Skip to content

אוחנה למנדלבליט: בטל הנחיית פרקליט המדינה לפיה על המשטרה לחקור רק בהנחיית הפרקליטות

נאמנו של נתניהו, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, נחלץ היום (שני) לעזרתו ופנה בדרישה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במכתב בו דרש ממנו לאפשר למשטרה לפתוח בחקירות במקרים של הסתה נגד בכירי ציבור גם ללא אישור מוקדם של הפרקליטות כפי שנדרש כיום. אוחנה טען שההסתה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. את מכתבו שלח גם לידיעת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נאמנו של נתניהו, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, נחלץ היום (שני) לעזרתו ופנה בדרישה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במכתב בו דרש ממנו לאפשר למשטרה לפתוח בחקירות במקרים של הסתה נגד בכירי ציבור גם ללא אישור מוקדם של הפרקליטות כפי שנדרש כיום. אוחנה טען שההסתה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. את מכתבו שלח גם לידיעת מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום וראש להב 433, ניצב מוטי לוי.

במכתבו ליועמ"ש, התייחס אוחנה לפוסטים שפורסמו לאחרונה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר לטענתו היו אמורים להוביל לפתיחת חקירה נגד כותביהם. בין השאר ציין השר פוסט של נגן להקת כוורת לשעבר אפרים שמיר, שכתב לפני כשבוע בחשבון הטוויטר שלו כנגד ראש הממשלה ומשפחתו והעלה ציטוטים מפוסטים בעמוד של מחאת היחידים "CrimeMinister", אותה מוביל ישי הדס, שמרכז בתוכו פעולות מחאה נגד ראש הממשלה. את אוחנה מקומם כי שם הושווה נתניהו ללואי ה-16 – מלך צרפת שהודח והוצא להורג במהפכה הצרפתית וכינה את חברי הממשלה הנוספים "משת"פים". לטענתו של אוחנה ״אין ספק שההסתה כלפי רה״מ עולה בעוצמתה ובחומרתה על המקרים האחרים״. הוא מוסיף כי ״דברים אלה, מהווים הסתה ברורה וחד משמעית לאלימות ומהווים עבירה פלילית״.

(צילומים: לע"מ ודוברות משרד המשפטים)

אוחנה תובע מהיועץ המשפטי לבטל הנחיית פרקליט המדינה ולפיה הפרקליטות היא זו שמוסמכת לפתוח בתיקי חקירה במקרים של חשד להסתה ולא המשטרה, ואמר כי פירוש מדובר בנוהל שאינו קבוע בחוק, ולכן יש לאפשר למשטרה לחקור כרצונה – והפרקליטות לאחר קבלת החומרים תבחר האם להעמיד לדין את הנחקר, כאמור, לפי ממצאי החקירה.
אוחנה מוסיף וכותב כי לא מקובל עליו אותן ההנחיות לפיהן המשטרה לא יכולה לפתוח בחקירה ללא הנחיה מהפרקליטות.

״הקביעה לפיה הפרקליטות תורה למשטרה אם לפתוח או לא לפתוח בחקירה מעניקה כח רב מדי לפרקליטות, שמקורו אינו בחקיקה, ומהווה 'השגת גבול' לתחומי האחריות של המשטרה שהיא, כידוע – משטרת ישראל, לא משטרת הפרקליטות״, כתב אוחנה.
בהתייחסו לדברים שפורסמו בעמוד המחאה של הCRIMEMINISTER  אותה מוביל ישי הדס, הביא אוחנה ציטוטים ובהם נאמר "נתניהו, אפרופו חוק הקורונה, חוק ההסמכה…להעביר בסיוע המשת"פים שלטענת אוחנה מרמז על משתפי הפעולה עם הנאצים. או ציטוט בו נאמר: אל תשמח.. גם לואי ה-16 היה בטוח שהוא הוא החוק… תיזכר איך זה נגמר לו". "נתניהו  לאן תברח מזעם ההמון?", "מלכים לא מתפיידים לאט.. מלכים נופלים במכה", ו "לצרפתים הייתה את הבסטיליה, לנו יש את מצודת בלפור תחשבו על זה עוד נדבר על זה. Save the date 14/7 .

אוחנה העיר ועקץ את מנדלבליט כי על אמירות הרבה פחות קשות לטעמו, הפרקליטות ידעה לבקש מהמשטרה "לעצור ולהגיש כתבי אישום כשהדברים היו מופנים כלפי אנשיה דוגמאות פעיל הימין אלחנן גרונר שאמר כלפי שי ניצן ״תתבייש לך״ ו״אין שלום לרשעים״. כתב אוחנה.

ישי הדס: המהפכה הצרפתית הביאה לעולם ערכים חשובים ובהם חירות שוויון ואחווה

ישי הדס, הגיב הלילה לטענות אוחנה המיוחסות לדף הפייסבוק ואמר כי המהפכה הצרפתית הביאה לעולם ערכים חשובים של חירות, שוויון ואחדות. "המהפכה הצרפתית לא החלה הריגתו של המלך. זה ממש לא העניין, המהפכה הצרפתית הביאה לעולם ערכים חשובים ובהם חירות ושוויון ".
הדס ציין כי לעולם לא יקרא לאלימות וכי הוא ואנשי מחאה אחרים לא נוקטים באלימות או קוראים לה. "אם מישהו קורה להרוג את ראש הממשלה", אמר הדס, "שלא יתפלא שהמשטרה תגיע אליו", "אנחנו נגד אלימות ולא פועלים באלימות".
מאוחר יותר קרא הדס בדף המחאה לציבור: "המוני רעבים ודמוקרטים זועמים יעלו בקרוב על בלפור!! זו אינה הסתה!! אוחנה. זו ראיית מציאות מפוקחת הנשענת על הכרת רוח האדם ועובדות היסטוריות מוצקות!!"
הדס התייחס גם לטענות אוחנה בדבר המהפכה הצרפתית וכתב: "בשבוע הבא למשל, יחגגו מליוני צרפתים את יום העצמאות שלהם, יציינו את תחילת המהפיכה הצרפתית העקובה מדם שראשיתה הרס סמל השילטון המושחת – הבסטיליה, וסופה גיבוש הערכים האנושיים האוניברסאליים הנעלים ביותר שהם הם הבסיס הראשוני עליו נשענות כל הדמוקרטיות המערביות מאז ועד היום: חירות – שיוויון – אחווה!!".
הדס עקץ את אוחנה והוסיף: "הערכים שנתניהו דוגל בהם ומוקיר אותם כמובן… עם חוק ההסמכה, הערבים נוהרים והסמולנים שכחו מה זה להיות יהודים".

ישי הדס: לעולם לא אקרא לאלימות ואינני דוגל בה (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

מאוחר יותר פרסם הדס בדף הפייסבוק קריאה להפגנה, שם כתב: "ביום ג' 14.7 , נעלה כולנו לבסטיליה הפרטית שלנו, המצודה בבלפור, ונזכיר לנתניהו שוב את אותם ערכי יסוד שנשכחו ממנו לחלוטין בניסיונותיו הבלתי נלאים להימלט מן הדין, ובכל מחיר!"

"ממש אין צורך להיבהל – לא תהייה כל אלימות" הוא מדגיש ומוסיף: "מעולם לא הייתה ולא תהייה! (לפחות לא מהצד שלנו…)". הדס מסיים את דבריו וכתב: "כן תהייה קריאה ברורה ומהדהדת ליושבי המצודה – לכו, צאו מחיינו, אחת ולתמיד – מאסנו בשלטונכם ."

 

1 Comment

  1. דינה מלמוד
    7 ביולי 2020 @ 18:27

    השר אוחנה אולי לא מבין שגם מנדנבליט הוא אישיות בכירה. על כן נחקור במידי את ראש הממשלה על ההשתלחות שלו מנדנבליט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן