Skip to content

צעיר הואשם ברציחתה האכזרית של אמו

צעיר בן 21 הואשם בבית המשפט ברצח אמו. סניגורו: מדובר בנאשם שנמצא בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי מגיל צעיר מאוד ונוטל תרופות פסיכיאטריות. מצבו הנפשי אינו יציב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד תושב נס ציונה (21) בגין רצח בנסיבות מחמירות תוך תכנון מראש ואכזריות מיוחדת של אימו בת ה 51, ושיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום, גמלה בליבו של החשוד, להמית את אימו בזמן שהוא לפני מועד הרצח. על פי כתב האישום אותו הגישה עורכת הדין יולנדה טולדנו, הנאשם הצטייד לשםהרצח בסכין יפנית ואת חפירה. שמותיהם של הבן והאם אסורים בפרסום. הבן יישאר במעצר עד להחלטה אחרת בעניינו.

מכתב האישום עולה כי בשעת ערב נסע הצעיר לבית אמו ברחובות לצורך ביצוע ההחלטה להמית אותה. הוא החנה את הרכב מחוץ לחניית הבניין, הותיר את כלי החפירה ברכב, נטל את תיק הגב, עטה כובע על ראשו, משקפי שמע על עיניו, כפפות חד פעמיות על ידיו, הכניס את הסכין לכיס מכנסיו ונכנס לבניין מהכניסה האחורית על מנת למנוע את זיהויו במצלמות הבניין. כשהגיע הצעיר לדלת בית האם ניסה לפתחה באמצעות מפתח שהיה ברשותו, אולם הדלת הייתה נעולה במנעול פנימי עליון. בעקבות כך הוא דפק בדלת הבית ואמו פתחה אותה. האם, שלא ציפתה לבואו של הבן, ניסתה לברר עמו לפשר הביקור והאם קרה דבר מה – וזה השיב כי קרה משהו שעליו הוא יספר לה בהמשך אך עליו לגשת תחילה לחדר האמבטיה. הנאשם נכנס לחדר האמבטיה ומשם קרא לאמו. ברגע שהאם הגיעה לחדר האמבטיה, הסתער עליה הבן ודקר אותה בכל חלקי גופה. לפי כתב האישום, הצעיר המשיך במעשיו במשך כמה דקות חרף ניסיונותיה של אמו להתגונן וחרף תחנוניה כי יחדל ממעשיו. רק אחרי שהבחין כי אמו איננה יותר בין החיים, הטיל הבן את גופתה כשפלג גופה העליון בתוך האמבטיה ופלג גופה התחתון כורע על הרצפה. מתוך כוונה להסתיר את מעשה הרצח, הסיר הבן את הכפפות החד פעמיות שהיו על ידיו וזרק אותן בפח בדירה. את הסכין הוא הניח בכיור האמבטיה ובהמשך הסיר את נעליו וגרביו המגואלות בדם, ליפף את חולצתו המוכתמת בדם בשרוול סביב ידו ויצא לכיוון בית השכנים.

ביצוע המעצר (צילום: דוברות המשטרה)

החשוד, שידע שהשכנים שמעו צעקות, ירד אליהם וסיפר שהוא ואחותו עשו מעשה קונדס, כך לדבריו, שבעטיו השמיעו לאימא בבית הקלטות של אישה צורחת על מנת להפחיד אותה כאמור, כמעשה שובבות, כשהתברר לו שהשכנים אף הזמינו משטרה, ביקש מהם לבטל אתהקריאה למשטרה

השכנים שמעו בקולו, ביטלו את הזמנת המשטרה אך זו הגיעה בכול זאת. לשוטרים סיפר המואשם שאימו לא בבית וכי נסעה לקרובים. השוטרים הבחינו בטיפות דם על גופו על אף שזרק את מירב בגדיו המגואלים בדם, אך עדיין נשא על עצמו הוכחות מחשידות בדמותן של טיפות דם עלידיו ובגדיו. השוטרים שחשדם התעורר ניכנסו לבית אימו המנוחה ומצאו את גופתה כשהיא רכונה בפלג גופה העליון, לתוך האמבטיה ואילו רגליה על רצפת האמבטיה.

הסכין בה בוצע הרצח (צילום: דוברות המשטרה)
את החפירה בה השתש החשוד (צילום: דוברות המשטרה)

 

בבקשת המעצר עד תום ההליכים כתבה עו"ד טולדנו כי "….כנגד המשיב קמה עילת מעצר…. שכן קיים יסוד סביר לחשש כי שחרור המשיב יביא לשיבוש הליכי משפט, לרבותהשפעה על עדים. מדובר באירוע רצח אלים שתוכנן במשך תקופה משמעותית על ידי המשיב", "בעת ביצוע הרצח פעל המשיב על מנת לספק לעצמו טענת אליביולהסתיר זהותו", "וכן החשוד תכנן להשמיד ראיותגם לאחר הרצח". 
כ
שהבן שמע את סירנות משטרה מתקרבות, פעל בתחכום, ושכנע את השכנים לבטל את הקריאה למשטרה, בטענה כי המדובר במעשה קונדס. התובעת בקשה לעצור  הצעיר עד תום הליכים . שכן , כך נטען, קיים יסוד סביר לחשש כי שחרורו יביא לסיכון שלום הציבור.

עורך דינו של הנאשם ברצח אמו, עו"ד בן מעוז, מסר בתגובה לתקשורת כי "כל מילה וכל פסיק באישום טעונים הוכחה ועל כן הייתי מציע בשלב הזה להימנע מהסקת מסקנות וקביעת עובדות, כי הדרך עוד ארוכה מאוד לסיום ההליך המשפטי. מדובר בנאשם שנמצא בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי מגיל צעיר מאוד ונוטל תרופות פסיכיאטריות. מצבו הנפשי אינו יציב לאורך השנים. עד היום המשטרה וגם אני לא יכולים להצביע על המניע. יש כאן ואקום שצריך למלא. ברור לי שהדבר נובע ממצב נפשי מורכב מאוד שקדם לאירוע."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן