Skip to content

ברית האמהות

יום האלימות נגד נשים. מאהל מחאה הוצב מול המטה הארצי של המשטרה. בדיון בנושא בכנסת נחשף כי 30,000 תיקים בגין אלימות כלפי נשים על ידי בני זוגם נפתחו בשנת 2018-19
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון שנערך היום (רביעי) בוועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת במסגרת יום המחאה בנושא שימוש באמצעים טכנולוגיים למניעת אלימות במשפחה, במסגרת ציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.  אמרה מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אתי עטייה: "אלימות היא מחלה קשה שמוכרחים להילחם בה, היא נוטה להחמיר במצבי חירום ולחץ ומשבר הקורונה החריף והביא לעלייה משמעותית במספר מקרי האלימות בתוך המשפחה, כשעל פי משרד הרווחה מספר הדיווחים על מקרי אלימות מסוג זה עלה פי שלוש מאז פרוץ המשבר".  ברק שמקדמת הצעת חוק פרטית שתעגן איזוק אלקטרוני כאמצעי להתמודדות עם אלימות במשפחה הסבירה: "הצעת החוק קובעת שלאדם שיוגדר כמסוכן יוצמד אמצעי אלקטרוני שיתריע בכל פעם שהוא מתקרב למי שהוגדר כמאוים על ידו- גם לאדם המאוים וגם למשטרה. מדובר בכלי שהוא בגדר הצלת חיים. משתמשים בזה כבר היום לאסירים שיצאו מהכלא על מנת שהמשטרה תוכל לפקח עליהם. מה שעושים היום במקרים של אלימות במשפחה זה להרחיק את בני המשפחה המאוימים, לרוב נשים וילדים, למקלטים. אנחנו בשנת 2020 וישנן טכנולוגיות, חלקן ישראליות, שיכולות לאפשר לאישה להישאר בביתה ולהמשיך בשגרת חייה גם במצבים האלה. משתמשים בהן בכל העולם לצורך הזה וכאן זה לא נעשה".


סרטון אלימות כנגד נשים באדיבות מד"א

החוקר עדו אבגר הציג נתונים מתוך מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שנכתב עבור הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי לקראת היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים: "בשנים 2018-2019 נפתחו כ-30,000 תיקים בגין אלימות כלפי נשים על ידי בני זוגם הכוללים כ-50,000 עבירות, 35% מהן הן עבירות אלימות גופנית. 75% מהתיקים שנפתחו בשנים האלה נסגרו, כמעט 80% אחוז בגלל היעדר ראיות. באותן שנים נרצחו 47 נשים, 13 על ידי ע"י בן זוגן ו-19 נשים על ידי אדם זר. היתר טרם פוענחו. בשנת 2020 נוספו עד כה עוד 23 נשים לרשימה. לגבי עבריינות חוזרת- לכמחצית מהחשודים באלימות כלפי בנות זוג נפתח לפחות תיק אחד קודם. ל-30% היו שלושה תיקים או יותר, ול- 20% ארבעה תיקים ויותר. בשליש ממקרי הרצח הוגשה בעבר תלונה על ידי הנרצחת. מחצית מהנשים שנרצחו היו מוכרות לרווחה. עוד ציין אבגר כי על פי נתוני המשטרה בכל אחת מהשנים 2018 ו- 2019 נפתחו כמעט 600 תיקים בגין הפרה של צווי הגנה על נשים מפני אלימות.

ירון קרון, מנהל תחום בכיר פיתוח תכניות מחקר מדעים במשרד לביטחון פנים התייחס ליעילות הצימוד האלקטרוני למניעת מקרי אלימות: "מדובר בכלי שאינו מונע, אלא רק מצמצם את מקרי האלימות. אין פה פתרון קסם וזה חייב לבוא ככלי משלים לכלים אחרים. במקרה שבו המאיים והמאוימים מתגוררים באותו אזור ומרכז חייהם הוא משותף זה לא יעזור כלל. לעבור קילומטר אחד אפשר בדקה. אנחנו צריכים כמה קילומטרים כדי שיהיה לנו זמן תגובה. מבדיקות שערכנו בספרד ומדינות נוספות עולה כי לרוב הפרויקט לא מופעל על ידי המשטרה, אלא על ידי חברה אזרחית".

לרגל יום המחאה השתתפו במד"א בהפקת סרטון כנגד אלימות כלפי נשים. על פי נתוני מד"א מראשית השנה, נרצחו 23 נשים ברחבי הארץ ב 12 מהמקרים החשוד הוא בן הזוג. "צוותי מגן דוד אדום הינם הראשונים להגיע לזירה המדממת וחווים מול עיניהם את המראות הקשים. אנו רואים בעיני הנשים המותקפות בשטח את המצוקה, את החשש והפחד ואנו כאן כדי להציב דגל שחור, במטרה למנוע את המקרה הבא", אומרים במגן דוד אדום.

"

צילום: בן כהןתוך כך הוצב מאהל מחאה של נשים נגד אלימות, מול המטה הארצי של המשטרה בירושלים. המאהל הוצב ל- 24 שעות החל מיום שלישי בצהריים עד יום רביעי השבוע במסגרת יום המחאה נגד אלימות כלפי נשים.

_________________
הפקת הסרטון:

יוצרים: לירן דוד ומשה זיו, תסריטאי : לירן דוד, שחקנים: הדר שטרית ולירן דוד. שחקנים נוספים: מארקי ממן , אור תורג'מן ואגם ברוך. צלם : נתן קטש עורך : נתן קטש, במאי : לירן דוד. צוות מבצעי של מגן דוד אדום: דוראל ארזואן ולנה באיר. ע.במאי : נועה אשכנזי, בית הפקה : קליפס הפקות מפיקה ראשית: רום בראל. מנהלת פרויקט : סיון אבקסיס. ע.הפקה חן בוטבול, יעוץ והכוונה : איתן אשכנזי, הלבשה : רוי הרוש וניתאי טהור , איפור ואפקטים : מורן שמואל, לוקיישן: מתן בורכיאן ואבישג אבקסיס. צוות מבצעי של מגן דוד אדום  : דוראל ארזואן ולנה באיר

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן