Skip to content

כחול לבן נכנעה. ההפגנות תיאסרנה, בתי כנסת והתפילות מחוץ לתחום האיסור

וועדת החוקה בכנסת אישרה את חוק הקורונה והעבירה אותו כרצונו של נתניהו. אולי כעת תתפנה הממשלה לעסוק בקורונה. ישי הדס (כריים מיניסטר): "הציונות גוססת ונושמת את נשימותיה האחרונות בכנסת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

וועדת החוקה והמשפט בכנסת, אשרה היום (שלישי) את חוק ההגבלות על ההפגנות והחריגה את התפילות ובתי הכנסת מחוק זה. ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה לקריאות 3-2 את התיקונים ל"חוק הקורונה הגדול". החוק ייכנס לתוקפו הלילה בחצות (בכפוף לאישור המליאה) ובמועד זה תיכנס לתוקף הכרזה סטטוטורית על "מצב חירום מיוחד" כפי שמוצע בחוק.

ועדת חוקה ומשפט היום (צילום: דוברות הכנסת)

הממשלה תוכל להכריז על "מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה" למשך שבוע, אם שוכנעה בהתפשטות רחבה של הנגיף הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור ובתנאי שתקנות הסגר עומדות בתוקף; את ההכרזה תוכל הממשלה להאריך לתקופות נוספות של שבוע עד סה"כ 21 ימים, והיא תובא לוועדת החוקה בסמוך להחלטה על ההארכה, והוועדה תוכל לבטל את ההכרזה בדיעבד; הממשלה באישור ועדת החוקה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של שבועיים כל עוד תקנות הסגר בתוקף.

במקביל לאיסור ההפגנות בבלפור שתיאסרנה למעט הפגנות במרחק של 1000 מטרים ממקום מגורי המפגין, הממשלה נענתה לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, לפיה גם ב"מצב חירום מיוחד" שיוכרז בעת סגר לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תפילות, הפגנות או טקס דתי, אך ניתן יהיה לקבוע הגבלות על ההתקהלות בהם, לרבות הגבלה על מספר המשתתפים; כמו כן ב"מצב חירום מיוחד", ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים, העומד בתקנות הנוכחיות על 1000 מטר.

9 ח"כים תמכו בחוק: חברי הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים טלי פלוסקוב, עמית הלוי, עוזי דיין (הליכוד), איתן גינזבורג, עינב קאבלה, מיכל וונש, תהלה פרידמן (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס)

6 ח"כים התנגדו: יואב סגלוביץ', מאיר כהן (יש עתיד תל"ם), אוסאמה סעדי, וליד טאהא, (הרשימה המשותפת), אלי אבידר (ישראל ביתנו), ניצן הורוביץ (מרצ).
כעת תעלה מליאת הכנסת את החוק לאישורו בקריאה שניה ושלישית. נתניהו הצליח לכפות את צרכיו האישיים על חברי כחול לבן שכדברי ח"כ עופר כסיף הניפו דגל לבן.

ישי הדס (מימין) מתעמת עם שוטרי המעצרים (צילום: ציפי מנשה)

ישי הדס, מראשי ארגון "קריים מיניסטר", אמר בתגובה לאישור התיקון לחוק בוועדת החוקה: "הציונות גוססת ונושמת את נשימותיה האחרונות בכנסת ישראל. אסור לתת להם להצביע בעד במליאה. גנבי הקולות מנהלים את טקס ההוצאה להורג של הדמוקרטיה. אני קורא לכל אזרח להתנגד לדיקטטורה ולהצטרף למחאה מחוץ לכנסת".

ארגון "הדגלים השחורים" האשים את השוטרים באלימות, ומסר בתגובה לאירוע כי "משטרת נתניהו ממשיכה באלימות חסרת הפשרות שלה נגד כל מי שאינו תומך משטר נתניהו. כחול לבן צריכים להתבונן בתמונות הללו ולהבין את גודל השעה. נתניהו מנסה לרסק באלימות את הדמוקרטיה, זה הזמן לעצור אותו".

ארגוני המחאה "אין מצב", "קריים מיניסטר", "קומי ישראל", "החזית הוורודה", "התעוררנו", "בעלבתים" ו-הלם תרבות" קראו למשטרה ובעיקר למחוז ירושלים להכיל את המחאה בכנסת.

חילי חטיבת הצנחנים הגיעו לכפות סדר בהפגנות (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


צילום: ציפי מנשה

מעצרים (צילום: ציפי מנשה)

צילום: ציפי מנשה

במקביל לדיון מתקיימות הפגנות מחוץ לכנסת בהשתתפות כאלף חמש מאות בני אדם. שוטרים התעמתו עם מפגינים שניסו לתלות שלטים על הגדר של אחד ממשרדי הממשלה שמול הכנסת. מהמשטרה נמסר כי חשוד שתקף את אחת השוטרות באמצעות מקל ופצע אותה בפלג גופה התחתון ובידה עוכב לחקירה. בהמשך נעצרו עוד שלושה מפגינים, שלפי המשטרה תקפו פקחי עירייה ושוטרים שהגיעו להסיר שלטים. אחד העצורים הוא תא"ל (במיל') אסף אגמון.

מהמשטרה נמסר כי "בפעילות של פקחי עירייה להורדת שלטים שנתלו סמוך למשכן הכנסת בליווי שוטרים, הם הותקפו ע"י מספר מפגינים שניסו למנוע את פעילותם. 3 מהם שזוהו ע"י השוטרים נעצרו \ עוכבו לחקירה בגין תקיפה".

בהודעה משותפת של הארגונים נאמר כי "ההפגנה מתנהלת על פי החוק ואנו דורשים מכם לאפשר לשיירה הגעה לכנסת ללא עיכובים ולתת לה להתנהל כמתוכנן לאורך היום. לא נסבול אלימות ולקיחת החוק לידיים כפי שאירע בהפגנה במוצ"ש האחרון בבלפור שאותה פוצצתם את ללא סיבה".

לאחר קריאה שלישית בחוק הקורונה הממשלה תוכל להכריז על "מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה" למשך שבוע, אם שוכנעה בהתפשטות רחבה של הנגיף הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור ובתנאי שתקנות הסגר עומדות בתוקף; את ההכרזה תוכל הממשלה להאריך לתקופות נוספות של שבוע עד סה"כ 21 ימים, והיא תובא לוועדת החוקה בסמוך להחלטה על ההארכה, והוועדה תוכל לבטל את ההכרזה בדיעבד; הממשלה באישור ועדת החוקה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של שבועיים כל עוד תקנות הסגר בתוקף

למרות התעקשות כחול לבן, הממשלה נענתה לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, לפיה גם ב"מצב חירום מיוחד" שיוכרז בעת סגר לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תפילות, הפגנות או טקס דתי, אך ניתן יהיה לקבוע הגבלות על ההתקהלות בהם, לרבות הגבלה על מספר המשתתפים (ביטול הפגנות בלפור וקיסריה); כמו כן ב"מצב חירום מיוחד", ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים, העומד בתקנות הנוכחיות על 1000 מטר.

2 Comments

  1. מלכה
    30 בספטמבר 2020 @ 10:40

    כחול לבן נכנעה ש ו ב.
    איך אתם ישנים בשקט, כשאתם יודעים בוודאות, שאתם שם רק בזכות אנשים שחושבים ההיפך ממה שאתם עושים.
    גנבי קולות ושקרנים. אתם לא יותר טובין מביבי שאותו הבטחתם להחליף.
    אצלנו ישראל לפני הכל, אמרתם.
    ה א מ נ ם??????

  2. זולי
    29 בספטמבר 2020 @ 19:40

    הגיע הזמן לעשות סדר ולשמור על בריאותינו, ווהפגנות יחכו. אין שום זכות קדימה למפגינים נגד רה"מ ויש לשפוט בחומרה את מנהיגיהם המופרעים. חבל שגם קצינים גבוהים לשעבר נפלו בפח של מפלגת ש ר " צ ושמאלנים מופרעים נפשית נוספים. ראש ממשלה בוחרים בקלפי ולא באלימות בדמוקרטיה!!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן