Skip to content

בית המשפט ביטל את פסק הבורר: כבל יוכל להתמודד על ראשות ההסתדרות

השופט ביטל בכך את פסק הבוררות של רשות השיפוט של ההסתדרות הכללית החדשה, שהכריעה כי כבל לא יוכל להתמודד בשל אי-תשלום דמי חבר במועד, עקב טעות טכנית. כבל יתמודד בבחירות במסגרת סיעה עצמאית שהקים, "בית חברתי". ח"כ פרץ יסיר מועמדות ויתמוך בכבל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השופט  ביטל בכך את פסק הבוררות של רשות השיפוט של ההסתדרות הכללית החדשה, שהכריעה כי כבל לא יוכל להתמודד בשל אי-תשלום דמי חבר במועד, עקב טעות טכנית. כבל יתמודד בבחירות במסגרת סיעה עצמאית שהקים, "בית חברתי". ח"כ פרץ יסיר מועמדות ויתמוך בכבל

מאת אבירם זינו

בית-המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל אמש (יום א') את עתירתו של חבר הכנסת איתן כבל, שביקש להורות על הכללתו בפנקס הבוחרים הרשאים לבחור ולהיבחר בבחירות הקרובות של ההסתדרות, ב-22 במאי.

ח"כ כבל (צילום: ויקימדיה)
בית המשפט בחר בדמוקרטיה. ח"כ כבל (צילום: ויקימדיה)

השופט גדעון גינת ביטל בכך את פסק הבוררות של רשות השיפוט של ההסתדרות הכללית החדשה, שהחליט כי כבל לא יוכל להתמודד בשל אי-תשלום דמי חבר במועד, עקב טעות טכנית במנהל התשלומים של הכנסת. כבל יתמודד בבחירות במסגרת סיעה עצמאית שהקים, "בית חברתי".

ביחס לפסק הבוררות כתב השופט, כי לבורר "לא הייתה סמכות לפסוק בניגוד לעקרונות החוקתיים הקיימים, או באופן שאינו מתיישב עמם", וכיוון לכך שהחלטתו פוגעת בזכויות יסוד של ההליך הדמוקרטי. הוא עשה כן בכך ששלל מח"כ כבל את זכותו לבחור ולהיבחר. השופט סבר, כי ללא דרך כלשהי של אזהרה מראש, פרטנית או בפרסום פומבי יעיל, אין דרך לסלק חבר מפנקס הבוחרים, בוודאי לא חבר המבקש לתקן, בדיעבד, את הפגם שנפל בחברותו.

השופט גינת ציין בהחלטתו, כי לא ננקטו כל צעדים להפסקת חברותו בשל אי-תשלום דמי החבר, ולא נשלחה אזהרה מוקדמת. בפועל, לא נשלחה מעולם אזהרה למבקש וגם לא ננקטה דרך של אזהרה פומבית למי שנמצא בקטגוריה דומה למבקש.

בעידן התקשורת המודרנית והאינטרנט, נכתב בפסק-הדין, אין  לקבל שלא ניתן היה להזהיר קודם להוצאתו של המבקש מפנקס הבוחרים. כפי שעולה מפסק הדין, מחלקת השכר בכנסת לא קיבלה ממנו כל הודעה על הפסקת העברת תשלומים או העברת תשלומים להסתדרות והוא עצמו לא ידע מכך. השופט ציין, כי התוצאה שההסתדרות מבקשת להחיל: שלילת הזכות המהותית החשובה בשל התרשלות שבמחדל של אי-תשלום במועד, אינה מידתית וניתן להימנע ממנה בדרך של מתן ארכה לריפוי המחדל. תוצאה זו מונעת את הפגיעה בזכות המהותית של המבקש, ומהווה פגיעה מינורית בלבד בזכות הדיונית של המשיבים.

ח"כ כבל הודיע, כי הוא מברך את בית המשפט על שבחר בדמוקרטיה ולא בביורוקרטיה. ח"כ עמיר פרץ לא יתמודד ויתמוך בכבל בבחירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן