Skip to content

בוטלה הרשעת סוהר כדי לא לפגוע בעתידו המקצועי

החלטה אמיצה ומשקמת ניתנה בבימ"ש שלום בנתניה. "יתכנו מקרים שעל פי ההגדרות הסטטוטוריות שלהם נראות חמורות אך הם מקפלים בתוכם מעשים שאינם לוקים בפליליות יתר" אמרה השופטת והחליטה לאפשר לנאשם שיקום ללא הרשעה, בציינה שמדובר במקרה חריג בעקבות תסקיר שהוגש לה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלטה אמיצה ומשקמת ניתנה בבימ"ש שלום בנתניה. "יתכנו מקרים שעל פי ההגדרות הסטטוטוריות שלהם נראות חמורות אך הם מקפלים בתוכם מעשים שאינם לוקים בפליליות יתר" אמרה השופטת והחליטה לאפשר לנאשם שיקום ללא הרשעה,  בציינה שמדובר במקרה חריג בעקבות תסקיר שהוגש לה

מאת אורלי ממן

בית משפט שלום בנתניה ביטל את הרשעתו של סוהר לשעבר בכלא רימונים שהורשע לפני שמונה חודשים, על פי הודאתו, בעבירות של זיוף בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים . בנימוקי ההחלטה לביטול ההרשעה ציינה השופטת שירה בן שלמה, סגנית הנשיא, כי ביטול ההרשעה נעשה לאחר תסקיר שהוגש לבית המשפט, כמקרה חריג ,על רקע נסיבות מיוחדות ועל מנת שלא לפגוע פגיעה נוספת בעתידו של הנאשם.

ביטול ההרשעה נעשה במקרה של כתב אישום שהוגש נגד הנאשם ששימש כסוהר והיה אמור לבדוק בכל 30 דקות את מצבו של אסיר אובדני. בינואר 2008 במשמרת לילה אליה הגיע הסוהר חולה, הוא החמיץ בדיקות של  האסיר במשך שעה וחצי , וכאשר חידש אותן – הוא מצא את האסיר מת בתאו. הסוהר ניסה להחיותו, הזעיק עזרה רפואית ומתוך חשש זייף עדכונים בדוחות כאילו ביצע בדיקה בכל 30 דקות בתאו של האסיר. אלא שמייד עם הגעת הקצינים לבדיקת האירוע, הודה הסוהר בפניהם שלא ערך ביקורים כנדרש וכי רשם את הדיווח מתוך לחץ ופאניקה ובחוסר מחשבה.

על פי התסקיר שהוגש לבית המשפט לאחר ההרשעה, עולה כי הסוהר, שיוצג על ידי עורכי הדין כרמי בוסתנאי וחוסאם מרון, נחשב  על ידי מפקדיו לעובד מסור, אחראי, בעל שיקול דעת, יחסי אנוש ומוסר עבודה גבוה. לאחר המקרה, הוא עזב את העבודה ואת לימודי הקרימינולוגיה, תחום בו ראה את עתידו, והחל קריירה חדשה. לדברי עורכי דינו של הנאשם, הרשעה תחבל בקריירה שלו פעם נוספת ותפגע בעתידו המקצועי והאישי ללא הצדקה.

כאמור, בית המשפט קיבל חוות דעת זאת, וציין כי "ההלכה מחייבת פתיחות מחשבתית ונכונות להכיר בכך שבהחלט יתכנו מקרים שעל פי ההגדרות הסטטוטוריות שלהם נראות חמורות אך הם מקפלים בתוכם מעשים שאינם לוקים בפליליות יתר מחד , ומאידך נסיבות הנאשם וההשלכות האפשריות של הרשאה בדין הן כאלה שיש בהן כדי להצדיק הימנעות מהרשעה באותו הליך".

על הנאשם הוטל שרות לתועלת הציבור בהיקף של 300 שעות, שהינו מעל לממוצע, בהתאם לתכנית שגובשה על ידי שירות המבחן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן