Skip to content

מאות מפגינים מול ביתו של בני גנץ: בחירות עכשיו

המשטרה התעמתה עם המפגינים ועצרה מפגין אחד. מפגין אחר אבד הכרה ומפגינות נוספות נפצעו קל בידיים וברגליים מהעימות עם השוטרים. בתום ההפגנה הציבה המשטרה מחסומים נוספים מול בית ראש הממשלה החליפי. אחת המפגינות, דיקלה ליבוביץ': אם כבר לא אפשר למחות במחאה שקטה ולא אלימה, אין לי מה לחפש פה. צפו בראיון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה מאות מפגינים, פעילי תנועות המחאה התעמתו הערב (שני) בראש העין עם המשטרה לאחר שביקשו לצאת למצעד מחאה מעבר למתחם שהקצתה המשטרה למוחים. במהלך העימותים עצרה המשטרה מפגין אחד, אחר איבד את ההכרה ומספר מפגינות נפצעו קל בידיהן ורגליהן במהלך העימות.
תנועות המחאה, קומי ישראל, הדגלים השחורים, קריים מינסטר ועוד, קראו הערב לפעיליהן להגיע אל מול ביתו יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי, ח"כ בני גנץ, ולהפגין מולו בתביעה שלא יתכופף מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושייתן את ידו לפיזור הכנסת הנוכחית והליכה מידית לבחירות. כ- 600 מפגינים נענו לקריאה והגיעו להפגנה רועשת שכללה את צוללות הענק של תנועת "צוללות – חקירה עכשיו", אשר תובעת פתיחת חקירה מידית בנושא אישור מסירת הצוללות למצרים ופרשת המניות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
לטענת המשטרה התקיימה "מחאה לא מתואמת בסמוך לביתו של שר הביטחון בראש העין". וכי "המפגינים יצאו מהמתחם שהוקצה  למחאה  והחלו צועדים ברחובות כשהם נושאים מיצג צוללות גדול", ובנוסף:  "המוחים התעמתו עם השוטרים בדחיפות ובאלימות תוך שהם מנסים לפרוץ את מערכי המשטרה, שוב ושוב". "המשטרה תאפשר את חופש הביטוי והזכות למחאה אולם לא תאפשר  הפרת סדר בוטה ואלימות", לשון המשטרה. בתום ההפגנה בסמוך ל 22:20 החישה המשטרה מחסומים נוספים אל מול ביתו של גנץ.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

דקלה ליבוביץ' הגיעה עם ילדיה מאשקלון. "הגעתי להפגין, לבקש, למחות ולדרוש צדק. אנחנו עדיין במדינה דמוקרטית", אמרה למגפון, "הגעתי עם הבנדנה הורודה וזמבורה ונתקלתי באלימות קשה.ביקשתי מקצין המשטרה במקום: תשמור לי על הילדים שלי. הם בוכים, הגעתי להפגנה שקטה ולא אלימה, אם גם זה לא אפשר, אין לי מה לחפש פה (בארץ א.מ). צפו בראיון.


צילום: ציפי מנשה

תוך כך פרסם גנץ בדף הפייסבוק שלו כי "בימים האחרונים הופצו עשרות שמועות, ושקרים בוטים. אמרו שהתפשרנו, שהסכמנו, שמכרנו את הדמוקרטיה, שהתרפסנו.  שקרים והמצאות".
"צר לי שראש הממשלה עסוק בענייני משפטו ולא בטובת הציבור ומוכן לגרור את כל המדינה לתקופה של חוסר ודאות במקום להבטיח יציבות כלכלית ושיקום של המשק", כתב גנץ אך הוסיף: "אם הליכוד לא יענה לדרישותינו, נצא לבחירות בראש מורם, נשים את ישראל לפני הכל וניתן לבוחר להכריע", כלומר מבחינת יו"ר כחול לבן האפשרות להמשך ממשלה של הליכוד וכחול לבן עדיין בחזקת אפשרות, למרות שמבחינה טכנית הדבר כבר לא ניתן. "או שנשמור על שלטון החוק, נעביר תקציב ונבטיח תפקוד של המדינה והממשלה – או שהציבור יכריע בבחירות", כתב יו"ר כחול לבן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן