Skip to content

כנס מקוון ראשון מסוגו לחינוך מיני מיטיב

היום נפתח כנס ראשון מסוגו בישראל לחינוך למיניות בריאה ומניעת פגיעה עבור הורים, אנשי חינוך וטיפול • כלים ליצירת שיח פתוח על יחסים, מיניות ומניעת אלימות • ידע ודרכי טיפול בנפגעי ונפגעות תקיפה מינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ילדים ובני נוער, שנמצאים כבר תקופה ארוכה בבתיהם, צופים שעות רבות במסכים (טלוויזיות, מחשבים, טאבלטים, טלפונים ניידים) ובכך מגדילים משמעותית את הסיכון שבחשיפה לפורנוגרפיה ולמסרים מיניים מעוותים שמשפיעים על תפיסת המיניות והדימוי העצמי שלהם. ואכן, החל מפרוץ מגפת הקורונה נרשמה עלייה דרמטית בפניות של הורים, נוער וצוותים חינוכיים למערכות התמיכה השונות בנושאי אלימות, צפייה במסכים, פורנוגרפיה ופגיעות מיניות.

בעקבות הזינוק החד ועל רקע הצורך הקיים בקרב הורים וילדים, נולד כנס מקוון ראשון מסוגו שמיועד לתת כלים, הסברים ותמיכה בנושא חינוך מיני מיטבי, מניעת הטרדות מיניות, מתן סיוע בעת מצוקה ושיח משמעותי בנושא. הכנס לחינוך מיני מיטיב הינו כנס מקוון ראשון מסוגו מבחינת היקף הנושאים, מגוון הגילאים, קשת המרצים, סדנאות, הרצאות ופאנלים מקצועיים. כל אלו נועדו לעזור לעולם המבוגרים הנבוך לגשת לנושא השיח על מיניות מיטיבה ומניעת הפגיעה בתחושת מסוגלות, נינוחות, ידע וביטחון.

"להקשיב לעצמנו ולאחר/ת, זה הסוד הגדול בלהנות מיחסים טובים וממיניות טובה, מהנה והדדית", מסבירה מרגנית ארז, המנהלת המקצועית של הכנס, "אנחנו צריכים ללמד את הדור הצעיר כבר מגיל קטן שכדי שמיניות תהיה טובה, שני בני הזוג צריכים להרגיש בטוחים, להיות מסוגלים לתקשר את רגשותיהם וצרכיהם ולדעת שבכל רגע לשניהם יש יכולת שווה להשפיע על הסיטואציה, הבנים והבנות. הנתונים בתקופת הקורונה מלמדים כי אין להורים כלים מספקים כדי ללמד את הילדים שלהם מהי מיניות בריאה, כיצד להתנהג בסיטואציות מיניות, וההבדל המהותי בין האינטראקציה המינית שמוצגת בפורנוגרפיה לבין המציאות".

מיכל גורל מספרת, כי החליטה ליזום ולהפיק את הכנס לאור הנתונים הקשים על אלימות מינית והמקרים המזעזעים שמגיעים לחדשות. "חשוב לי להנגיש להורים את המידע המקיף והמלא ביותר של מיטב המורים והמורות למיניות בארץ," אומרת גורל, ומוסיפה: "יש לנו אחריות לעשות ככל הניתן ליצירת חברה בריאה יותר וזה מתחיל פה בחינוך ליחסים ומיניות בריאה. הכנס הזה מאפשר גישה און ליין למגוון מרצים ומרצות בתחומי ידע שונים, לצפייה בנוחות ובפרטיות מהבית. אומרים שהחינוך מתחיל בבית, בחוף המבטחים, אם רק נעזור להורים ונדריך אותם כיצד לגשת לילדות.ים, איך לדבר, להכווין ולחנך למיניות בריאה – נוכל לייצר פה דור צעיר שמרגיש בטוח, שקט ומאושר ובו בעת גם בעל גבולות – כל אחד לעצמו וגם כל אחד לאחר".

מגוון מרצים בכנס המקוון לחינוך מיני מיטיב. צילום: יח"ץ
מגוון מרצים בכנס המקוון לחינוך מיני מיטיב. צילום: יח"ץ

ההרצאות והסדנאות בכנס כוללים התייחסות לקשת רחבה של נושאים, ביניהם: מיניות בריאה, התמודדות עם קשיים וסכנות ברשת, פורנוגרפיה, הטרדות מיניות, התנהגות אלימה ברשת ומחוצה לה, עזרה לילדים עם נכויות, אספרגר ואוטיזם, וכן הקשבה, חיבור והעמקת הקשר בין הורים לילדים. כמו כן ידונו נושאי מגדר וזהות מינית, התמודדות, תמיכה ועזרה לילד שיוצא מהארון, דימוי גוף, גילוי מיני באופן בטוח וחופשי וכן שיחות ייעודיות בנושא למגזר הדתי. כחלק מההרצאות והסדנאות יועברו כלים יישומיים בשיטת המיינדפולנס שהוכחה כשיטה משמעותית לפיתוח יכולות הקשבה והכלה, להורים ולמתבגרים כאחד, וידועה בכל העולם כדרך המסייעת בהתמודדות עם מצבים של פגיעות, אלימות והעמקת התקשורת.

בכנס ישתתפו מעל ל -80 מרצות ומרצים, עם מומחיות מרקעי טיפול ומחקר שונים ומגוונים, במסגרת של כ-60 הרצאות, פאנלים אינטראקטיביים וסדנאות חווייתיות.

כנס חינוך למיניות בריאה ומניעת פגיעה, שהחל היום, יום שני 26.10 פתוח לקהל הרחב, להורים ולמטפלים ללא עלות, או בתרומה של 50-200 ש"ח. כל אחד ואחת בהתאם ליכולתם הכלכלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן