Skip to content

פסל גיבור ישראל יוחזר ליוצרו ויגיע הערב לכיכר רבין – פעילי המחאה: "הוא יוחזר בסופו של דבר לבלפור"

נציגי תנועת המחאה קריים מיניסטר מיוצגים על ידי עורך הדין גונן בן יצחק אמורים להגיע הבוקר לעיריית ירושלים ולקבל לידיהם את הפסל שהוחרם בידי העירייה. בעירייה מתכוונים להחזירו בתנאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסל גיבור ישראל של האומן יוצר איתי זלאיט, שהוצב ליל ערב שבת בכיכר פריז והוסר על  ידי עיריית ירושלים שעות ספורות לאחר מכך, יוחזר היום (חמישי) לידיי יוצרו ולידיי ישי הדס ממובילי תנועת קריים מיניסטר ועורך הדין גונן בן יצחק המייצג אותם ואת תנועת המחאה, על ידי עיריית ירושלים, כל זאת בתנאי שלא יוצרו עיקובים של הרגע האחרון. הפסל יגיע בשעות הצהרים או אחר הצהרים לכיכר רבין בתל אביב להפגנת מחאה שתתקיים במקום. לדברי ישי הדס הפסל יוחזר בסופו של דבר למקומו הטבעי מול מעון ראש הממשלה בבלפור.
למגפון נודע כי בכוונת העירייה להציב תנאים ומגבלות לפני שישחרר ואת הפסל, כמו התחיבות שהפסל לא יוצב שוב בלי תאום ואישור העירייה.  על כך הגיב ישי הדס: הפסל יגיע לביקור של כבוד לכיכר רבין אבל בסופו של דבר יוצב בבלפור, שם מקומו.

צילום: באדיבות קריים מיניסטר

עיריית ירושלים שנשאלה שוב על ידי מגפון מדוע פעלה והסירה את הפסל תוך חילול שבת מובהק בשבת לפנות בוקר, מסרה כי תשובתה כבר ניתנה למגפון ואין לה מה להוסיף מעבר לכך. ביום ראשון השבוע הגיבה העירייה ומסרה כי הפסל, היווה סכנת מפגע לציבור ולקהל המחאה שתוכנן להגיע להפגנת מוצאי השבת האחרונה. כאן המקום לציין כי העירייה התעלמה שבידי תנועת המחאה היה אישור מהנדס בטיחות וגם לא דרשה להציגו בפניה לפני הסרת הפסל.
"אני אומר לך שבסופו של דבר, הפסל יגיע לבלפור" אומר הדס, "גם אם נצטרך להביא את הנושא לפני בית משפט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן