Skip to content

ארבעה הרוגים בירי ליד בית ספר יהודי בטולוז

היום בשעה שמונה בבוקר פתח אופנוען בירי ליד בי"ס יהודי בעיר טולוז בצרפת. נהרגו שלושה תלמידים ומורה ונפצעו נוספים. משטרת טולוז חוקרת ותאבטח מהיום גם מוסדות יהודיים בעיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום בשעה שמונה בבוקר פתח אופנוען בירי  ליד בי"ס יהודי בעיר טולוז בצרפת. נהרגו שלושה תלמידים ומורה ונפצעו נוספים. משטרת טולוז חוקרת ותאבטח מהיום גם מוסדות יהודיים בעיר

מאת עמית מנדלזון, צרפת

היום בשעה שמונה בבוקר פתח אופנוען בירי לעבר קבוצת תלמידים והורים מחוץ לבית-הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר טולוז שבצרפת. אופנוען חבוש קסדה, שאחז בשני כלי נשק שונים, פתח באש והרג מספר אנשים, ביניהם ילדים. ממקורות שונים נודע כי נהרגו שלושה ילדים ומורה ונפצעו חמישה נוספים. ביו ההרוגים, הרב יונתן סנדלר ושני בניו, בני שש ושלוש וחצי, שעברו לאחרונה מירושלים לטולוז. עדת ראייה סיפרה, כי בין הפצועים גם בתו של מנהל בית הספר, בת שמונה.

בית הספר היהודי בטולוז
בית הספר היהודי "אוצר התורה" בטולוז

ההערכה של הרשויות שם היא, כי מדובר באותו אופנוען שרצח לפני כמה ימים את שלושת החיילים ששבו מאפגניסטן, בעיר טולוז. בזירת הירי נמצאו כדורים שונים, בקאליבר 9 מ"מ (אקדח) ו-11.43 מ"מ (רובה), שמצביעים על האופנוען המטורף. עדים ציינו כי צבעו של האופנוע עליו רכב היורה הוא שחור.

בבית ספר זה לומדים כמאתיים תלמידים יהודים ומדובר באחת הקהילות היהודיות הגדולות בצרפת.

כוחות משטרה ואזרחים המומים בזירת הירי בטולוז (צילום מרשת הטלוויזיה הצרפתית FRANCE 24)
כוחות משטרה ואזרחים המומים בזירת הירי בטולוז (צילום מרשת הטלוויזיה הצרפתית FRANCE 24)

מפקד משטרת טולוז מסר באופן רשמי, כי בתקרית ירי נהרגו ארבעה אנשים. המפקד גינה את האירוע והסביר שהוגברה ההבטחה סביב בסיסי צבא בצרפת בגלל אירועי הירי שקדמו לזה ועכשיו תוגבר ההבטחה ליד בתי ספר ובתי כנסת יהודיים.

שר הפנים של צרפת, קלוד גואן, הורה להגביר את האבטחה מסביב לבתי הספר היהודיים במדינה והוא עושה את דרכו לעיר. נמסר כי גם הנשיא, ניקולה סרקוזי, יגיע לבית הספר וכך גם יריבו בבחירות לנשיאות, פרנסואה הולנד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן