Skip to content

קטין הורשע בעבירות הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות: תיעד בווידאו יחסי המין שקיים עם חברתו הקטינה ללא ידיעתה והפיץ באינטרנט

ביהמ"ש לנוער נמנע מלהרשיע את הקטין בביצוע העבירות • ביהמ"ש המחוזי ביטל את אי ההרשעה ומתח ביקורת על הצורה בה נחקרה הנפגעת בחקירה נגדית • וגם על יום האינטרנט הבטוח: יחד למען אינטרנט טוב יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אילוסטרציה: Unsplash

הקטין, שהיה בן 17 בעת ביצוע המעשים, הועמד לדין בבית משפט השלום לנוער באילת בגין תיעוד בווידאו של יחסי המין שקיים עם חברתו הקטינה ללא ידיעתה, והפצת הסרטון באינטרנט. לאחר שנשמעה עדות הנפגעת כחלק מראיות התביעה לעונש, נמנע בית משפט השלום מהרשעתו של הנאשם ודן אותו לדרכי טיפול שכללו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 100 שעות, פיצוי בסך של 10,000 שקלים וחתימה על התחייבות על סך 7,000 שקלים.

הפרקליטות ערערה על אי ההרשעה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. במסגרת הערעור ביקשה הפרקליטות להרשיע את הנאשם, אך לא ביקשה להטיל עליו עונש נוסף על העונשים שהוטלו עליו בבית המשפט לנוער.

בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור והרשיע את הנאשם בעבירות של הטרדה מינית והתנכלות ופגיעה בפרטיות. זאת לאור חומרת המעשים, חומרת הפגיעה בנפגעת והצורך להילחם בתופעה הנלוזה של הפצת סרטונים מבזים ברשת האינטרנט. עוד נקבע כי אי הרשעה תעביר מסר שגוי ומוטעה של זניחת הנפגעת והשלכות המעשים עליה, יפגע באמון הציבור במערכות האכיפה והמשפט ויפגע במתלוננות פוטנציאליות.

פסק הדין כלל גם אמירה חריפה לגבי אופן חקירת נפגעת העבירה בבית המשפט לנוער, שהגיעה כדי לספר על הנזק שנגרם לה. בית המשפט המחוזי אמר, כי מחובתו של בית המשפט להגן על עדים הבאים בפניו, ובפרט על קורבנות של עבירות מין. אין הוא יכול להתנער מאחריותו בנוגע למה שמתנהל באולמו ולהטיל את האחריות על אחד הצדדים. כל מתלונן, קל וחומר קורבן של עבירת מין, יכול, לו ירצה, לבוא לבית המשפט ולהציג את עמדתו, מבלי שיושפל בשל בקשתו זו.

את המדינה יצגו בהליך הערעור עורכי הדין תהילה גלנטה וגיורא חזן. בבית משפט השלום טופל התיק על ידי עורכי הדין דפי דניאלי, ענבל חיים, מירית נוימן והילה קדוש מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

יום האינטרנט הבטוח: יחד למען אינטרנט טוב יותר

הטכנולוגיות הדיגיטליות מאפשרות עולם שלם של אפשרויות: הזדמנויות רבות ללמוד, להחליף מידע, להשתתף וליצור. יחד עם זאת, האינטרנט גם יוצר סיכונים למשתמשות ולמשתמשים בו – ובמיוחד לאוכלוסיות פגיעות, כגון ילדים ובני נוער: פגיעה בפרטיות, ביריונות רשת, פייק ניוז, שיימינג, וחשיפה לתוכן פוגעני. בשבוע שעבר צויין "יום האינטרנט הבטוח" ("Safer Internet Day") בלמעלה מ-160 מדינות, לרבות ישראל. מה שהחל כיוזמה של האיחוד האירופי בשנת 2004, הפך ברבות השנים ליום שמצויין בלוח השנה ברחבי העולם. השנה עמד יום זה בסימן "יחד למען אינטרנט טוב יותר" ("Together for a better internet").

בישראל: השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת

בישראל, בחרו לציין, סביב יום האינטרנט העולמי, את "השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת". במהלך שבוע מודעות זה, שהתקיים בשבוע שעבר, התקיימו ברחבי הארץ מגוון פעילויות במטרה להעלות את המודעות לגלישה בטוחה בקרב ילדים ובני נוער, הורים ואנשי מקצוע, ולתת כלים למוגנות ולדיווח במקרי פגיעה ברשת.

לוגו השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת. מקור: המשרד לביטחון פנים

הפעילויות בשבוע המודעות התמקדו במניעת פגיעות ובכללן פגיעות מיניות מצילומים ומסרטונים שמועלים לרשת, בשמירה על הפרטיות ועל "התדמית הדיגיטלית", וגם התייחסות להיבט הפלילי ("חוק הסרטונים"), שאינו מוכר דיו בקרב ילדים והורים, בשיתוף עם יחידה 105 של משטרת ישראל – המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן