Skip to content

בקשה דחופה להוספת סעדים לעתירת בכירי המשק נגד הסכם ליכוד – כחול לבן

בעתירה מבקשת עורכת הדין הולץ המייצגת את 123 הבכירים, להוסיף נקודות נוספות, לאחר קריאת ההסכם כפי ששוחרר לידיעת הציבור, שמחייבות את בטלות ההסכם. "הסכם פוליטי רקוב. הסירחון והחשד לסחיטה עולים לשמיים. הנאשם ימנה את היועמ"ש ופרקליט המדינה ויבלום כך את משפטו ואת החקירות שבדרך. חסינות לנאשם מפני הכרעות בג"צ?", הגיב ראש המשלה לשעבר אהוד ברק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקשה להוספת סעדים לעתירתה לעליון שהוגשה אמש, הגישה היום (שלישי) עורכת הדין דפנה – הולץ לכנר, בשם 123 בכירי המשק בישראל לבית המשפט העליון. בעתירה טוענת המבקשת כי לאחר עיון בהסכם הפוליטי שנחתם אמש בין הליכוד למפלגת כחול לבן (חוסן), כעת,  נוכחים  העותרים  "באופן  ברור ומובהק כי ההסכם הפוליטי שנחתם הינו בלתי חוקתי מן היסוד, נוגדת ופוגע בתקנת עקרונות  היסוד   של   שיטת  המשפט. לפיכך  מחייבת  התערבות  שיפוטית דחופה ביותר  לביטולו של ההסכם הפוליטי, המשנה לבלי היכר את פניה של מדינת ישראל".

העותרים מבקשים מבית המשפט לבטל את ההוראה הקבועה בעמוד 2 בכותרת ההסכם הפוליטי, לפיה רק "לאחר כינון הממשלה, יוקם צוות לשם ניסוח קווי היסוד של הממשלה בתקופת האחדות." "הוראה זו נוגדת באופן מפורש את הוראת חוק-יסוד: הממשלה, המחייבת כי קווי היסוד יהיו ידועים לכנסת בטרם הבעת האמון שנותנת הכנסת בממשלה ובטרם כינון הממשלה", טוענים העותרים.

עורכת הדין דפנה הולץ לכנר (צילום: רפי מיכאלי)
עורכת הדין דפנה הולץ לכנר (צילום: רפי מיכאלי)

כמו כן מבקשים העותרים מהעליון לבטל את הוראת סעיף 3ג' להסכם הפוליטי, לפיה "בתקופת החירום, לא תבוצע, לא תיקון ולא תקודם כל חקיקה ראשית ו/או משנית שאינה קשורה להתמודדות עם משבר הקורונהעל כל היבטיו".  "הוראה זו כובלת באופן מוחלט את סמכויות הריבון מלבצע את התפקידים הנובעים מעצם היותו הרשות המחוקקת במדינה לחוקק חוקים, בהתאם להוראות חוק-יסוד", מסבירים העותרים.

אמש, בשעות ערב מאוחרות, זמן קצר לפני כניסת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ותחילת הטקסים, הודיעו סיעות הליכוד וכחול לבן (חוסן), כי נחתם הסכם בין המפלגות להקמת ממשלת חירום / אחדות בה יכהנו שני ראשים. בני מין נתניהו, ראש ממשלת המעבר ובני גנץ ראש כחול לבן.
3 עתירות הוגשו הלילה (שני) לבית המשפט העליון כנגד ההסכם וכנגד מינוי בנימין נתניהו, העומד לפני משפט בו הוא מואשם בעבירות של 3 סעיפים פליליים חמורים: שוחד, מרמה והפרת אמונים לתפקיד ראש הממשלה.

העתירה הראשונה הוגשה על ידי 123 אנשי ביטחון, רוח והייטק, שמבקשים מבג"ץ להצהיר כי בהתאם לדין אסורה כהונה בתפקיד ראש הממשלה על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות פליליות שיש עמן קלון. את העתירה הגישה בשם העותרים עורכת הדין  דפנה הולץ – לכנר.

בעתירה השנייה שהגישו העמותות "חוזה חדש" ו"משמר הדמוקרטיה", אותה הגיש עורך הדין יועז יובל יועז, הן דורשות למנוע מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו.

צילום: פול ידיעות בית משפט העליון
צילום: פול ידיעות – בית משפט העליון

העתירה השלישית הוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון המיוצגת על ידי עורך הדין אליעד שרגא, ובה היא מדגישה כי כיום נתניהו עומד כחבר כנסת מן המניין המבקש לקבל על עצמו את הרכבת הממשלה, ואין הוא מכהן כראש ממשלה נבחר אלא רק כראש ממשלה מכוח דיני הרציפות. במצב זה, טוענת התנועה, חל עליו הדין שחל על כל חבר כנסת המבקש לקבל את המלצת הסיעות ולאחריה את המנדט מהנשיא – ומבחינה זו, חלים עליו כל דיני הכשירות החלים על כל חבר כנסת אחר במעמד זה. כבר "בשלב הקמת הממשלה הנאשם נתניהו הוא סחיט, לחיץ ומנוגד עניינים", טוענת התנועה לאיכות השלטון ומזכירה כי בממשלתו הנוכחית של נתניהו מכהנים ארבעה עדי תביעה במשפטו (השרים הנגבי, לוין, אלקין וארדן), עדי תביעה אשר עליו לנהל, על אף שחירותו האישית תלויה במוצא פיהם.

"הסכם פוליטי רקוב. הסירחון והחשד לסחיטה עולים לשמיים. הנאשם ימנה את היועמ"ש ופרקליט המדינה ויבלום כך את משפטו ואת החקירות שבדרך. חסינות לנאשם מפני הכרעות בג"צ? אם בג"צ יירתע מלחתוך את הקשר הזה בהכרעה אמיצה אחת – גם אותו יסגרו. אזרחי ישראל עורו! גורלנו בידי כל אחד מכם. הדקה ה-90 מתקרבת", כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו ראש הממשלה לשעבר אהוד הברק בהתייחסותו להסכם.

מדובר ב"רצונו של נאשם בפלילים להטיל מורא ופחד על בית משפט נכבד זה במטרה להביא  להטיית דין ולמנוע קבלת החלטה שיפוטית נורמטיבית שתאסור כהונתו בתפקיד ראש הממשלה בשל כתב אישום החמור, בעבירות שיש עמן קלון, שהוגש נגדו בטרם תחילת כהונתו", כתבה עורכת הדין דפנה הולץ בבקשה להוספת  בעדים והוסיפה: "זוהי תכלית מעוררת פלצות וחסרת תקדים במידת ביזויה את כבודו ואת מעמדו של בית משפט נכבד זה. אין כל ספק כי תכלית זו עומדת בסתירה חזיתית לליבת ערכי היסוד של השיטה, לעקרון שלטון החוק, לטוהר המידות בנבחרי הציבור, לשמירת אמון הציבור ברשויות השלטון ולכללי איסור הימצאותם של נבחרי הציבור במצבי ניגוד עניינים".
שופט העליון יצחק עמית שכיהן אמש כשופט תורן, נמנע מלהוציא צו ביניים כנגד המשיבים, איחד את שלושת העתירות לדיון אחד ונתן למשיבים זמן להשיב לכלל העתירות עד יום חמישי הקרוב ב 12:00 בצהרים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן