי החסינות מפני תביעות נזיקין מוקנית לעובדי ציבור על מנת למנוע שימוש תדיר בתביעות נזיקין או באיום בהגשתן בקשר לפעולות שנעשו במסגרת מילוי תפקידם הציבורי, דבר העלול להרתיע אותם מלמלא אחר תפקידם. לדברי בית המשפט, הקניית חסינות לעובדי ציבור מבטאת את העיקרון כי הרשות, ולא עובד הרשות, היא בעלת הדין המתאימה בתביעות נזיקין נגד עובדי ציבור, הפועלים במסגרת תפקידם למען מטרותיה.

"… באם תתקבל גישת התובע בנדון, משמעות הדבר תהיה כי על בית המשפט להעביר תחת שבט ביקורתו בבקשות מסוג דא את דברי ראש הרשות המקומית שנאמרו במהלך ישיבות מועצת העיר ולבחון באם הם היו נחוצים לצורך מילוי תפקידו השלטוני, אם לאו. תוצאה זו אינה הגיונית ואינה סבירה והיא אף חותרת תחת מוסד החסינות אשר נקבע בחוק ומסכלת במידה רבה את מטרת המחוקק, לשחרר את עובדי הציבור ממורא תביעות אישיות ביחס למעשים אשר עשו תוך כדי מילוי תפקידם השלטוני". נכתב בהחלטה.

את התביעה שנדחתה הגיש ניצב בדימוס יעקב בורובסקי,  לשעבר מפקד המחוז הצפוני של משטרת ישראל, הנמנה כיום על חברי מועצת העיר חיפה ועומד בראש סיעת האופוזיציה "מהפך חיפה". בורובסקי טען, טען כי במהלך ישיבות המועצה, התייחס ראש העיר יונה יהב לפרשת "השוטרים הנוקמים" מנהריה שהורשעו בביצוע מעשים פליליים כנגד גורמים עבריינים, והטיח בחבר המועצה האשמות לגבי תפקודו בפרשה. על רקע דברים אלה הגיש בורוסקי  תביעה נגד יהב, בה טען כי דבריו מהווים פרסום לשון הרע ודרש לחייבו בפיצוי של 200,000 ש"ח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן