Skip to content

התפתחות מדאיגה חדשה: צפון קוריאה תשגר רקטה ארוכת טווח באפריל

השיגור – לרגל יום השנה המאה להולדתו של מייסדה הנערץ, קים איל סונג. במערב מודאגים מהאפשרות שהשיגור יביא להחרפת העימות מול המדינה הרודנית, המבודדת והמגורענת מאת אורי קציר צפון קוריאה לא נחה. השבוע הודיעה ממשלתה כי תשגר רקטה ארוכת טווח לרגל מאה שנה להולדתו של מייסדה קים איל סונג. השיגור יבוצע בין ה-12 ל-16 באפריל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השיגור – לרגל יום השנה המאה להולדתו של מייסדה הנערץ, קים איל סונג. במערב מודאגים מהאפשרות שהשיגור יביא להחרפת העימות מול המדינה הרודנית, המבודדת והמגורענת

מאת אורי קציר

קים ג'ונג און, מנהיגה הטרי של צפון קוריאה. ניסוי טילים נוסף?

צפון קוריאה לא נחה. השבוע הודיעה ממשלתה כי תשגר רקטה ארוכת טווח לרגל מאה שנה להולדתו של מייסדה קים איל סונג. השיגור יבוצע בין ה-12 ל-16 באפריל ממיתקן הממוקם בצפון מחוז פיונגיאנג.

השיגור יבוצע שלוש שנים בדיוק לאחר ששיגור דומה, באפריל 2009, גרר אחריו גל גינויים בינלאומי, בין השאר מהאו"ם, מארצות הברית, מדרום קוריאה וממדינות נוספות, בטענה שמדובר למעשה בניסוי שמטרתו לבחון את יכולות הטילים שמייצרת המדינה המסוגרת. צפון קוריאה היא יכולת גרעינית מוכחת, ובמערב חוששים מפני הסיכון שמהווה היכולת הזו, הן בהקשר של מלחמה בחצי-האי הקוריאני והן מיצוא של יכולות אלה למדינות אחרות בהן קיים משטר רודני אנטי-מערבי.

השיגור שעליו הצהירה פיונגיאנג מתפרש בחוגים מערביים כהפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, האוסרת עליה לבצע פעילות גרעינית ובליסטית כלשהי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן